سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور   آبان »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    تولید HRC چین اندکی بهبود می یابد و قیمت ها نرم تر می شوند

    شناسه : 86103 22 مهر 1403 - 12:00

    نتایج تولید هفتگی نشان می‌دهد که تولید کلاف‌های نورد گرم (HRC) در میان ۳۷ تولیدکننده فولاد تخت چینی طی ۳ تا ۹ اکتبر به ۳.۰۸ میلیون تن رسید که با ۲۳۵۰۰ تن یا ۰.۷۷ درصد در هفته افزایش داشت.

    تولید HRC چین اندکی بهبود می یابد و قیمت ها نرم تر می شوند
    پ
    پ

    نتایج تولید هفتگی نشان می‌دهد که تولید کلاف‌های نورد گرم (HRC) در میان ۳۷ تولیدکننده فولاد تخت چینی طی ۳ تا ۹ اکتبر به ۳.۰۸ میلیون تن رسید که با ۲۳۵۰۰ تن یا ۰.۷۷ درصد در هفته افزایش داشت. در همین دوره، نرخ بهره‌برداری از ظرفیت نورد گرم در میان ۳۷ کارخانه نیز با ۰.۶ درصد افزایش به میانگین ۷۸.۷۴ درصد رسید.

    افزایش سودآوری، بسیاری از فولادسازان چینی را بر آن داشته است تا اخیراً تولید فولاد خود را افزایش دهند و کارخانه‌های تولید کویل گرم از این قاعده مستثنی نیستند. تا ۱۰ اکتبر، حدود ۷۱ درصد از ۲۴۷ کارخانه کوره بلند می توانند در مقایسه با حدود ۱۹ درصد یک هفته قبل در هنگام فروش فولاد خود سود کسب کنند.

    برخی فعالان معتبر بازار افزودند: پس از پایان تعطیلات یک هفته ای روز ملی کشور در ۸ اکتبر، هم خدمات لجستیک و هم تقاضای HRC تا حدودی بهبود یافت که نشان دهنده تحویل سریع تر و هضم محصولات تخت است.

    تا ۱۰ اکتبر، ذخایر HRC که توسط ۳۷ کارخانه مورد بررسی، ۴.۸۱ درصد در هفته کاهش یافت و به ۸۵۱,۷۰۰ تن رسید که پایین‌ترین میزان از اواخر ماه مه است. در همان روز، موجودی محصول تخت در انبارهای تجاری در ۳۳ شهر چین در سراسر کشور نیز با ۱.۱۵ درصد کاهش در هفته به ۲.۹۸ میلیون تن رسید و به پایین‌ترین سطح از اواسط فوریه رسید.

    این احتمال وجود دارد که کاهش سهام طی چند روز منتهی به پنجشنبه گذشته ناشی از پر کردن ذخایر داخلی کویل‌های نورد گرم توسط مصرف کنندگان نهایی و غلتک‌های سرد باشد که برای تولید خود در تعطیلات تعطیلات استفاده می‌کردند، زمانی که شرکت‌های بازرگانی فولاد و شرکت‌های حمل و نقل عمدتاً تعطیل بودند.

    منابع بازار هشدار دادند، با این وجود، جو بهبود یافته در بازار HRC ناشی از سیاست های اقتصادی پمپ پرایمینگ پکن که در پایان سپتامبر اعلام شد، به تدریج تضعیف شده است، به طوری که بسیاری از خریداران موضع انتظار و انتظار را در پیش گرفته اند و پیش بینی می کنند عرضه HRC در آینده نزدیک افزایش یابد. .

    در ۱۱ اکتبر، قیمت نقدی Q235 4.75 میلی‌متری HRC چین به ۳۶۵۸ یوان در هر تن (۵۱۷.۶ دلار در تن) با احتساب مالیات بر ارزش افزوده بود که نسبت به ۸ اکتبر ۲.۱۹ درصد کاهش داشت.

    در همان دوره، پرمعامله‌ترین قرارداد آتی HRC بورس اوراق بهادار شانگهای برای تحویل ژانویه نیز ۰.۰۶ درصد کاهش یافت تا معاملات روزانه در ۱۱ اکتبر در ۳۵۹۹ یوان در هر تن بسته شود.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.