سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور   آبان »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    شرایط بهتر بخش فولاد باعث بهبود بازار فروسیلیس چین شد

    شناسه : 86067 18 مهر 1403 - 13:00
    پس از اوت و سپتامبر راکد، انتظار می‌رود که بازار فروسیلیس (FeSi) چین در ماه اکتبر دوباره به جریان بیفتد، زیرا فولادسازان به تدریج تا حد زیادی به لطف بسته محرکی که پکن در اواخر سپتامبر معرفی کرد، از زیر زیان‌های خرد بیرون می‌آیند.
    شرایط بهتر بخش فولاد باعث بهبود بازار فروسیلیس چین شد
    پ
    پ

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از مای استیل، این بسته حمایتی، با نرخ بهره پایین تر برای وام گیرندگان و کاهش نسبت ذخایر الزامی برای بانک ها، بازار مشتقه را انرژی بخشیده و اعتماد را در بخش املاک و مستغلات چین افزایش داده است. این خوش‌بینی مجدد به شدت از صنعت فولاد داخلی حمایت کرده و قیمت مواد خام کلیدی برای فولادسازی از جمله FeSi را تقویت کرده است. تقاضا برای فروآلیاژ نیز بهبود یافته است.

    به عنوان مثال، در ۲۴ سپتامبر زمانی که آهن و فولاد هبی (HBIS)، یک فولادساز پیشرو در شمال چین، دومین برنامه مناقصه خود را برای ماه اکتبر اعلام کرد، این فولادساز به دنبال ۱۲۰۰ تن FeSi اضافی بود. همراه با مناقصه قبلی آن برای ۲۵۰۱ تن، مجموع مناقصه شرکت در ماه اکتبر به ۳۷۰۱ تن رسید که نسبت به ۲۵۳۶ تن در سپتامبر افزایش قابل توجهی داشت. علاوه بر این، در ۳۰ سپتامبر درست قبل از شروع هفته تعطیلات روز ملی چین، HBIS قیمت مناقصه برای مناقصه دوم خود را نیز افزایش داد و ۶۶۵۰ یوان در هر تن (۹۴۰.۶ دلار در هر تن) ارائه کرد که ۲۰۰ یوان در هر تن بالاتر از مناقصه اولی است.

    این تعدیل قیمت، همراه با معاملات فیوچرز FeSi به افزایش قیمت لحظه ای آلیاژ تا پایان سپتامبر کمک کرد. در ۳۰ سپتامبر، شاخص قیمت مطلق Mysteel برای ۷۵% FeSi با ۱۲۸.۶۸ یوان در هر تن از ۳۰ اوت افزایش یافت و به ۶۳۲۲.۲۳ یوان در هر تن رسید. در بازار فیوچرز، پرمعامله ترین قرارداد FeSi ژانویه در بورس کالای ژنگژو در هفته آخر سپتامبر افزایش یافت و با ۶۱۸ یوان در هر تن از قیمت تسویه در ۲۳ سپتامبر افزایش یافت و تا ۳۰ سپتامبر به ۶۷۲۶ یوان در هر تن رسید.

    کارخانه‌های ذوب FeSi در چین با پیش‌بینی تقاضای قوی‌تر در این ماه، به بهبود بازار فولاد واکنش نشان داده‌اند. به گفته Mysteel، پیش‌بینی می‌شود که تولید روزانه فلز گرم در ماه اکتبر در مقایسه با سپتامبر ۲۵۶۰۰ تن در روز افزایش یابد و به میانگین ۲.۲۷ میلیون تن در روز برسد. در پاسخ، برخی از کارخانه‌های ذوب در اواخر سپتامبر تولید خود را افزایش دادند و مجموع تولید FeSi در ماه را به ۴۶۱,۰۴۲ تن رساندند، اگرچه این میزان تنها ۱,۳۳۷ تن از اوت بیشتر بود. به گفته منابع، افزایش اندک در تولید منعکس کننده احساسات محتاطانه در ابتدای سپتامبر بود، زمانی که قیمت‌های لحظه ای پایین و هزینه‌های بالای نهاده‌ها باعث کاهش سود و کاهش شور و شوق تولید شده بود.

    طبق ارزیابی Mysteel تا ۳۰ سپتامبر، قیمت کک نیمه آماده با دانه بندی کوچک، یک جایگزین کک متالورژیکی مورد استفاده در ذوب FeSi، به میزان ۱۶۰ یوان در تن در ماه افزایش یافت و به ۹۵۰ یوان در تن رسید. یک تحلیلگر مستقر در تانگشان اظهار داشت: «با کاهش قیمت‌های FeSi برای نزدیک به دو ماه، اکثر کارخانه‌های ذوب در قطب‌های اصلی تولید فروآلیاژ در ماه گذشته با ضرر مواجه شده‌اند، حتی در میان کارخانه‌هایی که از هزینه‌های پایین‌تر برق در مغولستان داخلی (شمال چین) و چینگهای سود می‌برند».

    به گفته Mysteel، کارخانه‌های ذوب در مغولستان داخلی تا ۲۹ سپتامبر ۸۴ یوان در هر تن زیان متحمل شدند که یک افت شدید از میانگین سود ۱۶۳ یوان در هر تن در ۳۰ اوت بود. برخی منابع خاطرنشان کردند که با پایان یافتن فصل مرطوب و عدم تکمیل مجدد سدهای برق آبی، قیمت برق در چینگهای ممکن است در این ماه افزایش یابد و به طور بالقوه بر سودآوری کارخانه های ذوب فشار بیشتری وارد کند. با این حال، تا ۸ اکتبر، Mysteel Global هیچ اطلاعیه رسمی در مورد افزایش قیمت برق در Qinghai نشنیده بود.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.