پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

کاهش تقاضای سنگ آهن در میان کاهش مصرف انرژی و محدودیت های انتشار کربن

شناسه : 54630 24 شهریور 1400 - 12:00

به گزارش آرتان پرس و به نقل از متال بولتن قیمت سنگ آهن دریایی در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر به دلیل کاهش تقاضا در مناطق خاصی از چین که فولادسازان با اقدامات مربوط به کنترل مصرف انرژی و کنترل آلایندگی مواجه هستند ، همچنان در حال کاهش است.

کاهش تقاضای سنگ آهن در میان کاهش مصرف انرژی و محدودیت های انتشار کربن
پ
پ

از آن جا که دولت چین اهدافی از جمله کاهش مصرف انرژی و کنترل انتشار گازهای گلخانه ای را در دستور کار خود قرار داده است، برخی از تولید کنندگان مجبور به کاهش مقدار تولید خود و محدود کردن عملیات پخت در کوره های بلند خود شدند. این امر باعث کاهش تقاضا برای برخی محصولات از جمله سنگ آهن در چین شده است.

به گزارش آرتان پرس و به نقل از متال بولتن قیمت سنگ آهن دریایی در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر به دلیل کاهش تقاضا در مناطق خاصی از چین که فولادسازان با اقدامات مربوط به کنترل مصرف انرژی و کنترل آلایندگی مواجه هستند ، همچنان در حال کاهش است.

*** شاخص های سنگ آهن در فست مارکت ها

ارزیابی روزانه فست مارکت ها نشان داد قیمت سنگ آهن فاین ۶۲٪ در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر حدود ۱۲۱٫۶۷  دلار در هر تن  cfr چینگدائو بود. این در حالی است که نسبت به روز قبل ۲٫۱۷ دلار در هر تن کاهش داشت.

همچنین ارزیابی روزانه فست مارکت ها نشان داد سنگ آهن فاین کم آلومینا ۶۲٪ در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر ۱۲۲٫۶۳ دلار در هر تن cfr چینگدائو قیمت گذاری شد که ۱٫۵۳ دلار در هر تن کاهش یافته است.

طبق ارزیابی روزانه فست مارکت ها قیمت پرمیوم سنگ آهن ۵۸٪  درجه بالا در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر در حدود ۹۳٫۵۱ دلار در هر تن cfr چینگدائو شنیده شد. این در حالی است که نسبت به روز قبل ۴٫۴۸ دلار در هر تن کاهش داشته است. 

با توجه ارزیابی روزانه فست مارکت ها سنگ آهن فاین ۶۵٪ با مبدا برزیل در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر در حدود ۱۴۳٫۸۰ دلار در هر تن cfr چینگدائو قیمت گذاری شد که نسبت به روزهای قبل ۲٫۳ دلار در هر تن کاهش یافته است.

طبق ارزیابی روزانه فست مارکت ها قیمت پرمیوم سنگ آهن لامپ ۶۳٪  با مبدا استرالیا در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر در حدود ۰٫۰۲۵ دلار در هر واحد متریک تن خشک (dmtu) شنیده شد. این در حالی است که نسبت به روز قبل ۰٫۰۲۵ دلار در هر واحد متریک تن خشک کاهش داشته است. 

ارزیابی روزانه فست مارکت ها نشان داد قیمت سنگ آهن فاین ۶۲٪ در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر در حدود ۹۴۶ یوان به ازای هر تن متریک مرطوب  fot چینگدائو بود. باید توجه داشت که این قیمت معادل ۱۳۶٫۰۴ دلار به ازای هر تن متریک خشک برای سنگ آهن فاین ۶۲ درصد با مبدا چین می باشد. این در حالی است که قیمت اعلام شده نسبت به روزهای قبل ۱۳ یوان به ازای هر تن متریک مرطوب کاهش یافت.

*** عوامل کلیدی موثر بر افزایش قیمت سنگ آهن

متال بولتن گزارش داده است قرارداد معاملات آتی سنگ آهن سپتامبر در بورس کالای دالیان (DCE) در طی جلسه معاملات صبح روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر افزایش یافته اما در جلسات بعد از ظهر روز سه شنبه با کاهش همراه بود.  طبق گزارش متال بولتن قیمت پایانی بسته شده در عصر روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر از قیمت بسته شده در روز دوشنبه گذشته که برابر ۷۰۶ یوان (۱۰۹ دلار) در هر تن بود ۰٫۷٪ افزایش یافته است.

منابع خبری گزارش دادند بیشترین قرارداد مبادله ماهانه سنگ آهن مربوط به ماه اکتبر در صرافی سنگاپور (SGX) در عصر روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر بیشتر افت کرد. طبق تحلیل فعالان بازار تا ساعت ۶:۱۹ بعدازظهر به وقت سنگاپور بیشترین معاملات مربوط به سنگ آهن نسبت به روز دوشنبه که برابر ۱۲۲٫۱۲ دلار در هر تن بود حدود  1.62 دلار در هر تن کاهش یافته است.

