سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    چین صادرات فولاد خود را در سال ۲۰۲۵ کاهش خواهد داد

    شناسه : 86188 01 آبان 1403 - 11:00
    چین با وجود کاهش پیش‌بینی شده، همچنان به صادرات حجم زیادی فولاد ادامه خواهد داد؛ اما این روند با چالش‌هایی مانند تعرفه‌ها و کاهش تقاضای داخلی روبرو است.
    چین صادرات فولاد خود را در سال ۲۰۲۵ کاهش خواهد داد
    پ
    پ

    چین قصد دارد صادرات فولاد خود را در سال ۲۰۲۵ به ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تن کاهش دهد. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۲۴ به ۱۱۰ میلیون تن برسد. با وجود کاهش پیش‌بینی شده در صادرات، این رقم همچنان در سطح رکورد خواهد ماند زیرا تولیدکنندگان فولاد محلی برای مقابله با مازاد ظرفیت و تقاضای داخلی ضعیف تلاش می‌کنند.

    مصرف داخلی فولاد در چین در سال‌های اخیر به دلیل بی‌ثباتی اقتصادی و مشکلات در بخش املاک و مستغلات تضعیف شده است. در عین حال، تولید فولاد ثابت مانده است که منجر به عرضه بیش از حد می‌شود. تولیدکنندگان فولاد محلی این حجم را با قیمت‌های رقابتی صادر می‌کنند که به دلیل هزینه‌های تولید پایین‌تر می‌توانند آن را تحمل کنند. این امر منجر به افزایش چشمگیر صادرات از این کشور به بالاترین سطح در سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۶ شد. به طور خاص، در سال ۲۰۲۳، حجم به ۹۰.۳ میلیون تن و در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۴ به ۸۰.۷ میلیون تن (+۲۱.۲% نسبت به سال قبل) رسید.

    چین در سال ۲۰۲۵ احتمالاً با افزایش تقاضای جهانی فولاد، حجم صادرات رکورد را حفظ خواهد کرد. شرکت‌های اصلی فولاد چین، از جمله Baoshan Iron & Steel، نیز قصد خود را برای افزایش حمل و نقل اعلام کرده‌اند.

    “هزینه پایین فولاد چین و افزایش تقاضا از جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه و آفریقا و هند خطر رشد صادرات فولاد از چین در سال ۲۰۲۵ و بعد از آن را ایجاد خواهد کرد”، لارنس ژانگ، مشاور اصلی فولاد و کالاها، Wood Mackenzie، گفت.

    در عین حال، رشد سریع صادرات فولاد چین باعث شکایت تعدادی از کشورها، از جمله ترکیه و اندونزی شده است که قبلاً تعرفه‌های ضد دامپینگ را برای محافظت از تولیدکنندگان محلی اعمال کرده بودند. در مجموع، ۲۸ پرونده دادرسی تجاری علیه فولاد چین در سال ۲۰۲۳ تشکیل شد.

    اگرچه فولاد و گروه‌های صادراتی چین هشدار می‌دهند که اختلافات تجاری و تقویت ارز صادرات را در سال ۲۰۲۵ مختل خواهد کرد، اما تحلیلگران و بازرگانان معتقدند که به هر حال تولیدکنندگان چینی سطح قیمتی پیدا خواهند کرد که به آنها اجازه می‌دهد صادر کنند.

    خطر اصلی دیگر برای صادرات فولاد چین، سرکوب مالیات بر ارزش افزوده توسط پکن است. طبق گفته تحلیلگران، صادرات بدون پرداخت مالیات در سال ۲۰۲۳ حدود یک سوم کل حجم محصولات حمل شده را تشکیل داده است. لو تیجون، معاون رئیس انجمن آهن و فولاد چین، هفته گذشته گفت که مقامات تیمی را برای بررسی صادرات غیرقانونی فولاد تشکیل داده‌اند.

    همانطور که GMK Center پیشتر گزارش داده بود، چین در سال ۲۰۲۳، ۱.۰۱۹ میلیارد تن فولاد تولید کرد که ۰.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشت. روند نزولی صنعت فولاد این کشور پس از دو سال متوالی کاهش تولید متوقف شده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.