چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ 13 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 16 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    برنامه انقلابی برای کاهش انتشار کربن و صرفه‌جویی در انرژی در چین

    شناسه : 86093 21 مهر 1403 - 14:00

    استان شانشی چین برنامه‌ای برای صرفه‌جویی در انرژی و کاهش کربن تا ۲۰۲۵ اعلام کرده است. این طرح شامل کاهش ۲ درصدی مصرف انرژی به ازای هر واحد تولید ناخالص داخلی و افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر به ۵۰ درصد است. همچنین، استان به دنبال حفظ تولید زغال‌سنگ خام در حدود ۱.۳ میلیارد تن در سال ۲۰۲۴ می‌باشد.

    برنامه انقلابی برای کاهش انتشار کربن و صرفه‌جویی در انرژی در چین
    پ
    پ

    شانشی، چین – استان شانشی، که بزرگ‌ترین تولیدکننده زغال‌سنگ در چین است، برنامه‌ای جدید برای بهبود صرفه‌جویی در انرژی و کاهش انتشار کربن در بخش انرژی برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ اعلام کرده است. این اقدام ممکن است موجب تسریع در تحول «سبز» شرکت‌های سنتی استخراج زغال‌سنگ شود، به‌ویژه با توجه به تحلیل‌های صنعت.

    در این سال، استان هدف دارد تا مصرف انرژی به ازای هر واحد تولید ناخالص داخلی منطقه را نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش دهد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته توسط اداره انرژی استان شانشی، مجموع انرژی مصرفی به حدود ۲۱۲ میلیون تن زغال‌سنگ استاندارد (معادل ۷۰۰۰ کیلوکالری بر کیلوگرم زغال‌سنگ حرارتی NAR) خواهد رسید که در آن انرژی‌های غیر فسیلی باید حداقل ۱۱.۵ درصد از کل را تشکیل دهند.

    در سال ۲۰۲۵، که آخرین سال دوره پنج‌ساله چهاردهم چین (۲۰۲۱-۲۰۲۵) است، پیش‌بینی می‌شود که مصرف انرژی به ازای هر واحد تولید ناخالص داخلی استان بین ۱۴.۵ تا ۱۶.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش یابد و مصرف کل انرژی به حدود ۲۱۸ میلیون تن زغال‌سنگ استاندارد برسد. در این راستا، سهم انرژی‌های غیر فسیلی باید به ۱۲ درصد افزایش یابد.

    بر اساس برنامه‌های اعلام‌شده، استان شانشی همچنین قصد دارد تا سهم انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک را به ۵۰ درصد از کل ظرفیت تولید برق و ۳۰ درصد از خروجی برق تا سال ۲۰۲۵ افزایش دهد.

    اداره انرژی استان گزارش می‌دهد که ظرفیت نصب‌شده برای تولید برق از انرژی‌های نو و پاک تا پایان ماه ژوئن سال جاری به ۶۴.۴۹ میلیون کیلووات رسیده است که معادل ۴۷.۲۲ درصد از کل ظرفیت تولید برق استان است.

    استان شانشی همچنین برنامه‌ریزی کرده است تا ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی‌های نو را تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۶ میلیون کیلووات (kW) افزایش دهد و اطمینان حاصل کند که بیش از ۹۵ درصد از تولید برق تجدیدپذیر به شبکه برق متصل شده است.

    این برنامه همچنین از معدن‌کاران زغال‌سنگ می‌خواهد تا ساخت معادن سازگار با محیط‌زیست را تسریع بخشند و با گسترش استفاده از فناوری‌ها و تجهیزات هوشمند در این بخش، به این هدف دست یابند.

    به گفته دولت استان، “تا سال ۲۰۲۷، تمامی معادن زغال‌سنگ، بدون توجه به اندازه، قرار است تحول به عملیات هوشمند را به اتمام برسانند.”

    با این حال، این فشار مداوم برای ارتقاء، هزینه‌های اضافی را برای شرکت‌های زغال‌سنگ به دنبال داشته است. همچنین، هزینه‌های استخراج بیشتر به دلیل عمق بیشتر معادن، رقابت فزاینده برای انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش قیمت‌های فروش زغال‌سنگ، همچنان بر سودآوری شرکت‌های معدنی تأثیر می‌گذارد.

    دو شرکت بزرگ تولید زغال‌سنگ استان شانشی، گروه زغال‌سنگ کک‌شده شانشی و گروه هولدینگ جیننگ، در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ترتیب ۵۷.۳ درصد و ۷۵.۶ درصد کاهش سود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند.

    علیرغم چالش‌ها، پیش‌بینی می‌شود که تولید زغال‌سنگ در شانشی همچنان بالا باشد. استان در سال ۲۰۲۳، ۱.۳۸ میلیارد تن زغال‌سنگ تولید کرد که این نشان‌دهنده دومین سال متوالی است که تولید سالانه زغال‌سنگ از ۱ میلیارد تن فراتر می‌رود.

    اوایل سال جاری، دولت شانشی برنامه‌ای را برای حفظ تولید زغال‌سنگ خام در حدود ۱.۳ میلیارد تن در سال ۲۰۲۴ اعلام کرد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.