شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳ 25 ربيع أول 1446 Saturday, 28 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    روند تدریجی افزایش قیمت مس

    شناسه : 85954 04 مهر 1403 - 12:00

    ا توجه به عوامل متعددی مانند انتظارات کمبود عرضه کنسانتره مس ، پیش بینی کاهش نرخ فدرال رزرو ، موجودی های پایین (سابق چین) ، جو صعودی بازار ، محرک غیرمستقیم از سیاست های داخلی مطلوب چین، قیمت جهانی مس از مارس تا مه ۲۰۲۴ افزایش یافت.

    روند تدریجی افزایش قیمت مس
    پ
    پ

    با توجه به عوامل متعددی مانند انتظارات کمبود عرضه کنسانتره مس ، پیش بینی کاهش نرخ فدرال رزرو ، موجودی های پایین (سابق چین) ، جو صعودی بازار ، محرک غیرمستقیم از سیاست های داخلی مطلوب چین، قیمت جهانی مس از مارس تا مه ۲۰۲۴ افزایش یافت. در این دوره ،قیمت مس چین و قیمت جهانی به بالاترین سطح تاریخی رسید. در ۲۰ مه ، قیمت مس سه ماهه LME (بورس فلزات لندن) به بالاترین رکورد ۱۱ ، ۱۰۴.۵ دلار در هر تن رسید، در حالی که قرارداد اصلی SHFE (بورس آتی شانگهای) در همان روز به اوج ۸۸ ، ۹۴۰ یوان در هر تن رسید. میانگین قیمت داخلی کاتد مس چین نیز به بالاترین سطح ۸۶۹۵۹ یوان در هر تن رسید.

    با نگاه به آینده ، با تصمیم کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در افق ، تمرکز بازار جهانی به تغییرات تقاضا به دلیل خطر و میزان رکود اقتصادی در ایالات متحده و اروپا تغییر می کند. در نتیجه، انتظار می‌رود تأثیر روایات کلان اقتصادی بر قیمت گذاری کاهش یابد ، در حالی که اصول پایه ای نقش بیشتری در تعیین قیمت مس ایفا می کنند.

    پیش بینی قیمت مس در روزهای آینده

    با این حال، محدودیت های عرضه ناشی از کمبود مواد خام همچنان ادامه دارد. در این شرایط عرضه و تقاضا ضعیف، قیمت مس احتمالا از سمت پایین حمایت شده و الگوی نوسانات در محدوده سه ماهه چهارم را حفظ می‌کند. در ادامه در میانمدت تا بلندمدت ، با کاهش عرضه و رشد مداوم تقاضا ، روند آهسته رشد بازار مس ادامه خواهد یافت.

    رشد تقاضای مس از رشد عرضه عقب مانده است

    داده های ICSG نشان می دهد که مصرف جهانی مس در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ۱۳.۳۶۶ میلیون تن رسیده است که نشان دهنده نرخ رشد سالانه ۳.۳۸ ٪ است. با این حال ، این به طور قابل توجهی کمتر از رشد ۶.۲ درصدی تولید مس است ، که عدم تعادل عرضه و تقاضا را برجسته می کند. تقاضای منطقه ای نیز نامساوی است ، با رشد مصرف چین در ۳.۴۴ ٪ در حالی که کشورهای دیگر به طور جمعی نرخ رشد پایین تر ۳.۳۰ ٪ را ثبت کرده اند. بازارهای بزرگ مانند اتحادیه اروپا ، ایالات متحده ، ژاپن و کره جنوبی ، در مقایسه با رشد تقاضای قوی در هند ، تایوان چین ، اندونزی ، مالزی ، مکزیک و ویتنام با تقاضای رکود یا منفی مواجه شدند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.