سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    قیمت فولاد و قراضه در آسیا ممکن است در سه ماهه چهارم افزایش یابد

    شناسه : 86151 29 مهر 1403 - 10:00

    به گزارش آرگوس مدیا، در سه ماهه چهارم سال جاری، قیمت فلزات آهنی و قراضه ممکن است در آسیا افزایش یابد. مشوق های اقتصادی پکن و افزایش تقاضا ممکن است به این امر کمک کند.

    قیمت فولاد و قراضه در آسیا ممکن است در سه ماهه چهارم افزایش یابد
    پ
    پ

    به گزارش آرتان پرس، در سه ماهه چهارم سال جاری، قیمت فلزات آهنی و قراضه ممکن است در آسیا افزایش یابد. مشوق های اقتصادی پکن و افزایش تقاضا ممکن است به این امر کمک کند.

    این امر می تواند ناشی از انگیزه های اقتصادی پکن، افزایش تقاضا و اختلال در عرضه قراضه باشد. روند مثبت ممکن است به دلیل کاهش تقاضا در برخی از کشورهای منطقه محدود شود. در عین حال، شرایط بازار تحت تأثیر کاهش فشار صادرات چین خواهد بود.

    بازار داخلی فولاد چین از اواخر سپتامبر و پس از اعلام اقدامات بانک مرکزی این کشور برای حمایت از بازار املاک و مستغلات، روندی صعودی داشته است. این منجر به افزایش قیمت محصولات فولادی دریایی شد. افزایش قیمت آهن و فولاد در چین همچنین باعث بهبود حاشیه برای تولیدکنندگان خارجی شد، زیرا فشار بر بازار ناشی از محصولات فولادی ارزان آن کشور کاهش یافت.

    در ماه اکتبر، پکن اقدامات بیشتری را برای تحریک اقتصاد اعلام کرد. به گفته فعالان بازار، این امر احتمالاً باعث افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و بهبود علاقه خرید در دوره ذخیره‌سازی مجدد تا پایان سال توسط پردازنده‌ها می‌شود.

    فولادسازان ویتنامی انتظار دارند که بازار داخلی فولاد در ماه های اکتبر تا دسامبر تقویت شود. سه فصل گذشته با تقاضای کمتر و افزایش رقابت از سوی چین مشخص شد، اما قیمت ها در اواخر سپتامبر شروع به بهبود کردند.

    پس از اینکه ویتنام تحقیقات ضد دامپینگ را در مورد واردات کویل های نورد گرم از چین و هند آغاز کرد، بسیاری از خریداران به سمت محصولات داخلی روی آوردند. بازار انتظار دارد که با کاهش فشار محصولات چینی، قیمت‌های HRC و فولاد ساختمانی در سه ماهه چهارم پویایی مثبتی از خود نشان دهند.

    علاوه بر این، انتظار می رود تقاضا برای فولاد در کشور نیز به دلیل افزایش سرمایه گذاری عمومی افزایش یابد. در میان بهبود بازار، خریداران ویتنامی در بازار قراضه دریایی فعال تر شده اند. قیمت این ماده خام ممکن است با کاهش احتمالی عرضه، به ویژه از ایالات متحده، که یک عامل فصلی است، حمایت شود. همچنین احتمالاً اختلالاتی در جمع آوری و حمل و نقل قراضه به دلیل مشکلات لجستیکی مرتبط با هوای سرد وجود دارد.

    کره جنوبی و تایوان ممکن است در ماه های اکتبر و دسامبر حرکت کافی برای حفظ خوش بینی رو به رشد نداشته باشند.

    خریداران قراضه تایوانی می گویند که چشم انداز قیمت نامشخص است، به ویژه به دلیل محدودیت وزن کامیون از اول اکتبر، که می تواند منجر به هزینه های عملیاتی اضافی شود. با این حال، تقاضا برای فولاد خودرو در کشور همچنان نسبتاً بالا تلقی می شود و فصل چهارم معمولا فصل اوج صنعت فولاد است.

    کره جنوبی تولید فولاد را ۵.۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش داد و به ۴۲.۵ میلیون تن در ۸ ماهه اول سال جاری رساند. تقاضای پایین همچنان بر صنعت فولاد کشور تاثیر می گذارد.

    همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، WorldSteel پیش بینی کوتاه مدت خود برای تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۴ را کاهش داده است. انتظار می رود که حجم ۰.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ کاهش یابد و به ۱.۷۵ میلیارد تن برسد. در عین حال، انتظار می‌رود تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۵ پس از سه سال متوالی کاهش به ۱.۷۷ میلیارد تن سالانه ۱.۲ درصد رشد کند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.