سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    تقاضای فولاد چین برای اولین بار در شش سال کمتر از نیمی از کل جهان خواهد بود

    شناسه : 86195 01 آبان 1403 - 15:00
    چین دیگر بزرگترین مصرف‌کننده فولاد جهان نیست. کاهش ساخت‌وساز در چین و افزایش تقاضا در کشورهای دیگر، بازار فولاد جهانی را تغییر داده است.
    تقاضای فولاد چین برای اولین بار در شش سال کمتر از نیمی از کل جهان خواهد بود
    پ
    پ

    طبق اعلام انجمن جهانی فولاد، چین برای اولین بار در شش سال، کمتر از نیمی از مصرف جهانی فولاد را در سال ۲۰۲۴ تشکیل خواهد داد، زیرا کاهش بخش املاک و مستغلات این کشور تقاضا برای فلز را کاهش می‌دهد.

    پیش‌بینی‌های Worldsteel نشان‌دهنده چشم‌اندازهای متفاوت بین چین – به عنوان محرک اصلی رشد تقاضای جهانی در دو دهه گذشته – و نقاط داغ فولاد در سایر نقاط جهان، از جنوب آسیا تا خاورمیانه و آمریکای لاتین است.

    “چین در بالاترین سطح ساختاری از نظر تقاضای فولاد قرار دارد”، سیمون تروت، مدیر اجرایی سنگ آهن در گروه ریو تینتو، بزرگترین تامین‌کننده ماده اولیه فولادسازی جهان، در سخنرانی خود در ملبورن روز جمعه گفت. “با وجود نوع رشدی که در چین شاهد بوده‌ایم، جهان در ۲۰ سال آینده به فولاد بیشتری نسبت به ۳۰ سال گذشته نیاز خواهد داشت.”

    Worldsteel پیش‌بینی می‌کند که مصرف چین در سال ۲۰۲۴ با چهارمین سال کاهش به ۸۶۹ میلیون تن برسد، در حالی که تقاضا در سایر نقاط جهان ۱.۲ درصد افزایش یافته و به ۸۸۲ میلیون تن خواهد رسید. طبق اعلام این انجمن، سهم چین در سال ۲۰۲۵ نیز کاهش خواهد یافت.

    این ارقام نشان می‌دهد که پایان رونق چند دهه ای زیرساخت‌ها و املاک چین در حال تغییر مصرف فولاد این کشور است. اما همچنین نشان‌دهنده دلیل دیگری است که چرا صادرات چین امسال تا بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ تاکنون به شدت افزایش یافته است: تقاضای در حال افزایش در سایر نقاط جهان وجود دارد.

    طبق اعلام Worldsteel، بازار هند امسال ۸ درصد رشد خواهد کرد – پس از افزایش ۱۴ درصدی در سال ۲۰۲۳ – به ۱۴۳ میلیون تن، در حالی که سایر اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه حدود ۷ درصد رشد را برای دومین سال متوالی خواهند دید.

    سایر نقاط جهان آخرین بار در سال ۲۰۱۸ سهم تقاضای چین را پیشی گرفتند. Worldsteel خطرات پیش‌بینی‌های خود را به دلیل موج اخیر اقدامات محرک پکن برای حمایت از رشد، با اشاره به “احتمال رو به رشد مداخله و حمایت بیشتر دولت برای اقتصاد واقعی، که می‌تواند تقاضای فولاد چین را در سال ۲۰۲۵ تقویت کند” را پذیرفت.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.