کاهش قیمت کویل فولادی در اروپا ادامه دارد: کویل نورد سرد (CRC) تحت فشار است.
قیمت کویل فولادی در اروپا همچنان در حال کاهش است و با نزدیک شدن به پایان تابستان، بازار کویل نورد سرد (CRC) در مقایسه با کویل نورد گرم (HRC) و کویل گالوانیزه (HDG) با چالش بیشتری مواجه شده است.
مقایسه هزینههای تولید کویل نورد سرد و گالوانیزه
به گفته یکی از مدیران ارشد صنعت آلمان، تولید کویل نورد سرد (CRC) در حال حاضر هزینهای نزدیک به تولید کویل گالوانیزه (HDG) دارد. او توضیح میدهد: «فرآیند نورد مجدد نیازمند حرارتدهی مجدد است، در حالی که در فرآیند گالوانیزه کردن، کویل نورد گرم تحت تأثیر حرارت در حمام روی قرار میگیرد. به همین دلیل است که برخی از انواع کویل نورد سرد، به لحاظ هزینهای با کویل گالوانیزه برابر میشوند.»
کاهش قیمتهای CRC در مقابل HRC و HDG
در حال حاضر، بسیاری از کارخانهها توانایی تولید کویل نورد گرم (HRC) با ضخامت کمتر از ۱ میلیمتر را دارند، که در بسیاری از نقاط جهان نیازمند نورد سرد اضافی است. در گذشته، قیمت کویل نورد سرد (CRC) معمولاً ۸۰ یورو بالاتر از HRC بود، در حالی که کویل گالوانیزه (HDG) حداقل ۱۰۰ یورو بالاتر از HRC معامله میشد.
برخی خریداران از آلمان و بنلوکس این تفاوت قیمت را تأیید کردهاند. آنها گزارش میدهند که قیمتهای HRC از کارخانههای داخلی به حدود ۵۸۰ یورو در هر تن رسیده است، در حالی که CRC به ۶۶۰-۶۷۰ یورو در هر تن کاهش یافته است. قیمتهای HDG همچنان قوی باقی مانده و بالاتر از ۷۰۰ یورو در هر تن است.
تاثیر کاهش تقاضای بازار بر قیمتها
تا یک ماه پیش، قیمتهای CRC نیز بالاتر از ۷۰۰ یورو بود، اما از آن زمان کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است. یک ناظر صنعت فولاد میگوید که کارخانهها به دلیل فشار واردات، تمایل چندانی به تولید کویل نورد سرد (CRC) نداشتند. در حالی که قیمتهای اروپایی یک ماه پیش حدود ۲۰-۳۰ یورو بالاتر بود، کویلهای CRC وارداتی با قیمت ۶۶۰ یورو در هر تن تحویل منطقه روهر عرضه میشدند. این در حالی است که قیمتهای داخلی اکنون به سطح قیمتهای وارداتی نزدیک شده است.
کاهش تقاضا در صنعت خودروسازی
یکی از مشاوران صنعت فولاد در آلمان اظهار داشت که ماه گذشته قیمت کویل نورد سرد (CRC) به حدود ۶۸۰ یورو رسیده بود. این قیمت تنها ۶۰ یورو بالاتر از کویل نورد گرم (HRC) بود که در آن زمان حدود ۶۲۰ یورو معامله میشد و نشاندهنده کاهش فاصله قیمتی میان این دو محصول است.
یکی از مراکز خدماتی در هلند به “کاهش تقاضا” از بخش خودروسازی، یکی از بزرگترین مصرفکنندگان CRC، اشاره میکند. به گفته او، تقاضا از صنعت خودروسازی نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است، که این وضعیت بهویژه برای کارخانههای یکپارچه که محصولات با کیفیت خودروسازی تولید میکنند، چالشبرانگیز است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
ثبت دیدگاه