تقاضا برای فولاد سبز به دلیل حق بیمه های بالا، فقدان پروژه های دولتی در اروپا که شامل خرید این محصولات باشد، و فقدان انگیزه برای تشویق مصرف کننده محدود شده است. Fastmarkets این موضوع را با اشاره به منابع بازار گزارش می کند.
به ویژه، به گفته یکی از منابع، زمانی که بسیاری از شرکت ها برای بقای خود در بازار سخت تلاش می کنند، گاهی اوقات خرید فولاد کم کربن دست نیافتنی است.
طبق گزارش Fastmarkets، هفته گذشته تعداد خریدارانی که مایل به پرداخت اضافی برای فولاد سبز در اروپا بودند، به دلیل رکود تولید که تقاضای کلی را کاهش داد، محدود باقی ماند. با این حال، حق بیمه برای این محصولات (فولاد نورد اروپایی با دیفرانسیل نسبت به شاخص HRC، EXW شمال اروپا) بدون تغییر از ابتدای سپتامبر در ۱۰۰-۲۰۰ یورو در هر تن ثابت باقی ماند.
در عین حال، برنامه اقدام اتحادیه اروپا برای صنعت فولاد، که هفته گذشته توسط انجمن فولاد اروپا (EUROFER) و IndustriAll منتشر شد، خواستار رویکردی هماهنگ برای حمایت از تولیدکنندگان فولاد در دوران گذار سبز است.
بر اساس این سند، تقاضا برای فولاد کم کربن باید از طریق خرید عمومی و مزایده عمومی تحریک شود. در عین حال، صنعت و ذینفعان باید یک سیستم برچسب گذاری شناخته شده جهانی برای چنین محصولاتی ایجاد کنند تا به عنوان معیار مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این، پیشنهاد میشود مشوقهایی برای استفاده از فولاد سبز در بخشهای تولیدی کلیدی مانند خودروسازی و ساختوساز ارائه شود.
این گزارش همچنین تاکید می کند که بسته های تشویقی در سطح کشورهای عضو و اتحادیه اروپا باید شامل ایجاد و ارتقای بازارهای کلیدی باشد که تقاضا برای فولاد پاک تولید شده در اروپا را تحریک کند.
اگر قانونگذاران الزامات مناسبی را تعیین کنند، صنعت خودرو میتواند به بازار پیشرو اروپا برای فولاد کم کربن تبدیل شود. این در مطالعه ای توسط سازمان اروپایی Transport & Environment (T&E) بیان شده است. فولاد تولید شده با استفاده از هیدروژن سبز و کوره های قوس الکتریکی یا قراضه می تواند انتشار کربن حاصل از تولید خودرو در اروپا را تا ۶.۹ میلیون تن در سال ۲۰۳۰ کاهش دهد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
ثبت دیدگاه