ظرفیت باتری خودروهای برقی در سال جاری به رکورد یک تراوات ساعت خواهد رسید، در حالی که انتظار میرود چین تا سال ۲۰۲۵، سهم ۶۰ درصدی از ظرفیت جهانی را به خود اختصاص دهد. این رشد نشاندهنده تحولی اساسی در تأمین فلزات حیاتی و طراحی باتریهای خودروهای برقی است.
تحول در شیمی باتریها:
خودروسازان در حال تغییر فناوری از نیکل-کبالت-منگنز (NCM) به فسفات آهن لیتیوم (LFP) و فناوریهای نیکل متوسط هستند.
این تغییرات، زنجیرههای تأمین سنتی را متحول کرده و بازار فلزات را دستخوش تغییر میکند.
تأثیر سیاستهای منطقهای بر بازار باتریها:
آمریکای شمالی: کاهش یارانهها
اروپا: قوانین سختگیرانهتر برای انتشار گازهای گلخانهای
چین: حمایت پایدار از صنعت خودروهای برقی
این تغییرات، مسیر آینده بازار خودروهای برقی را دگرگون کرده و تأمین مواد اولیه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
ثبت دیدگاه