چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ 13 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 16 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    فولادسازان اوکراینی ۱.۱۲ میلیون تن محصولات تخت از ژانویه تا اوت صادر کردند

    شناسه : 85923 02 مهر 1403 - 10:00

    طبق داده های خدمات گمرکی دولت اوکراین، در بازه ژانویه تا اوت ۲۰۲۴ شرکت‌های فولاد اوکراین صادرات محصولات تخت را ۷۸.۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش دادند و به ۱.۱۲ میلیون تن رساندند.

    فولادسازان اوکراینی ۱.۱۲ میلیون تن محصولات تخت از ژانویه تا اوت صادر کردند
    پ
    پ

    طبق داده های خدمات گمرکی دولت اوکراین، در بازه ژانویه تا اوت ۲۰۲۴ شرکت‌های فولاد اوکراین صادرات محصولات تخت را ۷۸.۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش دادند و به ۱.۱۲ میلیون تن رساندند.

    محصولات تخت نورد گرم (HS 7208) بخش عمده صادرات به میزان ۹۵۰.۰۵ هزار تن (بیش از ۲ برابر سالانه) را به خود اختصاص دادند. طی ۸ ماه، ۳۳۴.۰۹ هزار تن از محصول به لهستان، ۲۴۴.۰۹ هزار تن به بلغارستان و ۱۰۷.۱۴ هزار تن به ایتالیا ارسال شد. همچنین اوکراین ۱۳۱.۳ هزار تن (بیش از ۷.۹ درصد سالانه) محصولات تخت نورد سرد (HS 7209) صادر کرد. حجم عمده به لهستان به میزان ۴۹.۸ هزار تن، بلغارستان ۱۹.۶۴ هزار تن و ایتالیا ۱۱.۲۵ هزار تن ارسال شد. محصولات تخت پوشش داده شده ۳۳.۳ هزار تن دیگر (کمتر از ۱۲.۷٪ سالانه) صادرات (HS 7210) را به خود اختصاص دادند. اوکراین ۲۵.۷۲ هزار تن از این محصولات را به لهستان، ۵ هزار تن به رومانی و ۱.۴ هزار تن را به مولداوی ارسال کرد.

    صادرات محصولات تخت از اوکراین در ماه اوت با ۲۷.۸ درصد افزایش نسبت به ماه قبل و ۴۷ درصد نسبت به اوت ۲۰۲۳ به ۱۶۰ هزار تن رسید. محموله های محصولات تخت نورد گرم با ۲۸.۲ درصد افزایش در ماه و ۶۵ درصد در سال به ۱۳۹.۷۲ هزار تن، محصولات تخت نورد سرد با ۲۶.۶ درصد افزایش در ماه و ۱۱.۶ درصد کاهش در سال به ۱۵.۵۸ هزار تن رسید. محصولات مسطح پوشش داده شده با ۲۵.۷ درصد افزایش در ماه و ۲۶.۲ درصد کاهش در سال به ۴.۱۲ هزار تن رسید.

    درآمد حاصل از صادرات محصولات تخت در بازه ژانویه تا اوت ۲۰۲۴ با ۵۲.۶ درصد افزایش در سال به ۶۸۹.۶۲ میلیون دلار و در ماه اوت با ۲۹.۹ درصد در ماه و ۳۴.۱ درصد سالانه به ۹۸.۴۴ میلیون دلار افزایش یافت. همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در سال ۲۰۲۳ اوکراین صادرات محصولات تخت را ۲۶.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داد و به ۱.۲۰۲ میلیون تن رساند. درآمد حاصل از صادرات محصولات مربوطه با ۴۲.۲ درصد کاهش در سال به ۷۸۲.۳ میلیون دلار رسید.

    اگرچه صادرات در سال ۲۰۲۳ کمتر از سال ۲۰۲۲ (۱.۶۳ میلیون تن) است، اما همچنان به طور قابل توجهی بیشتر از مارس-دسامبر ۲۰۲۲ (دوره پس از شروع تهاجم روسیه به اوکراین) است. از آغاز تهاجم تمام عیار روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲، فولادسازان اوکراینی تنها ۵۹۴.۵۴ هزار تن محصولات تخت صادر کردند و بخش عمده صادرات مربوطه در سال ۲۰۲۲ در بازه ژانویه تا فوریه ۱.۰۴ میلیون تن صادر شد.

    بنابراین، در سال ۲۰۲۳، فولادسازان اوکراینی ارقام سال گذشته را به استثنای دوره قبل از جنگ ژانویه تا فوریه دو برابر کردند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.