سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    سقوط تقاضا برای فولاد در ترکیه: چشم‌انداز نگران‌کننده سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵

    شناسه : 86157 29 مهر 1403 - 11:00

    پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای فولاد خام در ترکیه در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به ۳۵.۵ میلیون تن برسد که کاهشی ۱.۴ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. این کاهش ناشی از تنگنای پولی، افت قدرت خرید خانوار و ضعف در ساخت و ساز مسکن است. شرایط اقتصادی نامناسب، آینده بازار فولاد ترکیه را تیره کرده است.

    سقوط تقاضا برای فولاد در ترکیه: چشم‌انداز نگران‌کننده سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵
    پ
    پ

    کاهش تقاضا برای فولاد خام در ترکیه در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵

    کاهش تقاضا برای فولاد خام در ترکیه در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ پیش‌بینی شده است. طبق گزارش جدید انجمن جهانی فولاد (Worldsteel)، تقاضا برای فولاد خام در ترکیه در سال ۲۰۲۵ به ۳۵.۵ میلیون تن می‌رسد که نشان‌دهنده کاهش ۱.۴ درصدی نسبت به سال قبل است.

    این در حالی است که در سال ۲۰۲۳، تقاضا برای فولاد خام در ترکیه نسبت به سال ۲۰۲۲ با رشد ۱۷.۲ درصدی به ۳۸.۱ میلیون تن رسید.

    پیش‌بینی تقاضای جهانی فولاد

    براساس این گزارش، تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۴ به میزان ۰.۹ درصد کاهش یافته و به ۱.۷۵ میلیارد تن خواهد رسید. این در حالی است که تقاضای جهانی در سال ۲۰۲۳ نیز با کاهش ۰.۸ درصدی مواجه شده بود. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۵، تقاضای جهانی فولاد ۱.۲ درصد افزایش یابد.

    عوامل مؤثر بر تقاضا

    مارتین تئورینگر اشاره کرد: «سال ۲۰۲۴ برای تقاضای جهانی فولاد دشوار بوده است، زیرا بخش تولید جهانی با چالش‌های مستمر مانند کاهش قدرت خرید خانوار، تنگنای پولی و افزایش عدم‌قطعیت‌های ژئوپلیتیکی مواجه است.»

    او همچنین افزود: «ضعف در بخش ساخت و ساز مسکن، ناشی از شرایط مالی سخت و هزینه‌های بالا، به کاهش تقاضا برای فولاد کمک کرده است.» تمام این شرایط نیز بر تقاضا برای فولاد در ترکیه تأثیرگذار است.

    وضعیت اقتصادی ترکیه

    در ترکیه، نرخ تورم سالانه در ماه گذشته به ۴۹.۳ درصد کاهش یافته است، اما پیش‌بینی می‌شود که این نرخ در ماه‌های آینده ادامه یابد. تنگنای پولی از ژوئن سال گذشته برقرار شده و نرخ بهره سیاستی بانک مرکزی ترکیه در حال حاضر ۵۰ درصد است.

    به‌علاوه، تقاضا در بازار مسکن در سال ۲۰۲۴ ضعیف بوده و فروش خانه‌ها در پنج ماه بین ژانویه و آگوست نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.