سه شنبه, ۲۴ مهر , ۱۴۰۳ 12 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 15 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    فولادسازان خاورمیانه راه را برای فولاد سبز هموار می کنند

    شناسه : 86035 15 مهر 1403 - 11:00

    خاورمیانه به دلیل ذخایر غنی گاز طبیعی و شرایط ایده آل برای تولید گاز تجدیدپذیر، در تولید فولاد سبز مزیت دارد. انتظار می رود مکانیسم تنظیم مرز کربن (CBAM) که توسط اتحادیه اروپا وارد شده است، بر این مزیت تأکید کند و به فولادسازان خاورمیانه اجازه می دهد تا سهم بازار را تضمین کنند، در حالی که برخی مناطق دیگر برای رقابت بر سر اعتبار سبز تلاش می کنند.

    فولادسازان خاورمیانه راه را برای فولاد سبز هموار می کنند
    پ
    پ

    فولادسازان خاورمیانه تلاش های خود را برای کاهش انتشار کربن افزایش می دهند و چندین گام جسورانه به سمت این هدف برمی دارند.

    خاورمیانه به دلیل ذخایر غنی گاز طبیعی و شرایط ایده آل برای تولید گاز تجدیدپذیر، در تولید فولاد سبز مزیت دارد. انتظار می رود مکانیسم تنظیم مرز کربن (CBAM) که توسط اتحادیه اروپا وارد شده است، بر این مزیت تأکید کند و به فولادسازان خاورمیانه اجازه می دهد تا سهم بازار را تضمین کنند، در حالی که برخی مناطق دیگر برای رقابت بر سر اعتبار سبز تلاش می کنند.

    CBAM در سال ۲۰۲۱ در بسته ای از پیشنهادات تحت قرارداد سبز اتحادیه اروپا اعلام شد. این ابزاری است که اتحادیه اروپا برای تعیین قیمت منصفانه برای کربن منتشر شده در طول تولید هر کالای کربن فشرده ای که وارد بلوک می شود، در نظر گرفته است.دوره انتقال CBAM از اول اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد. در طول این مرحله که تا پایان سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت، مقامات اتحادیه اروپا این مکانیسم را بدون اعمال هیچ گونه وظیفه ای آزمایش خواهند کرد و اجرای کامل آن بین سال های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۴ به مرحله اجرا در خواهد آمد.

    یک برنامه سرمایه گذاری برای یک تولیدکننده فولاد سبز در امارات با ظرفیت تولید ۶ میلیون تن در سال فولاد خام وجود دارد. این پروژه در مرحله تصویب است و جزئیات آن هنوز اعلام نشده است.

    موسسه تحلیل اقتصادی و مالی انرژی (IEEFA) در گزارشی اعلام کرد که فولادسازان در منطقه خاورمیانه-شمال آفریقا (MENA) می توانند از مزایایی نسبت به رقبا برای پیشتازی در رقابت جهانی برای تولید آهن و فولاد سبز استفاده کنند. ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۴.

    بر اساس تجزیه و تحلیل این موسسه، فناوری ترکیب هیدروژن سبز با گاز می‌تواند از توسعه کارخانه‌های فولاد MENA با کوره‌های قوس الکتریکی با کاهش مستقیم آهن (DRI EAFs) به سمت تولید کم انتشار بدون تغییرات پرهزینه پشتیبانی کند.گروه Emsteel (فولاد امارات سابق)Emsteel در ۲۶ سپتامبر اعلام کرد که گروه Emsteel امارات به عنوان رئیس مشترک اتحاد برای کربن زدایی صنعت (AFID) به رهبری آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر (IRENA) منصوب شده است. تاتا استیل در نقش رهبری اتحاد.صنایع فولاد خلیج فارس (AGSI)یکی از مدیران شرکت در ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۴ به Fastmarkets گفت AGSI، سازنده محصولات فولاد بلند مستقر در ابوظبی، به انتشار خالص کربن صفر از کارخانه خود دست یافته است. این شرکت ۶۰۰۰۰۰ تن میلگرد از ۱۰۰ درصد منابع داخلی فولاد تولید می کند قراضه و سرمایه گذاری در فناوری های کاهش کربن دارد.

    استیل اسار سخنگوی این شرکت در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۴ به Fastmarkets گفت: استیل اسار به مرحله تأیید کارخانه در عربستان سعودی رسیده است که ظرفیت ۴ میلیون تن فولاد مسطح سبز را دارد، اگرچه جزئیات هنوز منتشر نشده است.

    فولکس واگناین شرکت آلمانی در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴ اعلام کرد، خودروساز جهانی فولکس واگن قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ به میزان ۳۰۰ هزار تن فولاد کم کربن از شرکت فولاد ولکان عمان خریداری کند.

    به گفته این خودروساز، فولکس واگن و ولکان گرین استیل (VGS) یک یادداشت تفاهم (MoU) برای مشارکت در تامین فولاد کم کربن امضا کردند. فولکس واگن گفت انتظار می رفت فولاد کم کربن VGS انتشار کربن حاصل از تولید فولاد را تا ۷۰ درصد کاهش دهد.

    ام استیلEmsteel در ۶ ژوئن ۲۰۲۴ گفت که Emsteel یک یادداشت تفاهم با تامین کننده تجهیزات ایتالیایی Danieli امضا کرده است. Emsteel گفت: این تفاهم نامه “یک پروژه مشترک برای آزمایش یک بخاری گازی فرآیند الکتریکی آزمایشی در کارخانه کاهش مستقیم ۱ ما را تشریح می کند.” این فناوری برای افزایش کارایی و پایداری در فرآیند تولید در نظر گرفته شده است.

    Emsteel همچنین قراردادی را با گروه فولاد Delong چین برای ساخت کارخانه ای برای مواد خام کم کربن برای فولادسازی امضا کرده است، اولی در ۳ ژوئن ۲۰۲۴ گفت.علاوه بر این، شرکت Emsteel قراردادی پنج ساله به ارزش ۲ میلیارد دلار برای تامین گندله سنگ آهن از فولاد بحرین امضا کرد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.