چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ 13 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 16 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    افزایش واردات سنگ آهن چین با وجود کاهش قیمت ها به دلیل تقاضای مطلوب

    شناسه : 86127 24 مهر 1403 - 13:00
    واردات سنگ آهن چین در سپتامبر افزایش یافت و به بالاترین حد از ژانویه رسید. صادرات فولاد نیز رشد چشمگیری داشت، در حالی که واردات فولاد کاهش یافت. افزایش واردات سنگ آهن به دلیل کاهش قیمت‌ها و بهبود چشم‌انداز تقاضا بود.
    افزایش واردات سنگ آهن چین با وجود کاهش قیمت ها به دلیل تقاضای مطلوب
    پ
    پ

    واردات سنگ آهن در سپتامبر ۲.۷ درصد ماهانه افزایش یافت و ۲.۹ درصد سالانه افزایش یافت. واردات در ژانویه تا سپتامبر ۴.۹ درصد سالانه افزایش یافت. صادرات فولاد در سه فصل اول ۲۱.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و واردات فولاد طی ژانویه تا سپتامبر ۹ درصد کاهش داشته است.
    داده‌های گمرک در روز دوشنبه نشان داد که واردات سنگ آهن چین در سپتامبر ۲.۷ درصد نسبت به ماه اوت و ۲.۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، زیرا رزروها به دلیل کاهش قیمت‌ها و امید به بهبود تقاضا در فصل اوج ساخت و ساز افزایش داشته است.

    طبق داده‌های اداره کل گمرک چین بزرگترین مصرف‌کننده سنگ آهن جهان، ماه گذشته ۱۰۴.۱۳ میلیون تن از ماده اصلی فولادسازی را وارد کرد که بالاترین میزان از ژانویه است. این رقم پیش‌بینی‌های بین ۹۸ تا ۱۰۳ میلیون تن توسط تحلیلگران را شکست داد و به تأثیر توفان بر ترخیص کالا از گمرک و محموله‌های کمتر از سوی معدن‌کاران گران‌قیمت اشاره کرد. این حجم در ماه گذشته با ۱۰۱.۳۹ میلیون تن در ماه اوت و ۱۰۱.۱۸ میلیون تن در ماه مشابه در سال ۲۰۲۳ مقایسه شده است.

    کاهش قیمت ها به دلیل کاهش تقاضا و بالا بودن سهام بنادر باعث شد تا با پیش بینی افزایش تقاضا در سپتامبر و اکتبر، رزرو بیشتری از خارج از کشور انجام شود. داده های شرکت مشاوره ای استیل هوم نشان می دهد که میانگین قیمت در هر دو ماه اوت و سپتامبر بسیار کمتر از ۱۰۰ دلار در هر تن بود.

    به گفته تحلیلگران، کاهش تولید داخلی همچنین کارخانه‌ها را تشویق به خرید محموله‌های بیشتری از طریق بنادر کرد. داده های انجمن معادن متالورژی چین نشان داد که سنگ آهن تولید داخلی چین در ماه اوت با ۹.۴ درصد کاهش در سال به حدود ۲۲.۲۵ میلیون تن رسید.

    به گفته تحلیلگران، واردات در ماه اکتبر احتمالاً بالا خواهد ماند زیرا بهبود قیمت از اواخر سپتامبر، به لطف چشم انداز بهبود تقاضا پس از بسته محرک تهاجمی چین، محموله های بیشتری را از معادن پرهزینه ترغیب خواهد کرد. این داده ها نشان می دهد که در سه سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، واردات سنگ آهن چین به ۹۱۸.۸۷ میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۹ درصد افزایش داشته است.

    صادرات فولاد چین در سپتامبر ۲۵.۹۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۱۰.۱۵ میلیون تن رسید که بالاترین میزان در یک ماه از جولای ۲۰۱۶ است. انجمن آهن و فولاد چین در یادداشتی در حساب وی چت خود اعلام کرد که صادرات در ۹ ماهه اول سال ۲۱.۲ درصد نسبت به سال قبل به ۸۰.۷۱ میلیون تن افزایش یافته است که عمدتاً ناشی از سود ناخالص بهتر در بازار صادراتی نسبت به بازار داخلی است.

    چین در ماه گذشته ۵۵۴۰۰۰ تن محصولات فولادی وارد کرد که ۸.۸۴ درصد نسبت به اوت و ۱۳.۴۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت و مجموع ژانویه تا سپتامبر به ۵.۱۹ میلیون تن رسید که ۹ درصد کاهش سالانه دارد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.