جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ 22 ربيع ثاني 1446 Friday, 25 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    آلمان رکوردشکنی کرد؛ تولید فولاد در کوره‌های قوس الکتریکی به اوج جدیدی رسید!

    شناسه : 86202 02 آبان 1403 - 13:00

    تولید فولاد آلمان در سپتامبر ۲۰۲۴ با رشد ۳.۹ درصدی به ۲.۹۹ میلیون تن رسید. تولید در کوره‌های قوس الکتریکی نیز ۳۵.۷ درصد افزایش یافت.

    آلمان رکوردشکنی کرد؛ تولید فولاد در کوره‌های قوس الکتریکی به اوج جدیدی رسید!
    پ
    پ

    افزایش ۳.۹ درصدی تولید فولاد آلمان

    طبق گزارش انجمن فولاد آلمان (WV Stahl)، آلمان در سپتامبر ۲۰۲۴ توانست تولید فولاد خود را به ۲.۹۹ میلیون تن برساند. این میزان نسبت به ماه گذشته ۳.۹ درصد افزایش یافت و نسبت به سپتامبر ۲۰۲۳ ۴.۳ درصد بیشتر شد.

    کاهش تولید آهن خام و افزایش تولید فولاد نورد شده

    تولید فولاد در کوره‌های مبدل در این ماه با ۷ درصد کاهش به ۱.۹۹ میلیون تن رسید. در حالی که تولید در کوره‌های قوس الکتریکی به ۹۹۶ هزار تن افزایش یافت. این افزایش ۳۵.۷ درصد نسبت به ماه قبل و ۲۵.۹ درصد نسبت به سال گذشته بود.

    در مقابل، تولید آهن خام با ۷.۶ درصد کاهش به ۱.۹۷ میلیون تن رسید. با این حال، تولید فولاد نورد شده در سپتامبر با رشد ۹.۷ درصدی نسبت به ماه قبل، ۲.۵۸ میلیون تن بود که ۷.۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان داد.

    تولید فولاد آلمان در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۴

    در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۴، تولید فولاد آلمان ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۲۸.۳۶ میلیون تن رسید. فولاد تولید شده در کوره‌های مبدل با افزایش ۱.۵ درصدی به ۱۹.۹۶ میلیون تن و تولید در کوره‌های قوس الکتریکی با رشد ۱۰.۴ درصدی به ۸.۴ میلیون تن رسید.

    همچنین تولید آهن خام در این بازه ۱.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۸.۳۷ میلیون تن رسید. تولید فولاد نورد شده نیز با رشد ۳.۲ درصدی به ۲۴.۲۵ میلیون تن بالغ شد.

    جایگاه آلمان در بازار جهانی فولاد

    طبق گزارش مرکز GMK، آلمان یکی از ده کشور بزرگ تولیدکننده فولاد در جهان است. این کشور در سال ۲۰۲۳ با کاهش ۳.۹ درصدی تولید، ۳۵.۴ میلیون تن فولاد تولید کرد. آلمان در سال ۲۰۲۳ در رتبه هشتم فهرست تولیدکنندگان برتر جهان قرار گرفت.

    در سال ۲۰۲۳، تولید فولاد در کوره‌های مبدل به ۲۵.۶۳ میلیون تن و در کوره‌های قوس الکتریکی به ۹.۸۱ میلیون تن کاهش یافت. همچنین تولید آهن خام به ۲۳.۶۳ میلیون تن و تولید فولاد نورد شده به ۳۰.۶۴ میلیون تن رسید که ۳.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.