شنبه, ۲۴ شهریور , ۱۴۰۳ 11 ربيع أول 1446 Saturday, 14 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    صنعت فولاد از تحریم‌های داخلی و خارجی نجات یابد

    شناسه : 85743 07 شهریور 1403 - 12:00

    دکتر سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در افتتاحیه نمایشگاه متالکس اصفهان، اظهارات مهمی انجام داد. او تأکید کرد که تحریم‌های خارجی نباید بر روی تولیدکنندگان داخلی تأثیر بگنجانند و فولادسازان ایرانی توانایی نجات بخشیدن به صنعت را در دوران سخت‌ترین تحریم‌ها داشته‌اند. سبحانی از نقش مهمی که استان اصفهان در تولید فولاد ایران دارد یاد کرد و پیش‌بینی کرد که اگر محدودیت‌های گاز و برق برداشته شود، ایران بین ۶ یا ۷ کشور برتر دنیا قرار خواهد گرفت. او همچنین از خودکفایی در تأمین نیازهای صنعت فولاد و پیشرفت‌های فنی جدید در این زمینه صحبت کرد. سبحانی با اشاره به چالش‌های داخلی مانند گرفتاری‌های ارزی، تأکید کرد که برای موفقیت باید بتوان در بازارهای جهانی را عرضه کنیم و با روش‌های غیر مستقیم پیش برویم.

    صنعت فولاد از تحریم‌های داخلی و خارجی نجات یابد
    پ
    پ

    دکتر سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در افتتاحیه نمایشگاه متالکس اصفهان در سال ۱۴۰۳، اظهارات مهمی انجام داد:

    تحریم‌های خارجی و مقاومت صنعت فولاد ایران

    سبحانی تأکید کرد که تحریم‌های خارجی نباید بر روی تولیدکنندگان داخلی تأثیر بگنجانند. او گفت که فولادسازان ایرانی در شرایط سخت‌ترین دوران تحریم‌ها، توانایی نجات بخشیدن به صنعت فولاد را داشته‌اند.

    اصفهان: پایتخت فولاد ایران

    وی با اشاره به نقش مهمی که استان اصفهان در تولید فولاد ایران دارد، گفت که این استان با داشتن ۴۰ درصد از کل تولیدات کشور، حق دار است که خود را پایتخت فولاد نامیده شود. او به شرکت‌های بزرگ مانند فولاد مبارکه، ذوب آهن، و فولاد کویر اشاره کرد.

    پیشرفت‌های ایران در صنعت فولاد

    رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی شرایطی را ایجاد کرده‌اند که امروز می‌توانند مدعی شوند، کشوری که تا ۸ سال پیش وارد کننده محصولات فولادی بود، امروز به عنوان یک بازیگر جهانی در این زمینه شناخته می‌شود. او همچنین از کیفیت بسیار خوب تولیدات ایران در این زمینه یاد کرد.

    جایگاه ایران در جهان

    سبحانی با تاکید بر اینکه علی رغم تحریم‌های چند سال اخیر و محدودیت‌های گاز و برق که هر ساله بیشتر می‌شوند، ایران همچنان در جایگاه دهم بین تولیدکنندگان فولاد جهان قرار دارد. او پیش‌بینی کرد که اگر محدودیت‌های گاز و برق برداشته شود، ایران بین ۶ یا ۷ کشور برتر دنیا قرار خواهد گرفت.

    خودکفایی در تأمین نیازهای صنعت فولاد

    وی با اشاره به تغییرات مهمی که در این زمینه رخ داده است، گفت که در دوران گذشته چهار شرکت تولید فولادی دولتی بودند که همه نیازهای خود را از خارج تأمین می‌کردند. اما امروز می‌بینیم که در صنعت فولاد، تأمین نیازها از خارج کشور بی‌نیاز شده و شاهد بهبود روند تولید داخل نسبت به سال گذشته هستیم.

    چالش‌های داخلی و محدودیت‌ها

    رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به محدودیت‌های داخلی از جمله گرفتاری‌های ارزی، گفت که برای تولید فولاد و عرضه در بازارهای جهانی چیزی کم نداریم. او همچنین به نمایش ماشین آلات، تجهیزات و قطعاتی اشاره کرد که تا پیش از این واردانی بودند اما امروز در کشور تولید می‌شوند.

    اهمیت تحریم‌ها و چالش‌های انرژی

    سبحانی تأکید کرد که اگرچه تحریم‌ها تأثیرگذار هستند، اما موضوع اصلی بازار است. او معتقد بود که برای موفقیت باید بتوان در بازارهای خود را عرضه کنیم و با وجود گرفتاری‌ها باید با روش‌های غیر مستقیم پیش برویم. او همچنین به مشکلات برگرداندن ارز اشاره کرد.

    پیشرفت‌های فنی و جدیدترین محصولات

    رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه ایران در زمینه دانش فنی تولید فولاد در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد، گفت که هر هفته شاهد تولید محصول جدیدی در فولاد مبارکه و دیگر صنایع هستیم. او این محصولات را به عنوان نمونه‌هایی از پیشرفت‌های جدید در صنعت معرفی کرد.

    نیاز به بازنگری و سرمایه‌گذاری

    در پایان، سبحانی تأکید کرد که بازنگری در روند کار تولیدکنندگان فولاد با شرایط فعلی ضروری است. او به نیاز برای برنامه‌ریزی از نظر کیفیت در تولیدات و سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت که ایران دارای سنگ آهن، مواد اولیه و انرژی لازم است و ظرفیت ۵۵ میلیون تنی را نیز ایجاد کرده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.