شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اردیبهشت ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « فروردین   خرداد »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    فولاد خوزستان در نخستین ماه سال ۹۶، حدود ۳۲۶ هزار تن فولاد تولید کرد

    شناسه : 874 10 اردیبهشت 1396 - 4:50

    با پایان یافتن فروردین ماه سال ۹۶، اولین گزارش‌ عملکرد ماهانه شرکت‌های بورسی بر روی کدال قرار گرفت.

    پ
    پ

    بررسی تولید و فروش شرکت فولاد خوزستان نشان می‌دهد که این شرکت در مجموع ۳ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال درآمد در نخستین ماه سال جدید کسب کرد که با افزایش نرخ فروش محصولات همراه بود.
    مجتمع فولاد خوزستان بزرگترین عرضه‌کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در ایران است. این مجتمع نخستین بار در سال ۱۳۶۸ تولید خود را به روش احیا مستقیم و قوس الکتریکی شروع کرد. در حال حاضر محصولات شرکت شامل گندله، اسلب، بیلت و بلوم است. ظرفیت تولید شرکت طی انجام فازهای توسعه‌ای هم اکنون به بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد رسیده است.
    در سال گذشته شرکت موفق شد بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول را به فروش برساند که یک میلیون تن آن را گندله تشکیل می‌داد. همچنین حدود یک میلیون و ۷۹۵ هزار تن از محصولات نیمه‌تمام فولادی شامل بلوم، بیلت و اسلب در بازار داخلی با نرخ حدود ۱۳ میلیون و ۱۸۰ هزار ریال به فروش رسید. در سال گذشته شرکت، بیش از نیمی از تولیدات فولادی خود را صادر کرد که مقدار آن به حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسید و بیشترین سهم از صادرات محصولات نیمه‌تمام فولادی کشور را از آن خود کرد. شرکت محصولات داخلی را با نرخ بیشتری به فروش رساند. محصولات صادراتی با نرخ متوسط ۱۲ میلیون و ۳۷۵ هزار ریال به فروش رسیدند. به همین دلیل با وجود حجم بیشتر صادرات، درآمد شرکت از فروش داخلی حدود ۲۰ درصد بیشتر بود.
    پیش‌بینی فروش شرکت برای سال جاری ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات نیمه‌تمام فولادی و گندله است. نرخ فروش محصولات فولادی برای بازار داخلی، ۱۳ میلیون و ۵۱۱ هزار ریال و برای محصولات صادراتی، ۱۳ میلیون و ۷۹۵ هزار ریال درنظر گرفته شده است که برخلاف سال گذشته، نرخ فروش صادراتی بیشتر از قیمت داخلی پیش‌بینی شده است.
    اولین گزارش فعالیت شرکت‌ها در سال جدید نشان می‌دهد که فولاد خوزستان، در دوره یک ماهه منتهی به فروردین ماه ۹۶، حدود ۱۶۳ هزار تن اسلب و ۱۶۲ هزار و ۸۰۰ تن بلوم و بیلت تولید کرد که از این مقدار، در مجموع حدود ۲۲۰ هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند. طی این مدت، متوسط نرخ فروش اسلب بیش از ۱۵ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال بود که با توجه به پیش‌بینی‌ها، شرکت عملکرد واقعی بهتری داشت و محصولات خود را با نرخ بالاتری به فروش رساند.
    متوسط تناژ ماهانه فروش در سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار تن بود، در حالی که طی فروردین ماه امسال، شرکت موفق شدنزدیک به ۲۲۰ هزار تن از محصولات خود را به فروش برساند. با مشاهده وضعیت شرکت در سال گذشته، در ۳ ماهه اول سال ۹۵، بیش از یک میلیون تن فروش در کارنامه عملکرد شرکت ثبت شده بود که حاکی از متوسط فروش ماهانه ۳۳۰ هزار تنی در سه ماه نخست سال ۹۵ از محصولات شرکت بود که در مقایسه با عملکرد فروردین ماه امسال، ۵۰ درصد بیشتر بود. در هر صورت تا پایان سال زمان بسیار زیادی باقی مانده و قطعاً نمی‌توان عملکرد سال جاری شرکت را براساس عملکرد یک ماهه شرکت پیش‌بینی کرد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.