خریداران در بازارهای کلیدی واردات تایوان و ویتنام به شدت روی محموله های ژاپنی H2 یا H1 & H2 (50:50) تمرکز می کنند و از محموله های کانتینر شده از ساحل غربی ایالات متحده جلوگیری می کنند.
مذاکرات مربوط به قراضه H1 و H2 (50:50) از ژاپن ۲۵۳-۲۵۴ دلار در هر تن بود، در حالیکه محموله های کانتینر شده با قیمت ۲۵۵ دلار در هر تن سی اف آر پیشنهاد شده است.
آخرین معاملات محموله های کانتینر شده از سواحل غربی آمریکا ۲۴۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر بود، هرچند که خریداران انتظار ندارند قیمت بیشتری را پیشنهاد دهند.
محموله های شینداچی با قیمت ۲۷۵-۲۸۰ دلار در هر تن از تایوان ارائه شده است.
مقادیر زیاد قراضه ژاپنی باعث شده تا خریداران منتظر تحولات بیشتر در بازار باشند، با توجه به اینکه قیمت محموله های کانتینری در کوتاه مدت برای خریداران نامطلوب باقی می ماند.
تاجری در تایوان گفت:” کشتی های محدودی برای حمل و نقل قراضه های کانتینر شده از ایالات متحده در دسترس است، بنابراین هزینه های حمل و نقل همچنان رو به افزایش خواهد بود.”
عدم وجود کشتی های کانتینری که مسیر آمریکا و آسیا را طی می کنند به دلیل ترس از ورود ویروس، به خاطر تماس کم با مواد چینی است.
بنادر آسیا همچنین مقررات سختگیرانه ای را برای جلوگیری از شیوع ویروس اعمال کرده است، از جمله عدم تغییر خدمه برای ملوانان از چین، هنگ کنگ و ماکائو و همچنین بررسی های پزشکی و اعلامیه های اجباری توسط خدمه کشتی.
حتی مقررات سختگیرانه تر شامل ۱۴ قرنطینه اجباری در لنگرگاه است.
ویتنام همچنین کمبود پیشنهادات کانتینری را دیده است و معامله گران گزارش های محدودی را ارائه می دهند.
محموله های H2 ژاپنی با قیمت ۲۵۵ دلار در هر تن ارائه می شد، در حالی که محموله های H1 و H2 (50:50) با قیمت ۲۶۰ دلار در هر تن ارائه می شد.
محموله های HMS 1 & 2 (80:20) از ساحل غربی آمریکا با قیمت ۲۷۰-۲۷۵ دلار در هر تن ارائه می شود، در حالی که مواد بریده شده با قیمت ۲۹۸ دلار در هر تن ارائه می شود.
منبع: متال بولتن
ثبت دیدگاه