دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    قیمت قراضه و سنگ آهن نسبت به فولاد تاخیر داشت

    شناسه : 85748 10 شهریور 1403 - 10:00

    شنیده های بازار حاکی از آن است که قیمت سنگ آهن حمل‌ونقل دریایی و ضایعات فولادی تا روز سه‌شنبه افزایش یافته است، این در حالی است که صنعت فولاد چین از ماه جولای دوباره در یک مسیر نزولی قیمت حرکت کرد.

    قیمت قراضه و سنگ آهن نسبت به فولاد تاخیر داشت
    پ
    پ

    شنیده های بازار حاکی از آن است که قیمت سنگ آهن حمل‌ونقل دریایی تا روز سه‌شنبه افزایش یافته است، این در حالی است که صنعت فولاد چین از ماه جولای دوباره در یک مسیر نزولی قیمت حرکت کرد. در این روز، قیمت سنگ آهن ۶۲% و ۶۵% به ترتیب به ۱۰۱.۵ و ۱۱۵.۳ دلار در هر تن CFR رسید. در همین حال، قیمت سنگ آهن با خلوص پایین تر، یعنی ۵۸% نیز به ۸۸.۳۹ دلار افزایش یافته بود.

    در بورس کالای دالیان (DCE)، پرمعامله ترین قرارداد سنگ آهن ژانویه ۲۰۲۵ با ۲۱ یوان در هر تن (۲.۹۴ دلار در هر تن) به ۷۵۴.۵ یوان در هر تن (۱۰۵.۹ دلار در هر تن) افزایش یافت. در بورس سنگاپور، معاملات آتی سپتامبر ۶۲% Fe و ۶۵% Fe به ترتیب ۱.۲۵ دلار در هر تن و ۱.۱۷ دلار در هر تن افزایش یافتند و به ۱۰۱.۶ دلار در هر تن و ۱۱۴.۴۲ دلار در هر تن رسیدند. همین قرارداد برای معاملات آتی آهن ۵۸ درصد با ۱.۳۳ دلار در هر تن افزایش یافت و به ۸۸.۶۸ دلار در تن رسید.

    قیمت قراضه در هفته گذشته

    قیمت قراضه نیز مانند سنگ اهن همچنان تا روز سه شنبه در حال افزایش بود. ضایعات سنگین ۶ میلی متری تحویل داده شده به کارخانه ها در دلتای رودخانه یانگ تسه ۱۹ یوان در هر تن بالاتر از روز قبل بسته شد بود و به ۲۳۸۲ یوان در تن رسید. این در حالی است که ارزش بیلت در روز سه شنبه ثابت ماند و بیلت تانگشان در رقم ۲۹۷۰ یوان در هر تن معامله شد.

    پس از دو ماه متوالی سودآوری، صنعت فولاد چین در ماه ژوئیه بار دیگر با زیان مواجه شد. زیرا درآمدها به دلیل کاهش فروش در بازار بیش از هزینه ها کاهش یافت. بر اساس گزارش اداره ملی آمار چین، صنعت فولاد در چین در ماه جولای ۲.۴۵ میلیارد یوان زیان را گزارش کرد که میانگین قیمت میلگرد در ماه گزارش ۴.۴ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت در حالی که قیمت کک داخلی ۰.۸ درصد افزایش یافت.

    علاوه بر این، آمار انجمن آهن و فولاد چین نشان می دهد که هزینه خرید سنگ آهن وارداتی در ماه جولای ۷۹۷.۷۱ یوان در هر تن بوده است که ۲.۹۶ درصد نسبت به ژوئن کاهش یافته است. با این حال، میانگین هزینه خرید در هفت ماهه امسال همچنان ۲.۵۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده که نشان می‌دهد قیمت سنگ‌آهن انعطاف‌پذیرتر از فولاد است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.