جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

کاهش تولید فولاد در ماه آگوست ، معاملات آتی میلگرد فولادی چین را تقویت کرد

شناسه : 54684 25 شهریور 1400 - 12:00

به گزارش آرتان پرس و به نقل از متال بولتن پس از انتشار گزارش اداره ملی آمار (NBS) چین در روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر که نشان می دهد میزان تولید فولاد در ماه آگوست کاهش یافته بود ، معاملات آتی میلگرد فولادی چین افزایش یافت . اما قیمت ها در بازار اسپات در میان تقاضای ضعیف مصرف کننده نهایی کاهش یافته است.

کاهش تولید فولاد در ماه آگوست ، معاملات آتی میلگرد فولادی چین را تقویت کرد
پ
پ

با توجه به برنامه کربن زدایی در چین بسیاری از کارخانه ها میزان تولید خود را در ماه آگوست کاهش دادند تا از تولید میزان بیشتر گازهای آلاینده جلوگیری کنند. در نتیجه این امر معاملات آتی میلگرد فولادی چین در ساعات اولیه روز چهارشنبه کاهش یافت. اما به دلیل بارش باران در مناطقی از کشور چین و کاهش تقاضا برای میلگرد فولادی در بخش های ساختمانی، آخرین قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در روز چهارشنبه کاهش یافت.

به گزارش آرتان پرس و به نقل از متال بولتن پس از انتشار گزارش اداره ملی آمار (NBS) چین در روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر که نشان می دهد میزان تولید فولاد در ماه آگوست کاهش یافته بود ، معاملات آتی میلگرد فولادی چین افزایش یافت . اما قیمت ها در بازار اسپات در میان تقاضای ضعیف مصرف کننده نهایی کاهش یافته است.

*** میلگرد فولادی داخلی

ارزیابی روزانه Fastmarkets نشان داد قیمت میلگرد فولادی داخلی در شرق چین (شانگهای) در روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر در محدوده  5،۴۸۰-۵،۵۲۰ یوان (۸۵۰-۸۵۷ دلار) به ازای هر تن بود. این در حالی است که قیمت میلگرد فولادی داخلی چین نسبت به روز قبل  20 یوان به ازای هر تن کاهش یافته است.

به نقل از متال بولتن کاهش تولید فولاد چین در ماه آگوست به صورت سالانه و ماهانه ادامه داشت . این امر باعث شد معاملات آتی فولاد در ساعات اولیه افزایش یابد.

فعالان بازار گزارش دادند بیشترین قرارداد معاملات آتی میلگرد در بورس آتی شانگهای در روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر به بالاترین میزان خود یعنی ۵۵۸۱ یوان در هر تن رسید . این در حالی است که قیمت پایانی میلگرد فولادی در روز چهارشنبه ۸۹ یوان در هر تن بالاتر از قیمت پایانی در روز سه شنبه است.   

اما به نقل از چندین منبع خبری حرکت در بازار معاملات آتی در روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر نتوانست بازار اسپات را تحریک کند.

تحلیل گران بازار در روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر خبر دادند بارش باران در مناطق خاصی از شرق چین به دلیل طوفان چانتو و همچنین آب و هوای مرطوب مشابه در منطقه جنوب غربی این کشور تقاضای بخش ساخت و ساز را برای محصولات مربوط به این بخش کاهش داد.

در این میان متال بولتن در روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر گزارش داد که سهامداران با مشاهده کاهش تولید فولاد در ماه آگوست به ذخیره مواد خود ادامه دادند.

به نقل از چندین منبع خبری سهامداران انتظار دارند که کارخانه های تولید فولاد به عنوان بخشی از برنامه کربن زدایی در چین ، تولید خود را در باقی سال بیشتر کاهش دهند.

*** زمزمه های بازار

یک تحلیلگر صنعت نقل کرد: “ساخت و ساز و زیرساخت ها در دوره ژانویه تا آگوست ضعیف تر از ماه های ژانویه تا ژوئیه سال ۲۰۲۱ بوده است . در نتیجه این امر بر تقاضا و قیمت میلگرد فولادی چین فشار می آورد.”

با توجه به گزارش اداره ملی آمار چین ساخت و سازهای جدید با مساحت ۱٫۳۶ میلیارد متر مربع در هشت ماه اول امسال آغاز شده است . این در حالی است که مقدار ساخت و ساز جدید نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳٫۲ درصد کاهش یافته است.

به نقل از منابع خبری سرمایه گذاری های زیربنایی در مدت مشابه سالانه ۲٫۹ درصد افزایش یافته است. همچنین بر اساس گزارش NBS ، نرخ رشد سرمایه گذاری ها در دوره ژانویه تا آگوست ۱٫۷ درصد کمتر از ماه های ژانویه تا ژوئیه بوده است.

*** بیلت فولادی

منابع خبری گزارش دادند تا ساعت ۳ بعد از ظهر روز چهار شنبه ۱۵ سپتامبر ، بیلت فولادی با قیمت ۵،۲۲۰ یوان به ازای هر تن در تانگشان معامله شد . باید توجه داشت که قیمت اعلام شده شامل مالیات بر ارزش افزوده می باشد. همچنین به نقل از منابع خبری قیمت بیلت فولادی نسبت به روز قبل بدون تغییر بوده است.

*** بورس آتی شانگهای در مورد میلگرد فولادی

بیشترین قرارداد آتی میلگرد فولادی مربوط به ماه ژانویه در روز چهار شنبه ۱۵ سپتامبر با قیمت ۵۵۱۸ یوان به ازای هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت پایانی میلگرد فولادی نسبت به روز گذشته با افزایش ۲۶ یوان به ازای هر تن همراه بوده است.

*** تحلیل میانگین قیمت های میلگرد فولادی در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در ماه ژوئن برابر ۴۹۴۷٫۸۶ ، در ماه ژوئیه برابر ۵۱۵۳٫۸۶ و در ماه آگوست برابر ۵۱۸۹٫۷۷ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی بود که در روز  چهار شنبه ۱۵ سپتامبر به ۵۵۰۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید.

متال بولتن

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.