سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اردیبهشت ۱۳۹۷
    ش ی د س چ پ ج
    « فروردین   خرداد »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    امارات فولاد می گوید: پشتیبانی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای اقدام جهت جلوگیری از بلوکه شدن فولاد توسط آمریکا ، در حال افزایش است.

    شناسه : 9157 27 اردیبهشت 1397 - 15:24

    کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (GCC) در مورد تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه ها در مورد  واردات همچنین  تهدیدهای ناشی از تحریم ها تصمیم گیری می کنند.

    پ
    پ

     سعید الرمیاتی، رییس بزرگترین شرکت فولاد امارات متحده عربی، امارات فولاد، گفت که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از این مسئله آگاه هستند و مشتاق هستند تا تاثیر فشار غیر مستقیم امریکا بر روی فولاد را محدود کنند.

    کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس عبارتند از بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی.
    الرمیاتی در ششمین کنگره جهانی DRI و Pellet متال بولتن در دبی و در اواخر آوریل گفت: “ما شاهد حمایت و جهتگیری مثبت از مقامات امارات متحده عربی و همچنین عربستان سعودی هستیم. همه شاهد این هستند که چه آسیب و چه اتفاقی برای صنعت فولاد در منطقه انجام می شود”. وی همچنین افزود: “این کمی آهسته است، زیرا تمام GCC با هم مرتبط هستند، اما قطعا اتفاقاتی رخ میدهد. با توجه به اینکه منطقه فاقد قوانین و مقررات است، در نتیجه ما باید در رقابت عادلانه در بازار کاملا آزادانه عمل کنیم”. در ماه مارس، کمیته ملی صنایع فولاد عربستان سعودی، اقدام به واکنش فوری علیه وارداتی کرد که در کشور ذخیره می شود، به ویژه افزایش میزان وظایف واردات و موارد مربوط به آن.
    دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، ۲۵ مارچ تعرفه بخش ۲۳۲ را در تاریخ ۸ مارس امضا کرد و تعرفه ای را برای واردات از ۲۳ مارس اعمال کرد. در سال های اخیر، واردات فولاد به امارات متحده عربی کاهش یافته است، زیرا کشور اقداماتی را برای حمایت از خودکفایی در بخش فولاد ترویج می کند. حجم میلگرد وارداتی از ترکیه، بعنوان بزرگترین منبع وارد کننده میلگرد به امارات متحده عربی، به میزان قابل توجهی کاهش یافت. در سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۳۹.۴۵۳ تن رسید در حالیکه در سال ۲۰۱۶ این عدد ۱.۱۲ میلیون تن بود. این یعنی کاهش واردات به میزان ۸۷.۵۳٪ در طول یکسال. ارزیابی قیمت هفتگی متال بولتن برای واردات امارات متحده عربی، در روز ۸ ماه می در CFR جبل علی، ۵۶۵-۵۷۰ دلار به ازای هر تن بود که در عرض یک ماه به مقدار ۵۹۰ تا ۶۰۰ دلار CFR در ۱۰ آوریل رسید.
    امارات متحده عربی در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیون تن در سال میلگرد مصرف میکند، که حدود ۶۰ درصد آن توسط بازار سهام داخلی امارات تامین می‌شود. بر اساس گزارش الرمیاتی، تعرفه ۲۵ درصدی ایالات متحده برای واردات فولاد از هر منطقه‌ای به استثنای چند مورد خاص، اثرات محدود کننده‌ای بر صادرات فولاد امارات داشته است.
    چشم انداز تقاضا
    الرمیاتی گفت: “از دیدگاه ما، چشم انداز تقاضا برای میلگرد برای سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به نظر می رسد پایدار خواهد بود. ما در سال ۲۰۲۰ نمایشگاه دوبی را خواهیم داشت که ساختار زیربنایی مربوطه در امارات متحده عربی در حال انجام است.” وی افزود: “در حال حاضر، بازار هنوز انعطاف پذیر است و تقاضا هنوز وجود دارد و حتی اگر افزایشی هم در تقاضا وجود نداشته باشد، هنوز هم پایدار خواهد بود.”
    فولاد امارات متحدۀ عربی در تاریخ ۲۵ آوریل، قیمت میلگرد صادراتی خود را به ۲،۲۲۳ درهم (۶۰۵ دلار) به ازای هرتن نسبت به قیمت قبل، کاهش داد. در۲۷ مارس قیمت میلگرد صادراتی امارات ۲۷۱۲ درهم در هر تن بود که بالاترین سطح قیمت در مارس ۲۰۱۳ بوده است. تقاضای داخلی در امارات متحده عربی در حال حاضر ضعیف است و انتظار نمی رود تا پس از ماه مبارک رمضان، که در اواسط ماه مه آغاز می شود، افزایش پیدا کند. الرمیاتی اضافه کرد: ما شاهد افت نرخ قیمت درعربستان سعودی هستیم، اما امیدوارم از نیمه دوم سال آینده پروژه های بیشتری وارد بازار شود؛ و شاهد افزایش تقاضا باشیم.
    امارات فولاد، با معرفی مقادیر سیم و مقاطع درجه بندی شده‌ی خود، پروفایل محصولات خود را متنوع میکند. “این استراتژی باید با بازار همراه باشد تا محصول ما عرضه شود. الرمیاتی افزود که ما می خواهیم شاهد افزایش کمپانی های کوچک و متوسط در بازارهای بومی باشیم.”
    طبق گفته الرمیاتی، تنگه گلوله های درجه کاهش مستقیم (DR) همچنان یک مسئله باقی می ماند و افزود که تقاضای گلوله در همان زمان افزایش می یابد که مقدار محدودی از تولید پلیت جدید DR وارد بازار می شود. الرمیاتی گفت: “کمبود گلوله های درجه DR به زودی اتفاق می‌افتد، مگر اینکه Samarco به بازار بازگردد.” وی افزود: “شرکت ها باید منابع پلیت خود را به طور کامل ایمن نگه دارند و این چیزی است که ما در تلاش برای انجام آن درازمدت هستیم. این یکی از مسائل کلیدی برای کسب و کار است.”
    فابیو شارستمن، مدیر کل اجرایی سامارکو در تاریخ ۲۶ آوریل گفت: سامارکو، شرکت برزیلی تولید پلت های سنگ معدن فولاد، که ظرفیت پلیزه کردن آن ۳۰ میلیون tpy است، در اوایل سال ۲۰۱۹ تولید خود را ادامه خواهد داد. این بهترین سناریو قابل تصور است.
    فولاد امارات یک تکنولوژی تولید ضایعات فلزی سبک با ظرفیت ۳۵۰،۰۰۰ تن در سال توسعه داده است تا بتواند در دوره های نوسان قیمت بالا از قراضه محلی بعنوان مواد اولیه استفاده کند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.