جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

کاهش قیمت میلگرد فولادی در چین با وجود بازگشت تقاضا

شناسه : 54632 24 شهریور 1400 - 16:00

ا توجه به اینکه طوفان شدیدی از روز یکشنبه در استان ژجیانگ فرود آمده بود بر قیمت محصولات فولادی مورد استفاده در ساخت و ساز تاثیر گذاشته بود. اما از روش سه شنبه این طوفان اندکی کاهش یافت که این امر باعث بازگشت تقاضا برای میلگرد فولادی شد با این وجود کاهش قیمت این محصول فولادی نیز ادامه دار شد. از طرفی قیمت های پایین تر میلگرد فولادی حجم فروش بیشتری را به خود جلب کرد.

کاهش قیمت میلگرد فولادی در چین با وجود بازگشت تقاضا
پ
پ

با توجه به اینکه طوفان شدیدی از روز یکشنبه در استان ژجیانگ فرود آمده بود بر قیمت محصولات فولادی مورد استفاده در ساخت و ساز تاثیر گذاشته بود. اما از روش سه شنبه این طوفان اندکی کاهش یافت که این امر باعث بازگشت تقاضا برای میلگرد فولادی شد با این وجود کاهش قیمت این محصول فولادی نیز ادامه دار شد.

به گزارش آرتان پرس و به نقل از متال بولتن قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر کاهش یافت . همچنین قیمت های پایین تر میلگرد فولادی حجم فروش بیشتری را به خود جلب کرد.

*** میلگرد فولادی داخلی

ارزیابی روزانه Fastmarkets نشان داد قیمت میلگرد فولادی داخلی در شرق چین (شانگهای) در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر در محدوده  5500-5،۵۴۰ یوان (۸۵۳-۸۵۹ دلار) به ازای هر تن بود. این در حالی است که قیمت میلگرد فولادی داخلی چین نسبت به روز قبل  30-40 یوان به ازای هر تن کاهش یافته است.

به گفته منابع خبری، کاهش قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در پی ضررهای معاملات آتی در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر خریداران بیشتری را نسبت به روز دوشنبه جذب کرده است.

فعالان بازار اعلام کردند طوفان چانتو که روز یکشنبه در استان ژجیانگ شرقی فرود آمد در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر ضعیف شد و منطقه تأثیرگذار آن کاهش یافت. بنابراین تقاضای میلگرد فولادی توسط مصرف کننده نهایی در این منطقه کمی بهبود یافت.

همچنین در این میان متال بولتن گزارش داد که در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر علاقه خرید میلگرد فولادی در میان سهامدارانی که در انتظار افزایش تقاضا بودند با صاف شدن آب و هوا افزایش یافت.

چندین منبع خبری در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر اعلام کردند به طور معمول در ماه های سپتامبر و اکتبر آب و هوا برای کارهای ساختمانی در اکثر مناطق چین مناسب می باشد.

*** زمزمه های بازار

یک تحلیلگر صنعت در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر نقل کرد: “بعید است بازار مسکن در ماه سپتامبر به اندازه دوره مشابه در سال گذشته افزایش یابد ، زیرا بسیاری از شرکت های مسکن جریان سرمایه فشرده دارند.”

به نقل از متال بولتن بر اساس گزارش اداره ملی آمار میزان مسکن های تازه ساخته شده در سپتامبر ۲۰۲۰ حدود ۲۰۱٫۷۳ میلیون متر مربع را پوشش می دهد. این در حالی است که میزان مسکن های تازه ساخت نسبت به ماه آگوست سال ۲۰۲  که برابر ۱۹۸٫۸۵ میلیون متر مربع بود حدود ۱٫۴ درصد افزایش یافته است. همچنین طبق گزارش اداره ملی آمار میزان ساخت مسکن های جدید در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ حدود ۲٫۳ درصد افزایش یافت و به ۲۰۶٫۲۸ میلیون متر مربع رسید.

*** بیلت فولادی

منابع خبری گزارش دادند تا ساعت ۳ بعد از ظهر روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر ، بیلت فولادی با قیمت ۵،۲۲۰ یوان به ازای هر تن در تانگشان معامله شد . باید توجه داشت که قیمت اعلام شده شامل مالیات بر ارزش افزوده می باشد. همچنین به نقل از منابع خبری قیمت بیلت فولادی نسبت به روز قبل ۳۰ یوان به ازای هر تن کاهش یافته است.

*** بورس آتی شانگهای در مورد میلگرد فولادی

بیشترین قرارداد آتی میلگرد فولادی مربوط به ماه ژانویه در روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر با قیمت ۵۴۹۲ یوان به ازای هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت پایانی میلگرد فولادی نسبت به روز گذشته با کاهش ۱۵۰ یوان به ازای هر تن همراه بوده است.

*** تحلیل میانگین قیمت های میلگرد فولادی در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در ماه ژوئن برابر ۴۹۴۷٫۸۶ ، در ماه ژوئیه برابر ۵۱۵۳٫۸۶ و در ماه آگوست برابر ۵۱۸۹٫۷۷ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی بود که در روز  سه شنبه ۱۴ سپتامبر به ۵۵۲۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید.

متال بولتن

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.