پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    کاهش تقاضای فولاد در چین بر صادرات از هند تأثیر می گذارد

    شناسه : 85902 28 شهریور 1403 - 11:00

    قیمت فولاد در پی کاهش تقاضا از سوی کشورهایی مانند چین به طور پیوسته کاهش یافته است. کاهش قیمت ها همراه با فشارهای رقابتی فولاد چین در بازار جهانی به طور قابل توجهی بر صادرات فولاد هند در ماه های اخیر تأثیر گذاشته است

    کاهش تقاضای فولاد در چین بر صادرات از هند تأثیر می گذارد
    پ
    پ

    تقاضا برای فولاد در چین چه ارتباطی با صادرات هند دارد؟ به گفته کارشناسان ارتباط بسیار زیادی دارد.

    کاهش تقاضا برای فولاد در چین باعث کاهش صادرات در هند، به ویژه در ایالت هایی مانند آندرا پرادش و ماهاراشترا شده است. دیپلی آگراوال، معاون اگزیم بانک هند، می‌گوید: «به همین دلیل، آندرا پرادش و ماهاراشترا در رشد صادرات خود در آوریل تا ژوئیه ۲۰۲۴ منفی شدند.

    صادرات آندرا پرادش طی سه ماهه اول تا سال مالی ۲۵ به میزان ۱.۳ درصد کاهش یافت، در حالی که صادرات ماهاراشترا به دلیل کاهش صادرات محصولات صادراتی منتخب، ۳.۲ درصد کاهش یافت.

    آگراوال گفت: “آهن و فولاد محصولات صادراتی مهمی برای آندرا پرادش و ماهاراشترا هستند که در سه ماهه اول تا پایان سال مالی ۲۵ افت شدیدی را ثبت کرده اند.”

    قیمت فولاد در پی کاهش تقاضا از سوی کشورهایی مانند چین به طور پیوسته کاهش یافته است. کاهش قیمت ها همراه با فشارهای رقابتی فولاد چین در بازار جهانی به طور قابل توجهی بر صادرات فولاد هند در ماه های اخیر تأثیر گذاشته است. بر این اساس، صادرات آهن و فولاد از آندرا پرادش و ماهاراشترا به ترتیب ۲۹.۹٪ و ۳۹٪ در سه ماهه اول تا پایان سال مالی ۲۵ کاهش یافتند.

    آنچه که شرایط را پیچیده کرده است، کاهش صادرات ادویه است. آگراوال گفت: “صادرات ادویه های آندرا پرادش نیز در سه ماهه اول تا سال مالی ۲۵ کاهش شدیدی را ثبت کرده است. این را می توان به نگرانی های مداوم مربوط به کیفیت ادویه های هندی در بازارهایی مانند هنگ کنگ و سنگاپور نسبت داد.”

    تحت تاثیر اقدامات انجام شده توسط هنگ کنگ و سنگاپور، واردات ادویه جات ترشی جات توسط چین و چندین کشور دیگر سه آن در سه ماهه اول سال مالی ۲۵ ضربه خورده است.

    طبق داده های DGCI&S، صادرات ادویه جات آندرا پرادش به بزرگترین مقصد صادراتی خود یعنی چین ۳۱.۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است، در حالی که صادرات به سایر مقاصد صادراتی مانند تایلند، اندونزی و مالزی ۴۹.۵ درصد کاهش یافته است که به ترتیب ۷۶.۶% و ۳۳.۶% طی سه ماهه اول تا سال مالی ۲۵ می باشد.

    بخش کشتی و قایق نیز دچار روند نزولی شده است. صادرات کشتی ها، قایق ها و سازه های شناور و وسایل نقلیه موتوری/خودروهای آندرا پرادش نیز طی سه ماهه اول سال مالی ۲۵ به ترتیب ۳۰.۳ درصد و ۵۷ درصد کاهش داشته است. علاوه بر این، سایر محصولات اصلی صادراتی مانند محصولات دریایی و فرمولاسیون دارویی/مواد بیولوژیکی نیز کاهش جزئی در طول سه ماهه اول سال ثبت کردند.

    صادرات چندین محصول برتر دیگر ماهاراشترا نیز در سه ماهه اول تا پایان سال مالی ۲۵ شاهد کاهش بود، از جمله «مروارید، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ۱۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل در سه ماهه اول تا سال مالی ۲۵، مواد شیمیایی باقیمانده و محصولات وابسته ۸.۷ درصد، کشتی ها، قایق ها و سازه های شناور ۸.۵ درصد و ماشین آلات صنعتی برای لبنیات ۰.۲ درصد کاهش داشتند.»

    در مقابل، صادرات تامیل نادو در سه ماهه اول تا سال مالی ۲۵ به دلیل افزایش گسترده در اکثر محصولات صادراتی، ۱۲ درصد افزایش یافته است. او گفت: «طبق داده‌های DGCI&S، نزدیک به ۸۱.۵ درصد از سبد صادراتی تامیل نادو رشد مثبتی را در سه ماهه اول تا پایان سال مالی ۲۵ ثبت کرده است.

    شایان ذکر است که در میان ۱۵ محصول برتر صادراتی تامیل نادو، که ۶۷.۴ درصد از کل صادرات ایالت را در سه ماهه اول تا سال مالی ۲۵ به خود اختصاص داده است، ۱۱ مورد ثبت شده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.