پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
آرتان پرس گزارش می دهد:

افزایش تولید محصولات فولادی ترکیه

شناسه : 83851 10 اردیبهشت 1403 - 12:00
با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید محصولات فولادی ترکیه در مارس 2024 حدود 29 درصد نسبت به ماه فوریه افزایش یافته است.
افزایش تولید محصولات فولادی ترکیه
پ
پ

با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید محصولات فولادی ترکیه در مارس ۲۰۲۴ حدود ۲۹ درصد نسبت به ماه فوریه افزایش یافته است.

* بررسی میزان تولید محصولات فولادی ترکیه

به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده در وب سایت انجمن جهانی فولاد نشان می دهد فولادسازان ترکیه در مارس ۲۰۲۴، میزان تولید محصولات فولادی را به ۳.۲ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در ترکیه در مارس ۲۰۲۴ حدود ۲۸.۹ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی ترکیه در مارس ۲۰۲۴ حدود ۱۵.۲ درصد نسبت به مارس ۲۰۲۳ افت داشته است. بررسی ها نشان می دهد کشور ترکیه در رده بندی جهانی کشورهای تولیدکننده فولاد توسط انجمن جهانی فولاد در رتبه هشتم قرار گرفته است.

فعالان بازار در روز یکشنبه (۲۹ آوریل) اعلام کردند در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، میزان تولید محصولات فولادی در ترکیه  28.4 درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت. بنابراین باید توجه داشت که شاخص میزان تولید محصولات فولادی در ترکیه در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ به ۹.۵۳ میلیون تن رسیده است.

به نقل از چندین منبع خبری، میانگین تولید ماهانه محصولات فولادی در ترکیه در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ حدود ۳.۱۸ میلیون تن گزارش شد. این در حالی است که میانگین تولید ماهانه محصولات فولادی در ترکیه در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۲.۴۷ میلیون تن بوده است.

تصویر زیر میزان تولید محصولات فولادی در ترکیه را در سال ۲۰۲۴ نشان می دهد.

در این میان معامله گران گزارش دادند ترکیه در سال ۲۰۲۳، حدود ۳۳.۷ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ در ترکیه حدود ۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افت داشته است. همچنین باید توجه داشت که میزان تولدی محصولات فولادی در ترکیه در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۵.۱ میلیون تن بود که با کاهش ۱۲.۹ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

به نقل از برخی تاجران، کاهش تولید محصولات فولادی در ترکیه در سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به دلیل بی ثباتی کلان اقتصادی است که منجر به عدم اطمینان بالا در بازار داخلی این کشور شده است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند ۳۰ کارخانه فولادسازی در ترکیه وجود دارد که شامل ۴ کارخانه کوره بلند و ۲۶ کوره قوس الکتریکی می شود. باید توجه داشت که ظرفیت فولادسازی این کارخانه ها حدود ۶۰ میلیون تن در سال برآورد شده است. به عبارت دیگر در سال ۲۰۲۳ میزان استفاده از ظرفیت در این ۳۰ کارخانه فولادسازی مستقر در ترکیه حدود ۵۸.۵ درصد بوده است.

به نقل از برخی معامله گران، منابع مستقر در بازار انتظار دارند که در سال جاری بازار فولاد ترکیه بهبود یابد که ناشی از رشد جهانی تقاضای فولاد، کاهش نرخ بهره در سطح جهانی و غیره است. انجمن جهانی فولاد در گزارش خود که در اکتبر ۲۰۲۳ ارائه شد، افزایش ۵ درصدی مصرف محصولات فولادی در ترکیه در سال ۲۰۲۴ را پیش بینی کرده است و اعلام کرده که میزان مصرف محصولات فولادی در ترکیه در سال ۲۰۲۴ به ۴۰.۶ میلیون تن خواهد رسید.

فعالان بازار در همین روز اعلام کردند اتحادیه تولید‌کنندگان فولاد ترکیه (TCUD) پیش بینی می کند که تقاضای فولاد داخلی ترکیه در سال ۲۰۲۴ با حمایت از سرمایه گذاری ها و ظرفیت های جدید راه اندازی شده در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ رشد خواهد کرد. به طور کلی تولید کنندگان محصولات فولادی مستقر در ترکیه که شامل Kardemir، Yıldız، Colakoglu Metalurji و Hasçelik هستند، سرمایه گذاری های چند میلیون دلاری در تاسیسات تولید جدید برای سال ۲۰۲۴ و پس از آن برنامه ریزی کرده اند.

 به نقل از چندین منبع خبری، به دلیل مشکلات صادراتی، شرکت های ترکیه ای خواهان افزایش تولید محصولات فولادی با ارزش افزوده بالاتر برای نیازهای داخلی هستند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.