منابع به Fastmarkets در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر اعلام کردند که محدودیت استفاده از انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای در چین در استانهای سروال از جمله جیانگ سو ، یونان ، همراه با منطقه خودمختار گوانگشی در مرز ویتنام اعمال شده است.

یک منبع تجاری مستقر در شانگهای در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر گفت که انتظار می رود عملیات پخت و سینترینگ کوره در کارخانه های تولید فولاد به منظور کاهش مصرف انرژی محدود شود و این به معنی کاهش تقاضا برای سنگ آهن است.

وی افزود که تیم های بازرسی کربن زدایی نیز به استان یونان اعزام شده اند تا از نظر میزان کاهش تقاضای سنگ آهن احساسات بازار را بررسی کرده و بازرسی های بیشتری در سایر مناطق انجام دهند.

یک منبع تجاری دیگر مستقر در شانگهای در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر اعلام کرد که طوفان در جنوب چین عملیات بندر را نیز تحت تاثیر قرار داده است . این طوفان به ویژه بر حمل سنگ آهن در امتداد رودخانه یانگ تسه تاثیر گذاشته است. در نتیجه به نقل از منابع خبری می تواند نقدینگی محدودی در بازار ایجاد کند.

*** سخنان شنیده شنیده از بازار در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر

یک منبع تجاری مستقر در جنوب چین نقل کرد: ” سنگ آهن فاین نوع کاراجاس (IOCJ) در هفته منتهی به روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر به سرعت در بنادر چین کاهش یافت و علاقه خرید کمتری در این بنادر به گوش رسید . این امر نشان دهنده تقاضای ضعیف برای سنگ آهن درجه یک در نتیجه ی کاهش تولید فولاد است که با محدودیت های مصرف و انتشار انرژی نیز تقویت می شود.

*** معاملات و پیشنهادات شنیده شده در بازار

به نقل از منابع خبری شرکت معدنی BHP در بستر تجاری  Globalore، ۸۰،۰۰۰ تن سنگ آهن لامپ  62.5٪ نوع نیومن را در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر با میانگین شاخص سنگ آهن فاین ۶۲٪ با مبدا استرالیا به اضافه پرمیوم لامپ برابر ۰٫۰۴ دلار در هر واحد متریک تن خشک (dmtu) معامله کرد. زمان بارنامه این محموله ۱۱-۲۰ ماه اکتبر تعیین شده است.

به گفته فعالان بازار در بستر تجاری  Globalore ، یک محموله شامل ۱۷۰،۰۰۰ تن سنگ آهن فاین ۶۲٪ از نوع Pilbara Blend در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر با قیمت ۱۲۱٫۷۰ دلار در هر تن cfr چین معامله شد. این مقدار اعلام شده برابر میانگین شاخص سنگ آهن ۶۲٪ در ماه اکتبر به اضافه پرمیوم ۰٫۸۵ دلار در هر تن می باشد. این محموله مربوط به لایکان ۷-۱۶ اکتبر می باشد.

همچنین محموله دیگری در بستر تجاری  Globalore شامل ۱۷۰،۰۰۰ تن سنگ آهن فاین ۶۲٪ از نوع Pilbara Blend در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر با میانگین شاخص سنگ آهن فاین ۶۲٪ در ماه اکتبر به اضافه پرمیوم ۰٫۴ دلار در هر تن معامله شد . این محموله مربوط به لایکان ۱-۲۰ اکتبر می باشد.

به نقل از متال بولتن در بستر تجاری  Globalore ، یک محموله سنگ آهن با محتوای ۱۰۰،۰۰۰ تن سنگ آهن فاین ۶۲٪ از نوع Pilbara Blend در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر با میانگین شاخص سنگ آهن فاین ۶۲٪ در ماه اکتبر به اضافه پرمیوم ۰٫۵ دلار در هر تن مورد مناقصه قرار داده شد . این محموله مربوط به لایکان ۶-۱۵ اکتبر می باشد.

منابع خبری اعلام کردند بستر تجاری  Globalore یک محموله شامل ۸۰،۰۰۰ تن سنگ آهن فاین  62٪ نوع Mining Area C را در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر با میانگین شاخص سنگ آهن فاین ۶۲٪ در ماه اکتبر معامله کرد. زمان بارنامه این محموله ۶-۱۵ ماه اکتبر تعیین شده است.

