چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ 13 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 16 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    صادرات گندله سنگ آهن در ۶ ماه گذشته به ۴۵۴ میلیون دلار رسید

    شناسه : 86101 22 مهر 1403 - 11:00

    بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران (ایسپا)، ایران در شش ماهه نخست سال جاری (۳۰ اسفند تا ۳۰ شهریور) ۵ میلیون و ۳۸۳ هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش ۴۵۴ میلیون دلار صادر کرده است.

    صادرات گندله سنگ آهن در ۶ ماه گذشته به ۴۵۴ میلیون دلار رسید
    پ
    پ

    به گزارش ایسپا (انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران)، کشور در شش ماهه نخست سال گذشته ۴ میلیون و ۶۲۴ هزار تن از این محصول را به ارزش ۴۶۳ میلیون دلار صادر کرده است.

    صادرات گندله سنگ آهن از نظر ارزشی ۱.۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۱۶ درصد در مدت ۶ ماه نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

    گندله سنگ آهن نوعی ریزدانه سنگ آهن آگلومره است که در مقایسه با سنگ آهن اصلی دارای شاخص لیوان بهتری است. گلوله های سنگ آهن به طور گسترده ای به عنوان جایگزین سنگ کلوخه برای تولید آهن احیا شده مستقیم (DRI) و در کوره بلند (BF) برای تولید فلز داغ استفاده می شود. گندله سنگ آهن به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل عدم عرضه سنگ معدن کلوخه ای با کیفیت بالا همچنان رو به افزایش است. اصطلاح گندله سنگ آهن به مواد آگلومره حرارتی اشاره دارد که از حرارت دادن مخلوط متغیری از سنگ آهن، سنگ آهک، الیوین، بنتونیت، دولومیت و مواد متفرقه حاوی آهن در محدوده ۱۲۵۰ درجه سانتیگراد تا ۱۳۵۰ درجه سانتیگراد تشکیل می شود.

    گندله سنگ آهن را می‌توان از ریزدانه‌های سنگ آهن استخراج شده یا اجرا شده از معدن تهیه کرد. سنگ‌های آهن بدون چربی معمولاً از طریق غنی‌سازی به محتوای سنگ آهن بالاتر ارتقا می‌یابند. این فرآیند کیک فیلتر سنگ آهن را تولید می کند که باید گلوله شود تا بتوان از آن در فرآیند آهن سازی استفاده کرد. همچنین در طی فرآوری سنگ‌های آهن با عیار بالا که نیازی به فرآوری ندارند، می‌توان ریزدانه‌های تولید شده را به‌جای دور ریختن، گلوله‌سازی کرد و استفاده کرد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.