سه شنبه, ۲۴ مهر , ۱۴۰۳ 12 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 15 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    اشاره تولیدکنندگان فولاد ضد زنگ اروپا به مکانیزم کربن زدایی در تولید

    شناسه : 85913 01 مهر 1403 - 11:00

    مکانیسم کربن زدایی حین تولید (CBAM) در شکل فعلی آن برای صنعت فولاد ضد زنگ اروپا مفید نیست. به گزارش اس اند پی گلوبال، این نظر توسط روسای شرکت های اتحادیه اروپا در یک کنفرانس تخصصی در رم بیان شد.

    اشاره تولیدکنندگان فولاد ضد زنگ اروپا به مکانیزم کربن زدایی در تولید
    پ
    پ

    مکانیسم کربن زدایی حین تولید (CBAM) در شکل فعلی آن برای صنعت فولاد ضد زنگ اروپا مفید نیست. به گزارش اس اند پی گلوبال، این نظر توسط روسای شرکت های اتحادیه اروپا در یک کنفرانس تخصصی در رم بیان شد.

    به گفته آنتونیو مارسگاگلیا، مدیر عامل Marcegaglia ایتالیا، CBAM ابزار بدی است، مکانیسم آن به درستی تصور نشده است، تقریباً غیرممکن است اعمال شود؛ محدود به فاز اول چرخه تولید (حوزه ۱) است و کار نخواهد کرد. او گفت: “من معتقدم که تاکنون به عنوان ایده افزایش حمایت گرایی به جای ایجاد توازن در تلاش ها همانطور که در ابتدا تصور می شد، استفاده شده است.”

    دیمیتری منکالی، مدیر عامل Arvedi AST ایتالیا، معتقد است که CBAM باید گسترش یابد تا انتشارات Scope 3 را شامل شود، در غیر این صورت مکانیسم بی فایده خواهد بود. با این حال، پیچیده است و پیچیدگی به معنای غیرقابل اجرا بودن و دور زدن است.

    مدیر عامل گروه CEO خاطرنشان کرد که تولیدکنندگان در آسیا به دلیل محدودیت های عرضه، سهم نسبتاً کمی از ضایعات فولاد ضد زنگ در ترکیب مواد خام دارند. این منجر به استفاده زیاد از کربن و نیکل موجود در آهن خام (NPI) می شود.

    مارکوس مول، مدیرعامل شرکت تحلیلی SMR گفت: «اگر صنعت فولاد ضد زنگ ما تنها بر اساس قراضه بود، کمتر از ۳۰ میلیون تن ذوب در سال [در سطح جهان] تولید می‌کردیم، در حالی که اکنون به حدود ۶۰ میلیون تن رسیده‌ایم». وی خاطرنشان کرد که اگرچه سرمایه‌گذاری‌های انرژی تجدیدپذیر چین به طور قابل توجهی بیشتر از سرمایه‌گذاری در اروپا است، اما تأثیر سطح بالای استفاده از NPI بر ردپای کربن تولیدکنندگان فولاد ضد زنگ آسیایی استثنایی است.

    مدیرعامل Aperam، تیموتئو دی مائولو به نوبه خود اشاره می کند که تولید فولاد ضد زنگ در آسیا تنها از قراضه غیرممکن است. این منطقه در حال انجام تلاش هایی برای کربن زدایی است، اما این تلاش ها کافی نیست و با موارد مورد نیاز کمیسیون اروپا یکسان نیست. وی افزود: اگر شرایط برابر وجود نداشته باشد، صنعت اروپا از بین خواهد رفت. CBAM یک آزمایش است و هیچ کس نمی داند چگونه کار خواهد کرد.

    دی مائولو گفت: ما باید چیزی جهانی‌تر در زنجیره ارزش داشته باشیم، از جمله برای محصولات نهایی.

    برناردو ولاسکوئز، مدیرعامل آسرینوکس اسپانیا همچنین خاطرنشان کرد که مکانیسم تعدیل کربن فرامرزی آزمایشی است که آغاز شد؛ زیرا اروپا نمی‌خواست بر خلاف قوانین سازمان تجارت جهانی عمل کند و از طریق اختلافات داخلی بر سر استانداردسازی مالیات که همان CBAM است، عبور کند. وی افزود: «CBAM ممکن است بتواند از صنعت فولاد ضد زنگ اروپا [داخلی] محافظت کند، اما ما نمی‌توانیم فولاد ضد زنگ را از اروپا صادر کنیم.»

    طبق گزارش انجمن فولاد اروپا، صادرات فولاد ضد زنگ اروپا در دهه گذشته به شدت کاهش یافته است و از بیش از ۱.۸ میلیون تن در سال ۲۰۱۲ به تنها ۸۴۶.۴ هزار تن در سال ۲۰۲۳ رسیده است. شرکت‌های اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی برای اجرای کامل CBAM در سال ۲۰۲۶ هستند. کسب‌وکارها در حال مطالعه ویژگی‌های مکانیزم و تسریع تلاش‌های کربن‌زدایی خود هستند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.