شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳ 25 ربيع أول 1446 Saturday, 28 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    رشد ۸.۱ درصدی سالانه تولید صنعتی اوکراین در نیمه اول سال ۲۰۲۴

    شناسه : 85959 07 مهر 1403 - 10:00

    طبق داده های سرویس آماری دولت اوکراین، در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ حجم تولید صنعتی در اوکراین ۸.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش یافت

    رشد ۸.۱ درصدی سالانه تولید صنعتی اوکراین در نیمه اول سال ۲۰۲۴
    پ
    پ

    تولید در صنعت فولاد و تولید محصولات نهایی فولادی ۲۹.۸ درصد در شش ماهه اول سال ۲۰۲۴ رشد داشته است.

    طبق داده های سرویس آماری دولت اوکراین، در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ حجم تولید صنعتی در اوکراین ۸.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش یافت. در ماه ژوئن، این شاخص ۰.۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل و ۶.۲ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش یافت. در نیمه اول سال، تولید در صنعت فولاد و تولید محصولات تمام شده فولادی نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۳ به میزان ۲۹.۸ درصد و در استخراج سنگ های فلزی ۲۷.۶ درصد سالانه افزایش یافته است.

    تولید در صنعت آهن و فولاد اوکراین روند صعودی خود را ادامه داد. این امر با پایه مقایسه پایین و همچنین افزایش حجم کار شرکت های فولاد و معدن به دلیل باز شدن صادرات دریایی برای محموله های آهن و فولاد تسهیل می شود. در عین حال، در نیمه دوم سال احتمالاً به دلیل عوامل متعددی از جمله افزایش قیمت برق، لجستیک و کاهش سرعت بازار جهانی فولاد و مواد اولیه، سرعت بهبود کاهش خواهد یافت.

    تولید در صنعت فولاد در ژوئن ۲۰۲۴ نسبت به ژوئن ۲۰۲۳ به میزان ۳۴ درصد افزایش و نسبت به ماه قبل ۴.۵ درصد کاهش داشته است. در استخراج سنگ آهن، این شاخص ۳۰.۱ درصد سالانه و ۷.۵ درصد ماهانه افزایش یافت. همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در سال ۲۰۲۳ تولید صنعتی در اوکراین ۵.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافت. در دسامبر، این شاخص ۲۲.۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل و ۷.۹ درصد ماهانه افزایش یافت. تولید در بخش فولاد و تولید محصولات نهایی فولادی نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۸ درصد افزایش و در استخراج سنگ معدن فلزات ۱۰.۲ درصد سالانه کاهش داشته است.

    شاخص سالانه در بخش فولاد به دلیل بهبود وضعیت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ افزایش یافت، زیرا در فاصله ژانویه تا سپتامبر نتایج منفی بود. در عین حال، این رشد نتیجه پایین بودن پایه مقایسه به دلیل وضعیت ضعیف صنعت از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ است، زمانی که صنعت اوکراین به دلیل گلوله باران توسط نیروهای روسی از مشکلات تامین برق رنج می برد.

    بخش معدن نیز در پایان سال به طور قابل توجهی بهبود یافت و سرعت کاهش سال به سال را کاهش داد. این امر با گشایش کریدور صادرات دریایی برای محموله های آهن و فولاد و بر این اساس، افزایش بارگیری کارخانه های معدن و فرآوری تسهیل شد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.