سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    افت ۰.۹ درصدی تقاضای جهانی فولاد در ۲۰۲۴

    شناسه : 86153 28 مهر 1403 - 13:00

    تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۴ با کاهش ۰.۹ درصدی به ۱.۷۵ میلیارد تن خواهد رسید. این کاهش عمدتاً ناشی از افت تقاضا در چین و چالش‌های اقتصادی جهانی است، در حالی که کشورهای در حال توسعه، به‌ویژه هند، رشد قابل‌توجهی را تجربه خواهند کرد.

    افت ۰.۹ درصدی تقاضای جهانی فولاد در ۲۰۲۴
    پ
    پ

    کاهش ۰.۹ درصدی تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۴

    بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش ۰.۹ درصدی تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۴ است. طبق این گزارش، انتظار می‌رود حجم کل تقاضا به ۱.۷۵ میلیارد تن برسد. این در حالی است که پیش‌بینی‌های قبلی از رشد ۱.۷ درصدی و رسیدن به ۱.۷۹ میلیارد تن حکایت داشتند.

    پیش‌بینی جدید تقاضای جهانی فولاد در ۲۰۲۴

    در مقابل کاهش پیش‌بینی‌شده در سال ۲۰۲۴، انتظار می‌رود که تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۵ با رشد ۱.۲ درصدی مواجه شده و به ۱.۷۷ میلیارد تن برسد. این اولین افزایش پس از سه سال کاهش متوالی خواهد بود.

    دکتر مارتین تورینگر، رئیس کمیته اقتصادی و مدیرعامل انجمن فولاد آلمان، توضیح داد: «سال ۲۰۲۴ برای تقاضای جهانی فولاد بسیار چالش‌برانگیز بوده است. کاهش قدرت خرید خانوارها، سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه و افزایش عدم اطمینان‌های ژئوپلیتیکی باعث شده تا بخش تولید جهانی با مشکلات زیادی روبرو شود. علاوه بر این، شرایط سخت مالی و هزینه‌های بالای ساخت‌وساز مسکن باعث شده تا تقاضای فولاد همچنان در وضعیت رکود باقی بماند.»

    عوامل مؤثر بر کاهش تقاضای فولاد در چین

    این بازنگری قابل‌توجه در پیش‌بینی‌ها، عمدتاً ناشی از تغییرات در چین و سایر کشورهای توسعه‌یافته است. بر اساس این گزارش، تقاضای فولاد در چین در سال ۲۰۲۴ با کاهش ۳ درصدی مواجه خواهد شد و در سال ۲۰۲۵ نیز ۱ درصد دیگر افت خواهد کرد.

    رشد تقاضای فولاد در هند و کشورهای در حال توسعه

    در عین حال، کشورهای در حال توسعه (بدون در نظر گرفتن چین) رشد مثبت خود را ادامه خواهند داد. پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴ این کشورها رشد ۳.۵ درصدی و در سال ۲۰۲۵ رشد ۴.۲ درصدی را تجربه کنند. هند، که از سال ۲۰۲۱ به عنوان موتور اصلی رشد تقاضای فولاد شناخته می‌شود، در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ نیز با رشد ۸ درصدی تقاضا روبرو خواهد شد. این رشد به دلیل افزایش تقاضا در بخش‌های مصرف‌کننده فولاد، به ویژه زیرساخت‌ها، به وقوع می‌پیوندد.

    چالش‌های اقتصادی و تأثیر آن بر بازار فولاد

    در کشورهای توسعه‌یافته مانند ایالات متحده، ژاپن، کره جنوبی و آلمان، پیش‌بینی می‌شود تقاضای فولاد در سال ۲۰۲۴ با کاهش ۲ درصدی همراه باشد. با این حال، ممکن است در سال ۲۰۲۵ شاهد رشد ۱.۹ درصدی باشیم. یوری ریژینکوف، مدیرعامل گروه Metinvest، پیش‌تر اشاره کرده بود که بازار جهانی فولاد با طولانی‌ترین دوره رکود خود در ۲۰ سال گذشته مواجه شده است. اوج این بازار در اواخر ۲۰۲۱ و اوایل ۲۰۲۲ بود، اما پس از آن به دلیل جنگ اوکراین، بحران انرژی و اختلالات در زنجیره تأمین، بازار دچار افت شد.

    تأثیر سیاست‌های اقتصادی بر بازار فولاد

    با وجود روند نزولی اخیر، برخی تحلیلگران معتقدند که اقدامات اخیر دولت ایالات متحده برای کاهش نرخ بهره و بسته‌های محرک اقتصادی چین، ممکن است به معکوس شدن این دوره رکود کمک کند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.