به گفته فعالان بازار در بستر تجاری  Globalore ، یک محموله مشترک شامل ۱۱۰،۰۰۰ تن سنگ آهن فاین ۶۲٪ از نوع نیومن به اضافه ۸۰،۰۰۰ تن سنگ آهن فاین ۶۲٫۵% نوع نیومن در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر با میانگین شاخص سنگ آهن فاین ۶۲٪ در ماه اکتبر بر پایه فوب استرالیا به اضافه پرمیوم لامپ ۰٫۵ دلار در هر واحد متریک تن خشک (dmtu) مورد معامله قرار گرفت. این محموله مربوط به لایکان ۶-۱۵ اکتبر می باشد.

همچنین در بستر تجاری  Globalore ، یک محموله مشترک دیگر شامل ۸۰،۰۰۰ تن سنگ آهن فاین ۶۲٪ از نوع Mining Area C به اضافه ۹۰،۰۰۰ تن سنگ آهن لامپ ۶۲٫۵% نوع نیومن در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر با میانگین شاخص سنگ آهن فاین ۶۲٪ در ماه اکتبر معامله شد. این محموله مربوط به لایکان ۲۶ اکتبر تا ۴ نوامبر می باشد.

به گفته فعالان بازار در ریو تینتو که مرکز تجارت سنگ آهن پکن (کورکس) می باشد، یک محموله شامل ۹۰،۰۰۰ تن سنگ آهن فاین ۶۰٫۸٪ از نوع Mining Area C در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر با قیمت ۱۰۹٫۳۰ دلار در هر تن cfr چین معامله شد. این محموله مربوط به لایکان ۱۱-۲۰ اکتبر می باشد.

به نقل از منابع خبری شرکت معدنی Vale یک محموله شامل ۴۲،۰۰۰ تن سنگ آهن لامپ ۵۹٫۲٪ نوع Non-screened Tubarao را در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر مورد مناقصه قرار داد. زمان بارنامه این محموله روز ۲ ماه سپتامبر بوده است.

*** شاخص های فعالان بازار برای انواع مختلف سنگ آهن

قراردادهای فعالان بازار برای سنگ آهن فاین ۶۲٪:

طبق ارزیابی روزانه فست مارکت ها شاخص سنگ آهن فاین نوع Pilbara Blend در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر حدود ۱۱۹٫۳۵-۱۲۴٫۰۰  دلار به ازای هر تن cfr چین  قیمت گذاری شد.

همچنین ارزیابی روزانه فست مارکت ها نشان داد سنگ آهن فاین نوع Brazilian Blend در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر حدود ۱۱۹٫۷۵-۱۲۵٫۵۰ دلار به ازای هر تن cfr چین  معامله شد.

برای سنگ آهن فاین نوع نیومن، ارزیابی روزانه فست مارکت ها نشان داد در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر شاخص در حدود قیمت ۱۱۹٫۱۱-۱۲۳٫۹۰ دلار به ازای هر تن cfr چین  شنیده شد.

طبق ارزیابی روزانه فست مارکت ها شاخص سنگ آهن فاین نوع Mining Area C در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر حدود ۱۰۷٫۱۴-۱۱۰٫۳۹ دلار به ازای هر تن cfr چین  قیمت گذاری شد.

همچنین با توجه به ارزیابی روزانه فست مارکت ها سنگ آهن فاین نوع Jimblebar در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر حدود ۹۹٫۵۹-۱۱۰٫۱۷ دلار به ازای هر تن cfr چین  معامله شد.

قراردادهای فعالان بازار برای سنگ آهن فاین ۶۵٪ با مبدا برزیل:

همچنین ارزیابی روزانه فست مارکت ها نشان داد سنگ آهن فاین نوع کاراجاس در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر حدود ۱۴۰-۱۴۷٫۳۰ دلار به ازای هر تن cfr چین  معامله شد.

*** قیمت محموله های سنگ آهن در بنادر

تحلیل گران بازار اعلام کردند سنگ آهن فاین نوع Pilbara Blend در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر در شهر تانگشان و استان شاندونگ با قیمت ۹۰۸-۹۹۰ یوان به ازای هر تن متریک مرطوب خرید و فروش شد. این در حالی است که در روز یکشنبه این نوع سنگ آهن با قیمت ۹۲۰-۱۰۰۰ یوان به ازای هر تن متریک مرطوب معامله شد.

متال بولتن گزارش داده است آخرین محدوده معادل برای سنگ آهن فاین ۱۳۰-۱۴۲ دلار در هر تن در بازار دریایی می باشد.

*** بورس کالای دالیان

به نقل از منابع خبری قرارداد معاملات آتی سنگ آهن ژانویه در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر با قیمت ۷۱۱ یوان در هر تن (۱۱۰ دلار در هر تن)  بسته شد. در حالی که ۵ یوان در هر تن نسبت به قیمت بسته شده در روز دوشنبه افزایش داشت.  

متال بولتن

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.