پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

کاهش قیمت کویل نورد گرم داخلی چین در پی رکود بازار

شناسه : 54641 24 شهریور 1400 - 11:00

رکود در بازار کویل نورد گرم چین همچنان ادامه دارد. وضعیت بازار به دلیل ابهامات عوارض صادراتی، قیمت های ارزان تر هند و کشورهای CIS و کاهش قیمت قراردادهای زغال سنگ کک آشفته است. در این میان طوفان شرق چین هم اوضاع را بدتر از قبل کرده و پروژه ها را با مشکل مواجه کرد.

پ
پ

رکود در بازار کویل نورد گرم چین همچنان ادامه دارد. وضعیت بازار به دلیل ابهامات عوارض صادراتی، قیمت های ارزان تر هند و کشورهای CIS و کاهش قیمت قراردادهای زغال سنگ کک آشفته است. در این میان طوفان شرق چین هم اوضاع را بدتر از قبل کرده و پروژه ها را با مشکل مواجه کرد.
به گزارش آرتان پرس و به نقل از متال بولتن ، قیمت داخلی کویل گرم چین روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر کاهش یافت، فعالیت های تجاری تضعیف شد، شرایط جوی نامساعد پروژه ها را محدود کرد و جو بازار مواد اولیه رو به وخامت گذاشت.

*** کویل نورد گرم داخلی

چین شرقی (شانگهای): ۵،۷۷۰-۵،۸۲۰ یوان (۸۹۵-۹۰۳ دلار) به ازای هر تن ، کاهش ۸۰ یوان در هر تن

قراردادهای آتی کویل نورد گرم چین در بورس آتی شانگهای بعد از سقوط قراردادهای زغال سنگ کک در بورس کالای دالیان ، برای سومین روز کاهش یافت. بر اساس گزارش رسانه های محلی ، کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات در اوایل این هفته به تولیدکنندگان زغال سنگ دستور داده بود تا با بستن قراردادهای بلند مدت و افزایش ظرفیت به ثبات قیمت ها کمک کنند.

یک معامله گر مستقر در شانگهای بیان کرد: “عقب نشینی قراردادهای زغال سنگ کک از رکورد بالا باعث احتیاط فعالان بازار شد که بر معاملات آتی کویل گرم چین تأثیر می گذارد و نقدینگی را در بازار لحظه ای کاهش می دهد.”

نقدینگی معاملات کویل نورد گرم روز سه شنبه تحت تأثیر طوفان Chanthu قرار گرفت که شرق چین را تحت تاثیر قرار داد و حرکت محموله ها را به داخل و خارج از انبارها محدود کرد. اما تقاضا نه تنها در شرق چین بلکه به طور کلی در سراسر کشور ضعیف است.

*** صادرات کویل نورد گرم چین

شاخص صادراتی کویل گرم چین: ۹۳۵٫۸۸ دلار در هر تن ، کاهش ۱٫۸۶ دلار در هر تن

معاملات اندک همراه با کاهش قیمت های داخلی باعث شد تا برخی از معامله گران پیشنهادات خود را حدود ۱۰ دلار در هر تن کاهش دهند. اما برخی از معامله گران نیز قیمت را بدون تغییر حفظ کردند. بازرگانی ها و کارخانه ها روز سه شنبه کویل نورد گرم چین را با قیمت ۹۳۰-۹۸۰ یوان به ازای هر تن فوب ارائه می کردند. منابع اعلام کردند که آن ها مایل به فروش با حداقل قیمت ۹۳۰-۹۴۰ دلار در هر تن هستند.

یک کارخانه بزرگ در شمال چین قیمت پایه خود را ۱۰۰۰ دلار به ازای هر تن فوب و بدون تغییر نگه داشت. فولادساز بزرگ روسی در حال تلاش برای ارائه ۳۰ هزار تن مواد برای دسامبر و ژانویه با قیمت ۸۸۰ دلار در هر تن cfr به شهر هوشی مین یا هایفونگ است.

یک تاجر در شانگهای گفت: “در حال حاضر در شرایطی که ابهامات فراوانی در مورد عوارض صادراتی و عرضه محموله های ارزان تر از کشورهای CIS ، روسیه ، هند و دیگر مناطق وجود دارد ، فروش کویل نورد گرم چین بسیار سخت است.”

معامله گر دیگری در شانگهای بیان کرد: که اگرچه احتمال وضع عوارض صادراتی در کوتاه مدت کم است ، اما خریداران ترجیح می دهند از چنین ریسکی اجتناب کنند.

*** بورس آتی شانگهای

قرارداد معاملات آتی کویل نورد گرم چین برای ژانویه در روز سه شنبه با ۵،۶۸۹ یوان به ازای هر تن بسته شد که ۱۱۶ یوان نسبت به روز دوشنبه کاهش داشت.

منبع: متال بولتن

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.