جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

کاهش قیمت کویل نورد گرم چین در پی شیوع مجدد کووید-۱۹

شناسه : 54679 25 شهریور 1400 - 11:00

داده های اقتصادی منتشر شده در مورد کویل نورد گرم چین نگرانی هایی در مورد کاهش رشد اقتصادی چین ایجاد کرد. این امر به حدی جدی بود که منجر به کاهش قیمت های داخلی شد. به علاوه شیوع مجدد کرونا هم این نگرانی را دوچندان کرد. بنابراین قیمت های صادراتی هم در پی قیمت های داخلی کاهش یافتند.

کاهش قیمت کویل نورد گرم چین در پی شیوع مجدد کووید-۱۹
پ
پ

داده های اقتصادی منتشر شده در مورد کویل نورد گرم چین نگرانی هایی در مورد کاهش رشد اقتصادی چین ایجاد کرد. این امر به حدی جدی بود که منجر به کاهش قیمت های داخلی شد. به علاوه شیوع مجدد کرونا هم این نگرانی را دوچندان کرد. بنابراین قیمت های صادراتی هم در پی قیمت های داخلی کاهش یافتند.
به گزارش آرتان پرس و به نقل از متال بولتن ، قیمت های داخلی کویل نورد گرم چین در روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر کاهش یافت ، زیرا داده های ضعیف اقتصادی و شیوع مجدد کووید -۱۹ در این کشور بر جو بازار تأثیر گذاشته است.

*** کویل نورد گرم داخلی

چین شرقی (شانگهای): ۵،۷۱۰-۵،۷۸۰ یوان (۸۸۷-۸۹۸ دلار) در هر تن ، کاهش ۴۰-۶۰ یوان در هر تن

اداره ملی آمار چین اطلاعات زیادی را در مورد تولیدات صنعتی ، خرده فروشی ، سرمایه گذاری در دارایی های ثابت و املاک منتشر کرد. این داده ها به کندی رشد اشاره کرد و این نگرانی را ایجاد کرد که بهبود اقتصادی کشور رو به افول و چشم انداز تقاضای فولاد تیره است. در همین حال ، شیوع مجدد کووید -۱۹ در استان فوجیان ، جنوب شرقی چین ، بر نگرانی ها از بهبود اقتصادی این کشور افزود.

بیشترین قرارداد تجاری کویل نورد گرم چین در اوایل بعد از ظهر به بالاترین سطح روزانه ۵۷۶۱ یوان در هر تن رسید. برخی از تحلیلگران افزایش کوتاه مدت قیمت های آتی کویل نورد گرم چین را ناشی از کاهش مداوم تولید فولاد می دانند. داده های NBS همچنین نشان داد که تولید فولاد خام چین ۱۳٫۲ درصد در سال کاهش یافته و به ۸۳٫۲۴ میلیون تن در ماه آگوست رسیده است که کمترین میزان از آوریل ۲۰۲۰ است.

*** صادرات کویل نورد گرم چین

شاخص صادراتی کویل نورد گرم چین: ۹۳۱٫۰۵ دلار در هر تن ، کاهش ۴٫۸۳ دلار در هر تن

کاهش قیمت های داخلی باعث شد برخی معامله گران برآورد خود را از سطح قابل اجرا برای معاملات روز چهارشنبه حدود ۵ دلار در هر تن کاهش دهند. پیشنهادات اصلی کویل نورد گرم چین از بازرگانی ها و کارخانه ها در محدوده ۹۳۰-۹۸۰ دلار به ازای هر تن فوب چین در روز چهارشنبه بود. برخی معتقد بودند که محموله ها می توانند به میزان ۹۱۰ دلار در هر تن فوب به فروش برسند ، اما با توجه به قیمت های ارزان تر کشورهای دیگر و نرخ بالای حمل و نقل ، این سطح قیمتی به سختی می تواند معاملات را تضمین کند.

برخی از خریداران ۹۶۵ دلار برای هر تن cfr ویتنام که معادل حدود ۹۴۵ دلار برای هر تن cfr یا ۹۰۵ دلار برای هر تن فوب چین است ، پیشنهاد می دهند. پیشنهادات کارخانه های فولاد هند ۹۱۰-۹۲۰ دلار به ازای هر تن cfr ویتنام بود ، اگرچه تقاضا محدود بود. پیشنهادات برای کویل نورد گرم روسیه ۸۸۰ دلار به ازای هر تن cfr ویتنام برای ۳۵۰۰۰ تن مواد حمل و نقل ژانویه بود.

اما در میان مذاکرات جاری با تولیدکنندگان داخلی مانند فولاد Formosa Ha Tinh و Hoa Phat Steel ، پیشنهادات خریداران ویتنامی ۸۶۰ دلار در هر تن cfr ویتنام باقی ماند. منابع بازار همچنان انتظار دارند تقاضای کمی از خریداران ویتنامی به دلیل تمدید محدودیت های Covid-19 در این کشور وجود داشته باشد.

یکی از معامله گران مستقر در شرق چین گفت: “من به دلیل تقاضای ضعیف برای مواد چینی تقریباً یک ماه از صادرات خودداری کردم. مشتریان ، به ویژه کسانی که از آسیای جنوب شرقی هستند ، مواد چینی نمی خرند. زیرا گزینه های ارزان تری دارند.”

*** بورس آتی شانگهای

قرارداد معاملات کویل نورد گرم چین برای ژانویه در روز چهارشنبه با ۵،۶۹۴ یوان به ازای هر تن بود که ۵ یوان در هر تن نسبت به روز سه شنبه افزایش داشت.

منبع: متال بولتن

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.