چهارشنبه, ۱۱ مهر , ۱۴۰۳ 29 ربيع أول 1446 Wednesday, 2 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    رشد بی سابقه صادرات صنعت آهن و فولاد ترکیه به بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا

    شناسه : 86014 11 مهر 1403 - 13:00
    بر اساس داده‌های انجمن صادرکنندگان فلزات آهنی و غیرآهنی مدیترانه، صادرات صنایع آهنی و فولادی ترکیه در ماه اوت امسال با افزایش 11.3% به 1.1 میلیارد دلار رسید. آلمان رتبه اول مقاصد صادرات را با 190.1 میلیون دلار دارا است. صنعت آهن و فولاد ترکیه به اروپا متکی شده و رشد قابل توجهی داشته است.
    رشد بی سابقه صادرات صنعت آهن و فولاد ترکیه به بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا
    پ
    پ

    بر اساس داده های انجمن صادرکنندگان فلزات آهنی و غیرآهنی مدیترانه (ADMIB)، صادرات صنایع آهنی و غیرآهنی ترکیه در ماه اوت امسال با ۱.۵ درصد افزایش به ۱.۱ میلیارد دلار رسید، در حالی که صادرات فولاد این کشور در مجموع ۱.۴ میلیارد دلار افزایش یافته است.

    سهم این دو صنعت از کل صادرات ترکیه در ماه اوت به ۱۱.۳ درصد رسیده است. آلمان در ماه اوت با ۱۹۰.۱ میلیون دلار در بین مقاصد صادرات آهن و فولاد ترکیه در رتبه اول قرار گرفت. پس از آلمان، ایتالیا با ۱۴۷.۹ میلیون دلار و رومانی با ۱۲۷.۵ میلیون دلار قرار دارند. صنعت آهن و فولاد ترکیه در این ماه به صادرات قوی به اروپا دست یافت و رکورد رشد صادرات به بسیاری از کشورهای اروپایی به ویژه ایتالیا، بریتانیا و اسپانیا را به ثبت رساند.

    در همین حال، در دوره مذکور، صادرات فلزات آهنی و غیرآهنی تولیدکنندگان در منطقه مدیترانه ترکیه با ۷.۲ درصد افزایش سالانه به ۶۴.۷ میلیون دلار رسید، در حالی که صادرات فولاد از این منطقه به ۲۲۰.۱ میلیون دلار رسید که رکورد افزایش ۶۳ درصدی در سال گذشته را تجربه کرد.

    فوات توسیالی، رئیس ADMIB در مورد داده های صادرات در ماه اوت، خاطرنشان کرد که صادرات صنعت فولاد رشد بی وقفه ای را ثبت کرده است؛ در حالی که وی تاکید کرد که شتاب مثبتی در صادرات فلزات آهنی و غیر آهنی در نیمه دوم سال حاصل شده است. وی ادامه داد: سال گذشته بدترین سناریوها را برای صنایع خود تجربه کردیم اما امسال با سرمایه گذاری های جدید و افزایش حجم تولید وارد روند احیا شدیم. ما می خواهیم سال را به بهترین شکل ممکن تمام کنیم و در سال آینده عملکرد بهتری داشته باشیم.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.