پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
آرتان پرس گزارش می دهد:

کاهش مصرف محصولات فولاد چین

شناسه : 83876 10 اردیبهشت 1403 - 13:07
با توجه خبرهای منتشر شده، فعالان بازار پیش بینی کرده اند که چین در سال 2024 دوباره مصرف محصولات فولادی را کاهش دهد.
کاهش مصرف محصولات فولاد چین
پ
پ

با توجه خبرهای منتشر شده، فعالان بازار پیش بینی کرده اند که چین در سال ۲۰۲۴ دوباره مصرف محصولات فولاد را کاهش دهد.

* بررسی میزان مصرف محصولات فولاد چین در سال ۲۰۲۴

به گزارش آرتان پرس، و به نقل از رویترز فولادسازان مستقر در چین با چالش های کاهش تقاضای داخلی محصولات فولادی و تهدیدهای خاصی برای صادرات رو به رشد روبرو هستند. بررسی ها نشان می دهد بازگشت به مقررات تولید محصولات فولادی در چین، پویایی زنجیره ارزش را تغییر خواهد داد.

فعالان بازار در روز یکشنبه (۲۹ آوریل) اعلام کردند  مصرف محصولات فولاد چین در سال جاری دوباره کاهش خواهد یافت زیرا بحران طولانی املاک و مستغلات هنوز به پایان نرسیده است و رشد تقاضای زیرساخت ها پس از دستور توقف پروژه های خاص به ۱۲ منطقه بدهکار کاهش می یابد.

به نقل از چندین منبع خبری، موسسه برنامه ریزی و تحقیقات صنعت متالورژی چین (MPI) پیش بینی می کند که تقاضای فولاد در این کشور در سال ۲۰۲۴ حدود ۱.۷ درصد کاهش یابد. این در حالی است که میزان تقاضا برای محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ حدود ۳.۳ درصد افت داشته است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند میزان صادرات محصولات فولاد چین در سال ۲۰۲۳ بیش از یک سوم افزایش یافت و به ۹۰.۲۶ میلیون تن رسید. باید توجه داشت که مقدار ذکر شده برای میزان صادرات محصولات فولادی چین در سال ۲۰۲۳ بالاترین سطح اعلام شده از سال ۲۰۱۶ بوده است.

به نقل از برخی تاجران، حجم عرضه محصولات فولادی از چین به ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ به ۵۹۸ هزار تن رسید. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۳ میزان عرضه محصولات فولادی از چین به ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ با ۸.۲ درصد کاهش نسبت به سال قبل همراه بوده است. باید توجه داشت که محصولات فولادی صادر شده از چین به ایالات متحده کمتر از ۱ درصد از کل صادرات فولاد چین به ارزش ۸۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ را تشکیل می دهند.

در این میان معامله گران گزارش دادند چین تنها رتبه هفتم را در میان بزرگترین تامین کنندگان فولاد به ایالات متحده دارد که طرح پیشنهادی جو بایدن برای افزایش تعرفه برخی از انواع فولاد و محصولات آلومینیومی را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد. تحلیلگران خاطرنشان می کنند که بعید است که این امر تأثیر عمده ای داشته باشد، زیرا مقصد اصلی صادرات فولاد چین شامل کشورهای ژاپن، کره جنوبی و خاورمیانه است.

به نقل از برخی تاجران، تولیدکنندگان و بازرگانان فولاد مستقر در چین در مسیر هماهنگی یا پیشی گرفتن از حجم صادرات سال گذشته هستند. بررسی ها نشان می دهد ارائه دهنده اطلاعات داخلی Lange Steel پیش بینی خود را برای سال ۲۰۲۴ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن پس از انتشار ارقام مارس افزایش داد.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند با این حال، اقدامات حفاظتی در برابر فولاد چین نیز در حال تقویت است. بررسی ها نشان می دهد یک گزارش توسط یک آژانس تحقیقاتی چینی نشان می دهد که ۱۱۲ کشور درخواست اقدامات ضد دامپینگ و ضد یارانه ای علیه محصولات فولادی از چین در سال ۲۰۲۳ دارند که حدود ۲۰ مورد بیشتر از سال ۲۰۲۲ است.

David Kasho  مدیر تحقیقات Wood Mackenzie، اظهار کرد:

تحلیلگران مستقر در شرکت Wood Mackenzie انتظار دارند در سال ۲۰۲۴ اختلافات تجاری در کشور چین بیشتر شود.

به نقل از برخی منابع خبری، میزان صادرات محصولات فولادی از چین نه تنها در برابر عدم اطمینان ناشی از اختلافات تجاری آسیب پذیر است، بلکه همچنین از افزایش عرضه خارج از کشور و احتمال اینکه پکن محدودیت های تولید را اعمال کند نیز آسیب پذیر می باشد.

Luo Tijun نایب رئیس انجمن آهن و فولاد چین (CISA) گفت:

صنعت فولاد کشور چین با یک تناقض مواجه است که شامل پتانسیل عرضه قوی و کاهش تقاضا می باشد. بررسی ها نشان می دهد کلید حل مشکل این است که تولید کنندگان پیشرو در حفظ نرخ تولید مطابق با تقاضای بازار پیش قدم شوند.

در عین حال، طبق گفته Fastmarkets، بازگشت چین به مقررات تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲۴، پویایی زنجیره ارزش را تغییر می دهد. به ویژه بررسی ها نشان می دهد که برخی منابع در بازار داخلی فولاد نسبت به حمایت قیمت از این اقدام تردید داشتند و معتقد بودند که قیمت تمام شده سنگ آهن، زغال کک و غیره نقش مهم تری در این روند دارد.

برخی فعالان بازار بر این باورند که اصلاح تولید فولاد و یا نشانه های رسمی آن در نهایت باعث کاهش تقاضا و قیمت مواد اولیه در صنعت فولاد چین می شود.

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، فولادسازان مستقر در چین میزان تولید محصولات فولادی را به ۲۵۶.۵۵ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در سه ماهه اول ۲۰۲۴ حدود ۱.۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

فعالان بازار در روز یکشنبه (۲۹ آوریل) اعلام کردند در ماه مارس ۲۰۲۴، میزان تولید محصولات فولادی در کشور چین به ۸۸.۲۷ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در کشور چین در ماه مارس ۲۰۲۴ حدود ۷.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت داشته است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.