چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ 13 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 16 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    جهش سوددهی در صنعت فولاد چین: ۷۰ درصد کارخانه‌ها به دوران طلایی بازگشتند!

    شناسه : 86110 22 مهر 1403 - 14:00
    بیش از 70 درصد از کارخانه‌های کوره بلند چین پس از افزایش قیمت فولاد و کاهش هزینه‌های تولید، دوباره به سوددهی رسیده‌اند. این جهش سریع در سودآوری پس از کاهش موجودی انبارها و تقویت قیمت‌ها رخ داده است.
    جهش سوددهی در صنعت فولاد چین: ۷۰ درصد کارخانه‌ها به دوران طلایی بازگشتند!
    پ
    پ

    بازگشت ۷۰ درصد از کارخانه‌های کوره بلند چین به سوددهی

    تعداد کارخانه‌های فولادسازی یکپارچه در چین که اکنون از فروش فولاد خود سود می‌برند، به سرعت افزایش یافته است. دلیل این امر تثبیت قیمت‌های بالای محصولات نهایی فولاد و کاهش هزینه‌های تولید این کارخانه‌ها است.

    این رقم در مقایسه با دو هفته قبل که تنها ۱۸.۶۱% از کارخانه‌ها گزارش سوددهی داشتند، یک افزایش چشمگیر بوده و بالاترین درصد سوددهی از اواخر آوریل ۲۰۲۲ تاکنون محسوب می‌شود.

    دلایل بهبود سریع سوددهی

    بهبود سریع سودآوری کارخانه‌های فولادسازی چین به طور عمده به دلیل افزایش قیمت محصولات نهایی فولاد بوده است. هرچند که با سرد شدن بازار پس از تعطیلات یک هفته‌ای، این قیمت‌ها اندکی کاهش یافته‌اند.

    همچنین تا تاریخ ۱۰ اکتبر، قیمت ملی میلگرد ۲۰ میلی‌متری HRB400E به‌عنوان شاخصی از وضعیت بازار فولاد داخلی، به ۳۸۹۱ یوان به‌ازای هر تن (۵۵۱ دلار به‌ازای هر تن) ارزیابی شده است. این رقم ۴۰۶ یوان بیشتر از دو هفته قبل بوده، اما ۸۹ یوان کمتر از اوج قیمت اخیر ثبت شده در ۸ اکتبر است.

    کاهش هزینه‌های تولید

    در همین حال، هزینه‌های تولید کارخانه‌های کوره بلند داخلی در طول دو هفته گذشته در سطح پایینی باقی مانده است. همچنین هزینه تولید آهن خام در میان ۱۱۴ کارخانه چینی به‌طور میانگین ۲۵۸۱ یوان به‌ازای هر تن (بدون مالیات بر ارزش افزوده) بوده که تنها ۱۹ یوان نسبت به دو هفته قبل افزایش داشته است.

    افزایش تولید و کاهش موجودی انبارها

    بسیاری از تولیدکنندگان فولاد در چین به دلیل بهبود حاشیه سود فروش و کاهش موجودی فولاد در انبارهای خود و همچنین انبارهای تجار، در حال آماده‌سازی برای افزایش تولید هستند.

    در دوره زمانی ۳ تا ۹ اکتبر، تولید کل پنج محصول اصلی فولاد شامل میلگرد، مفتول، ورق گرم، ورق سرد و ورق متوسط در میان کارخانه‌های مورد بررسی برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافته و به ۸.۶۴ میلیون تن رسیده است که نسبت به هفته قبل ۱.۲ درصد رشد داشته است.

    تا تاریخ ۱۰ اکتبر، موجودی انبارهای پنج محصول اصلی فولادی در کارخانه‌های مورد بررسی، پس از یک افزایش کوتاه‌مدت در دوره تعطیلات، به ۳.۹۵ میلیون تن کاهش یافته است که ۲.۱ درصد کمتر از ۶ اکتبر است.

    همچنین، در همین بازه زمانی، موجودی این محصولات در انبارهای تجاری ۱۳۲ شهر تحت بررسی Mysteel، با کاهش ۱.۲ درصدی به ۱۵.۴۳ میلیون تن رسیده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.