سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور   آبان »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    تقاضای فولاد چین ممکن است خارج از بخش املاک و مستغلات رشد کند

    شناسه : 86051 16 مهر 1403 - 15:00

    تقاضای فولاد چین از صنعت املاک و مستغلات در صورت ادامه اقدامات پکن برای حمایت از آن ممکن است افزایش یابد. البته به نقل از رویترز، این افزایش می تواند خارج از حوزه مستغلات باشد.

    تقاضای فولاد چین ممکن است خارج از بخش املاک و مستغلات رشد کند
    پ
    پ

    اقدامات برای رونق اقتصادی کشور چین، منجر به افزایش قیمت محصولات کلیدی فولادی شد.

    تقاضای فولاد چین از صنعت املاک و مستغلات در صورت ادامه اقدامات پکن برای حمایت از آن ممکن است افزایش یابد. البته به نقل از رویترز، این افزایش می تواند خارج از حوزه مستغلات باشد.

    اقدامات محرک قابل توجهی که اخیرا توسط مقامات اعلام شده است، قیمت محصولات کلیدی فولادی را افزایش داده است. این روند تا کنون ادامه داشته است، حتی در بحبوحه بحث در مورد اینکه آیا اقدامات اخیر پکن کافی است یا خیر.

    به ویژه هفته گذشته قیمت سنگ آهن به این اطلاعیه ها که شامل کاهش نرخ سود و تسهیل شرایط خرید مسکن بود، واکنش نشان داد. بنابراین، معاملات آتی این ماده خام در بورس سنگاپور در اول اکتبر با ۱۰۸.۲۴ دلار در هر تن بسته شد که ۱۵.۴ درصد نسبت به معاملات قبل افزایش داشت. قیمت سنگ آهن از زمانی که در اوایل ژانویه ۲۰۲۴ به ۱۴۳.۶ دلار در هر تن رسید، روندی نزولی داشته است. این عمدتا به دلیل کاهش تولید فولاد در چین در بحبوحه تقاضای ضعیف بخش املاک و مستغلات بوده است.

    اکنون این سوال مطرح می شود که آیا آخرین دور محرک می تواند تغییر قابل توجهی در وضعیت تقاضای فولاد کشور ایجاد کند یا فقط کاهش فعلی را متوقف کند؟ سخت است استدلال کنیم که این تقاضا از طرف بخش املاک و مستغلات قبل از پایان سال جاری به شدت افزایش می یابد. با این حال، بهبود در سال ۲۰۲۵ امکان پذیر است، به خصوص اگر پکن به اجرای اقدامات برای حمایت از این بخش ادامه دهد.

    به لطف سیاست هایی برای تشویق فروش وسایل نقلیه جدید و لوازم با مصرف انرژی بیشتر، تقاضا برای محصولات فولادی ممکن است در خارج از املاک و مستغلات، به ویژه در صنعت تولید، رشد کند. پکن همچنین دولت های محلی را تشویق می کند تا پروژه های زیرساختی را سرعت بخشند.

    مشوق های اعلام شده توسط چین در اواخر سپتامبر بیشترین میزان را در سال جاری داشتند. با این حال، هنوز تردیدهایی وجود دارد که آیا آنها منجر به بهبود قابل توجهی در تقاضای فیزیکی برای کالاها می شوند یا خیر. حتی اگر تقاضای داخلی فولاد کشور از سال ۲۰۲۵ بهبود یابد، تنها امکان تغییر به سمت مصرف داخلی و کاهش صادرات وجود دارد.

    رویترز خاطرنشان می کند، افزایش قیمت ها ناشی از بهبود احساسات بازار، مانند افزایش فعلی قیمت سنگ آهن، می تواند برای یک دوره طولانی ادامه یابد. اگر سرمایه گذاران نسبت به چشم انداز بلندمدت مطمئن باشند، این اتفاق می افتد.

    همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، فولادسازان چین تولید فولاد را ۳.۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش دادند بطوریکه به ۶۹۱ میلیون تن از ژانویه تا اوت ۲۰۲۴ رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ کاهش نشان می دهد. در ماه اوت، فولادسازی در این کشور ۶.۱ درصد در مقایسه با ماه ژوئیه کاهش یافت و به ۷۷.۹۲ میلیون تن رسید که ناشی از کاهش تقاضا و کاهش حاشیه سود فولادسازان بود. در عین حال این شاخص نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۴ درصد کاهش داشته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.