چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ 13 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 16 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    اتحادیه اروپا در ژانویه تا ژوئیه ۷۶.۱ میلیون تن محصولات فولادی از کشورهای ثالث وارد کرد

    شناسه : 86025 14 مهر 1403 - 15:00

    بر اساس آمارهای رسیده به آرتان پرس، در ژانویه تا جولای ۲۰۲۴، اتحادیه اروپا واردات محصولات معدنی و فلزی از کشورهای ثالث را ۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش داد و به ۷۶.۱ میلیون تن رساند.

    اتحادیه اروپا در ژانویه تا ژوئیه ۷۶.۱ میلیون تن محصولات فولادی از کشورهای ثالث وارد کرد
    پ
    پ

    بر اساس آمارهای رسیده به آرتان پرس، در ژانویه تا جولای ۲۰۲۴، اتحادیه اروپا واردات محصولات معدنی و فلزی از کشورهای ثالث را ۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش داد و به ۷۶.۱ میلیون تن رساند.

    در این میان، مواد خام متالورژی بخش عمده واردات بودند که حجم ۵۵.۶۷ میلیون تن (+ ۰.۳٪ سالانه) را به خود اختصاص داده است. به طور ویژه، در طی ۷ ماه، اتحادیه اروپا ۴۴.۰۶ میلیون تن سنگ آهن (+ ۰.۳ درصد سالانه)، ۴.۳۲ میلیون تن محصولات نیمه تمام (+ ۴.۸ درصد)، ۲.۸۶ میلیون تن قراضه (+ ۱۶.۹ درصد سالانه) وارد کرده است. افزایش تقاضا برای مواد خام فولادی مطابق با رشد تولید فولاد در کشورهای بلوک است که با ثبت ۱.۵٪ رشد سالانه در ژانویه تا ژوئیه، به ۷۸ میلیون تن تقاضا رسیده است.

    واردات محصولات نورد فولادی به بازار اروپا در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۴ به ۱۸.۵۸ میلیون تن رسید که ۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش داشت. در حالی که محصولات طویل با ۲.۱ درصد کاهش در سال به ۴.۳۲ میلیون تن رسید. حجم اصلی توسط محصولات فولادی نورد گرم تخت – ۷.۳۶ میلیون تن (+ ۴.۵٪ سالانه) و محصولات تخت پوشش داده شده – ۴.۱ میلیون تن (+ ۲۱.۴٪) تشکیل شده است.

    روند واردات محصولات نهایی نشان دهنده بهبود تقاضا برای محصولات تخت است که مصرف کنندگان اصلی آن بخش های خودرو، ماشین سازی و کالاهای خانگی هستند. در عین حال کاهش واردات محصولات طویل نشان دهنده ضعف صنعت ساختمان است.

    صادرات محصولات آهن و فولاد اتحادیه اروپا به کشورهای ثالث در این دوره به ۲۸.۲۱ میلیون تن رسید که ۱۸.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ کاهش داشت.

    محموله های مواد خام فولادی با ۲۹ درصد کاهش در سال – به ۱۵.۸۶ میلیون تن رسید که عمدتاً به دلیل کاهش شدید صادرات سنگ آهن – ۵۵.۵ درصد در سال – به ۴.۷۹ میلیون تن رسید. این با افزایش تقاضا برای مواد خام در کشورهای بلوک با وجود استفاده بیشتر از کارخانه های فولاد توجیه می شود. صادرات آهن خام ۴۹.۱۲ هزار تن (۳۲.۴- درصد سالانه)، فروآلیاژ ۲۲۳.۸۲ هزار تن (+۵۱.۸ درصد)، قراضه ۱۰.۲۱ میلیون تن (-۵ درصد) و محصولات نیمه تمام ۵۸۳.۶۸ هزار تن (۵۸۳.۶۸ هزار تن) بوده است. + ۸.۶٪ که رشد داشته است.

    صادرات محصولات نورد فولادی در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴ با ۶.۷ درصد افزایش در سال به ۱۰.۶۵ میلیون تن رسید. به طور خاص، صادرات محصولات بلند با ۵.۲ درصد در سال به ۴.۰۶ میلیون تن و محصولات تخت با ۷.۶ درصد در سال به ۶.۵۹ میلیون تن افزایش یافت. از جمله اقلام کلیدی صادراتی:

    محصولات نورد تخت از سایر فولادهای آلیاژی – ۱.۹۸ میلیون تن (+ ۱۷.۴٪ سالانه).
    فولاد نورد تخت پوشش داده شده – ۱.۷۳ میلیون تن (+ ۱۲.۳٪).
    فولاد نورد گرم نورد تخت – ۱.۴۸ میلیون تن (-۷.۷٪).
    گوشه ها، پروفیل های شکل دار و خاص – ۱.۲۹ میلیون تن (+۳.۹٪).
    صادرات لوله در مقایسه با ژانویه تا جولای ۲۰۲۳ با ۲۶ درصد کاهش به ۱.۷ میلیون تن رسید.

    در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۴، اتحادیه اروپا ۱۰.۲۱ میلیون تن آهن و محصولات فولادی از اوکراین وارد کرد که ۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش داشت. ، ۲.۹٪ سالانه افزایش یافته است. واردات محصولات نورد با ۱۸.۵ درصد افزایش در سال به ۷۴۰.۵۹ هزار تن و لوله با ۱۱.۱ درصد در سال به ۱۰۴.۳۱ هزار تن افزایش یافت.

    تامین مواد خام فولادی از فدراسیون روسیه در این مدت ۴.۰۹ میلیون تن بوده است. بخش عمده ای از ذخایر آهن خام با ۹۶۵.۳۸ هزار تن، آهن کاهش یافته مستقیم ۸۸۷.۶۵ هزار تن و محصولات نیمه تمام ۱.۹۱ میلیون تن بوده است.

    واردات لوله به اتحادیه اروپا طی ۷ ماه نسبت به ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ با ۷.۳ درصد افزایش به ۱.۸۵ میلیون تن رسید.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.