چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ 13 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 16 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    فولاد چین در اوج: قیمت‌ها صعودی، صادرات در بحران!

    شناسه : 86117 23 مهر 1403 - 12:00
    شرکت‌های بزرگ فولاد چین، از جمله بائو شان، قیمت‌ها را بین 400 تا 550 یوان در ماه نوامبر افزایش داده‌اند. این اقدام ناشی از رشد تقاضا و بهبود بازار پس از بسته‌های اقتصادی دولت است، اما نگرانی‌هایی درباره کاهش تقاضای صادراتی وجود دارد.
    فولاد چین در اوج: قیمت‌ها صعودی، صادرات در بحران!
    پ
    پ

    افزایش قیمت فولاد در چین به دلیل رشد تقاضا و بازار آتی شانگهای

    به گزارش آرتان پرس، شرکت فولاد بائو شان (Baosteel)، یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های گروه فولاد بائوو چین (Baowu Steel Group)، اعلام کرده که در ماه نوامبر قیمت محصولات فولادی خود را بین ۴۰۰ تا ۵۵۰ یوان به ازای هر تن افزایش خواهد داد. این تصمیم پس از کاهش ۲۰۰ یوانی قیمت از ماه ژوئیه تا اکتبر اتخاذ شده است.

    بر اساس اطلاعیه این شرکت، قیمت فولاد نورد گرم و ورق فولادی در ماه نوامبر برای فروش داخلی، ۵۰۰ یوان افزایش خواهد یافت. همچنین قیمت محصولات سنگین، ورق‌های اسیدی‌شده و محصولات نورد سرد، گالوانیزه گرم و محصولات گالوانیزه الکتریکی نیز با افزایش ۵۵۰ یوانی همراه خواهد بود. برای محصولات با پوشش آلومینیوم-روی و فولاد الکتریکی بدون جهت‌دار نیز ۴۰۰ یوان افزایش قیمت اعمال خواهد شد.

    افزایش قیمت در کارخانه‌های دیگر

    در کنار بائو شان، دو شرکت فولاد آنشان (Angang) و بنشی (Bengang) نیز اعلام کردند که قیمت محصولات فولادی اصلی خود را بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ یوان برای ماه نوامبر افزایش خواهند داد. این شامل محصولات نورد گرم، ورق‌های سنگین، فولاد نورد سرد و گالوانیزه، سیم، میلگرد و فولاد ویژه می‌شود. همچنین قیمت محصولات فولادی پیش‌رنگ‌شده و لوله‌های بدون درز به میزان ۳۵۰ یوان افزایش خواهد یافت.

    جهش قیمت‌های آتی فولاد در بورس شانگهای

    افزایش قیمت‌ها هم‌زمان با رشد قیمت فولاد در بورس آتی شانگهای (SHFE) و در پی بسته‌های تحریک اقتصادی دولت چین است که در ماه سپتامبر اعلام شد. این اقدام، بهبود چشمگیری در تقاضای بازار ایجاد کرد و قیمت قراردادهای نورد گرم در بورس شانگهای را به بالاترین سطح چهار ماه اخیر رساند.

    بهبود تقاضا در پی مشوق‌های دولتی

    افزایش تقاضای محصولات فولادی به‌خصوص در بخش نورد سرد، ناشی از مشوق‌های دولتی برای کالاهای مصرفی مانند لوازم خانگی و خودرو بوده است. همچنین، انتظارات از افزایش قیمت‌ها، خریداران را به ذخیره مواد اولیه تشویق کرده است.

    نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای صادراتی

    با این حال، برخی تحلیلگران نگران کاهش تقاضای صادراتی هستند. افزایش قیمت‌ها باعث شده که جذابیت محصولات فولادی چینی در بازارهای جهانی کاهش یابد و این موضوع ممکن است فشار نزولی بر قیمت‌های داخلی ایجاد کند. به‌ویژه، از آنجا که تقاضای صادراتی در اوایل سال جاری، عامل حمایت از قیمت فولاد چین بوده است.

    در مجموع، اگرچه افزایش قیمت‌ها نشانه‌ای از بهبود بازار داخلی است، اما تردیدهایی در مورد پایداری این روند وجود دارد و ممکن است در صورت افزایش عرضه، قیمت‌ها مجدداً کاهش یابند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.