پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    چین تولید فولاد را ۳.۳ درصد از ژانویه تا اوت کاهش داد

    شناسه : 85900 28 شهریور 1403 - 10:00

    میانگین تولید روزانه فولاد توسط فولادسازان چینی در ماه اوت ۲.۵۱ میلیون تن بود که ۶.۱ درصد نسبت به ژوئیه کاهش داشت و کمترین میزان از ابتدای سال است

    چین تولید فولاد را ۳.۳ درصد از ژانویه تا اوت کاهش داد
    پ
    پ

    کاهش تولید فولاد چین در ماه اوت به میزان ۱۰.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل

    طبق داده های انجمن فولاد چین (CISA)، از ژانویه تا اوت ۲۰۲۴، فولادسازان چینی تولید فولاد را ۳.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ کاهش دادند و به ۶۹۱ میلیون تن رساندند. در ماه اوت، تولید فولاد در این کشور با کاهش ۶.۱ درصدی نسبت به ژوئیه به ۷۷.۹۲ میلیون تن رسید که ناشی از کاهش تقاضا و کاهش حاشیه سود برای فولادسازان بود. در عین حال، این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۴ درصد کاهش داشته است.

    میانگین تولید روزانه فولاد توسط فولادسازان چینی در ماه اوت ۲.۵۱ میلیون تن بود که ۶.۱ درصد نسبت به ژوئیه کاهش داشت و کمترین میزان از ابتدای سال است. این به دلیل تعطیلی تعدادی از کارخانه‌های فولاد برای تعمیر و نگهداری یا کاهش تولید در میان کاهش تقاضا و قیمت فولاد است.

    به عنوان یادآوری، چین ۱.۰۱۹ میلیارد تن فولاد در سال ۲۰۲۳ تولید کرد که ۰.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشت. بنابراین روند نزولی در صنعت فولاد این کشور پس از دو سال متوالی کاهش تولید متوقف شد.

    سال گذشته، دولت چین در راستای جاه‌طلبی‌های خود برای کاهش انتشار CO2 که به افزایش تولید و درآمد فولادسازان داخلی کمک کرد، هیچ محدودیتی بر تولید فولاد اعمال نکرد. امسال، دولت چین قصد دارد به نظارت بر تولید فولاد ادامه دهد، اما میزان و زمان آن هنوز مشخص نیست.

    صادرات فولاد چین در سال ۲۰۲۳ با ۳۶.۲ درصد افزایش در سال به ۹۰.۳ میلیون تن رسید. واردات فولاد به ۷.۶۴ میلیون تن رسید که ۲۷.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. واردات سنگ معدن با ۶.۶ درصد افزایش در سال به ۱.۱۷۹ میلیارد تن در سال رسید.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.