جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ 22 ربيع ثاني 1446 Friday, 25 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    واردات سنگ آهن چین حتی با کاهش تولید فولاد رکورددار است

    شناسه : 86198 02 آبان 1403 - 10:00

    چین در مسیر واردات بی سابقه سنگ آهن در ماه اکتبر است که باعث افزایش واگرایی بین تقاضا برای مواد خام فولادی و تولید ضعیف محصول نهایی می شود.

    واردات سنگ آهن چین حتی با کاهش تولید فولاد رکورددار است
    پ
    پ

    چین در مسیر واردات بی سابقه سنگ آهن در ماه اکتبر است که باعث افزایش واگرایی بین تقاضا برای مواد خام فولادی و تولید ضعیف محصول نهایی می شود.

    چین که تقریباً سه چهارم سنگ آهن جهانی را از طریق بنادر خریداری می کند، طبق داده های ردیابی کشتی و بندر، احتمالاً در این ماه ۱۲۰ میلیون تن وارد خواهد کرد. این یک افزایش شدید از رقم رسمی گمرکی ۱۰۴.۱ میلیون تنی در ماه سپتامبر خواهد بود و همچنین نشان دهنده بالاترین رقم تاریخ است و رکورد قبلی ۱۱۲.۷ میلیون تنی در ژوئیه ۲۰۲۰ را تحت الشعاع قرار می دهد.

    قدرت واردات سنگ آهن در تضاد شدید با تضعیف تولید فولاد است که برای چهارمین ماه متوالی در سپتامبر کاهش یافت و به ۷۷.۰۷ میلیون تن رسید که ۱.۱ درصد نسبت به اوت و ۶.۱ درصد نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت.

    بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین در هفته گذشته، تولید فولاد چین در ۹ ماهه اول سال ۷۶۸.۴۸ میلیون تن بود که ۳.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ کاهش داشت. اگر اطلاعات تولید فولاد در ماه سپتامبر مثبت باشد، به این معناست که سرعت کاهش نسبت به افت ۱۰.۴ درصدی سالانه در ماه اوت کاهش یافته است.

    اینکه آیا می توان کاهش تولید فولاد را متوقف کرد تا در چند ماه آینده افزایشی را نشان دهد تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا کارخانه های فولاد شاهد افزایش تقاضا در پشت تلاش های محرک پکن هستند یا خیر. با توجه به اعلامیه‌های محرک عمده درست قبل از پایان ماه، سپتامبر برای افزایش تقاضای فولاد خیلی زود بود.

    با این حال، اگر اقدامات برای تقویت بخش املاک نتیجه دهد، احتمالاً تنها منجر به افزایش تقاضای واقعی در سال ۲۰۲۵ خواهد شد. این باعث می شود عجله برای خرید سنگ آهن بیشتر تا حدودی زودرس به نظر برسد.

    واردات بر اساس قیمت

    طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط تحلیل‌گران کالای Kpler، واردات اکتبر در مسیر رسیدن به ۱۲۰.۵ میلیون تن است، در حالی که تحلیلگران LSEG انتظار دارند ۱۱۷.۳ میلیون تن وارد شود.

    این احتمال وجود دارد که کارخانه‌های فولاد و معامله‌گران از تلاش‌های محرک اعلام‌شده توسط پکن درس گرفته باشند، اما قیمت‌های لحظه ای پایین برای سنگ آهن نیز ممکن است خرید را تقویت کرده باشد.

    قیمت معاملات بورس سنگاپور در سپتامبر به کمترین میزان در ۲۲ ماه گذشته رسید و در ۱۰ سپتامبر به ۹۱.۱۰ دلار در هر تن رسید. آنها سپس تا پایان ماه در محدوده باریکی در اطراف آن سطح معامله کردند، به این معنی که بسیاری از سنگ آهنی که در اکتبر وارد می‌شد با قیمت‌های نسبتاً پایین تضمین می‌شد. قیمت سنگ آهن در پی اعلامیه های محرک افزایش یافت و در ۷ اکتبر به بالاترین حد سه ماهه ۱۱۰.۵۵ دلار در هر تن رسید، قبل از اینکه در روز دوشنبه کاهش یابد و به ۱۰۴.۲۱ دلار پایان یابد.

    انعکاس دقیق‌تر اینکه چه زمانی محرک‌های چین احتمالاً منجر به افزایش تقاضای فولاد می‌شود، ممکن است به تعدیل قیمت سنگ آهن منجر شده باشد، اما شایان ذکر است که آنها همچنان بیشتر دستاوردهای حاصل از پایین‌ترین قیمت اکتبر را حفظ کرده‌اند. خطر این است که حجم بالای واردات در نهایت به موجودی‌ها اضافه شود، که می‌تواند به عنوان یک مانع برای افزایش بیشتر قیمت عمل کند، حتی اگر تولید فولاد شروع به بهبود کند.

    ذخایر بندری که توسط مشاوران SteelHome نظارت می شد در هفته منتهی به ۱۸ اکتبر افزایش یافت و به ۱۴۷.۲ میلیون تن رسید که از پایین ترین سطح پنج ماهه ۱۴۵.۸ میلیون در هفته قبل افزایش یافت. ذخایر در ۱۲ ماه گذشته به شدت افزایش یافته است و از پایین ترین سطح هفت ساله ۱۰۴.۸۹ میلیون تنی در هفته آخر اکتبر ۲۰۲۳ به بالاترین رقم اخیر ۱۵۱.۸ میلیون در اواخر ژوئیه رسیده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.