آلمان پتانسیل تأمین لیتیوم داخلی برای چندین دهه را دارد، در حالی که برلین در تلاش است تولید خودروهای برقی را افزایش داده و وابستگی به واردات مواد خام حیاتی را کاهش دهد.
بر اساس گزارش آژانس مواد خام آلمان، تقاضای لیتیوم این کشور تا سال ۲۰۳۰ به ۰.۱۷ میلیون تن در سال خواهد رسید. در حال حاضر، صنعت خودروسازی آلمان برای تأمین باتریهای خود وابسته به استرالیا، آرژانتین، شیلی و چین است.
محققان و شرکتهای آلمانی در حال بررسی استخراج لیتیوم از منابع زمینگرمایی در دره راین هستند تا علاوه بر تقویت عرضه داخلی لیتیوم، به توسعه انرژیهای تجدیدپذیر نیز کمک کنند.
مطالعهای نشان داده که ذخایر لیتیوم آلمان به ۲۶.۵۱ میلیون تن میرسد و بیشتر این منابع در حوضه آلمان شمالی و حوضه مرکزی تورینگن قرار دارند.
در سال ۲۰۲۱، زمینشناسان برآورد کردند که دره راین در جنوب غربی آلمان لیتیوم کافی برای بیش از ۴۰۰ میلیون خودروی برقی دارد.
چالشهای استخراج لیتیوم در آلمان:
همه مناطق غلظت بالای لیتیوم ندارند و اکتشاف را غیرقابل پیشبینی میکند.
بسیاری از ذخایر در سنگهای با نفوذپذیری کم محبوس هستند که استخراج را دشوار و پیچیده میکند.
تکنیکهای استخراج سطحی نیاز به فناوریهای پیشرفته دارند که اجرای آنها در مقیاس بزرگ زمانبر و چالشبرانگیز است.
با وجود این چالشها، آلمان بهسرعت در حال توسعه روشهای نوین برای استخراج لیتیوم و کاهش وابستگی به واردات است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
ثبت دیدگاه