جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

خرید مستقیم میلگرد از کارخانه چگونه است؟

شناسه : 54907 30 شهریور 1400 - 17:00
برای ساخت یک ساختمان کوچک تا بزرگترین پروژه‌های عمرانی، میلگرد عضو جدانشدنی از مصالح و محصولات ساختمانی محسوب می‌شود. یکی از دغدغه‌های مهندسین ناظر چگونگی تهیه میلگرد اصل و مرغوب می‌باشد. آیا می‌دانید خرید مستقیم میلگرد از کارخانه چگونه صورت می‌گیرد؟ آیا با مراحل خرید میلگرد از کارخانه آشنایی دارید؟ اگر شما یکی از خریداران میلگرد هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در ادامه با آرتان پرس همراه باشید.
خرید مستقیم میلگرد از کارخانه چگونه است؟
پ
پ

در صنعت ساختمان سازی، خرید میلگرد یکی از مراحل مهمی است که باید بصورت کارشناسی شده انجام بگیرد. زیرا اهمیت کیفیت میلگرد بکار رفته در ساختمان در آینده و در هنگام حوادثی مانند زلزله خود را نشان خواهد داد. بطور کلی خرید آهن آلات از کارخانه مستلزم این است که یک سری نکاتی را بدانید. برای خرید مستقیم میلگرد از کارخانه نیز مراحلی وجود دارد که در ادامه مطلب آنها را بیان می‌کنیم.

*** مقدمه‌ای بر خرید مستقیم میلگرد از کارخانه

اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که قیمت میلگرد تولیدی کارخانجات مختلف یکسان نیست. زیرا کیفیت‌ها و استانداردهای رعایت شده هرکدام از آنها متفاوت می‌باشد. همین امر موجب شده است تا میان کارخانجات تولیدکننده میلگرد رقابتی بوجود بیاید. طبیعتا خرید مستقیم میلگرد از کارخانه برای مشتریان به صرفه تر خواهد بود؛ اما باید به این نکته توجه کرد که برای خرید آهن آلات از کارخانه بایستی بیش از ۲۴ تن محصول سفارش دهید. در ایران بطور کلی سه روش برای خرید میلگرد وجود دارد. ۱٫ خرید مستقیم از کارخانه تولیدکننده ۲٫ خرید از بنگاه ۳٫ خرید از شرکت‌های بازرگانی فولادی. راه دیگری نیز برای خرید میلگرد از کارخانجات وجود دارد که آن هم بورس کالا می‌باشد. برای همین منظور باید با نحوه خرید میلگرد از بورس کالا آشنایی داشته باشید.

نحوه خرید مستقیم میلگرد از کارخانه
نحوه خرید مستقیم میلگرد از کارخانه

*** چگونگی خرید مستقیم میلگرد از کارخانه

هر کدام از کارخانجات تولیدکننده میلگرد شرایط فروش خاص خود را دارند. این کارخانجات محصولات تولیدی خود را بصورت عمده از درب کارخانه عرضه می‌کنند. در حقیقت شما باید خریدار عمده محصولات کارخانجات باشید و تا وزن حدود ۲۴ تن از محصولات آنها را از درب کارخانه خریداری کنید. در غیر اینصورت برای خرید حجم‌های پایین تری از میلگرد باید به بنگاه‌ها و شرکت‌های بازرگانی مراجعه کنید.

امروزه برای دسترسی به قیمت آهن آلات از جمله قیمت میلگرد باید به سایت کارخانجات مختلف مراجعه کنید. شما می‌توانید برای خرید محصولات کارخانه موردنظر با واحد فروش آن تماس گرفته و از شرایط فروش مطلع شوید. همچنین شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت‌های بروزرسانی شده میلگرد کارخانجات مختلف به سایت آرتان پرس و به بخش قیمت میلگرد نیز مراجعه کنید.

*** مراحل خرید مستقیم میلگرد از کارخانه

شما به عنوان یک فرد حقیقی و یا حقوقی برای خرید آهن آلات از کارخانه باید یک سری مراحل کلی را طی کنید. در ادامه مراحل خرید میلگرد از کارخانه آورده شده است:

  1. درخواست خرید در سربرگ شرکت یا فرم فروشنده
  2. ارسال کارت ملی شخص و یا گواهی ارزش افزوده به فروشنده
  3. ارسال مدارک مورد نیاز از طریق راه‌های ارتباطی نظیر پست و یا فضای مجازی
  4. صدور پیش فاکتور از جانب فروشنده
  5. واریز مبلغ محصول مورد نظر توسط خریدار به حساب فروشنده
  6. ارسال فیش واریزی به فروشنده
  7. ثبت آدرس و کدپستی معتبر روی سربرگ شرکت برای دریافت محموله نهایی

*** نکات مهم در هنگام خرید مستقیم میلگرد از کارخانه

برای خرید آهن آلات از کارخانه باید یک سری نکات را بدانید. برای خرید مستقیم میلگرد از کارخانه باید از شرایط کارخانه و میلگرد مورد نظر خود اطلاعاتی داشته باشید. برای اینکه بتوانید خرید بهتر و با آسوده خاطر بیشتری داشته باشید، پیشنهاد می‎کنیم تا به راهنمای خرید میلگرد مراجعه کنید. در ادامه به نکات مهمی که حین خرید میلگرد از کارخانه باید به آن توجه داشته باشید اشاره خواهیم کرد.

*** تحقیق و بررسی در مورد محصول

برای خرید مستقیم میلگرد از کارخانه متناسب با پروژه خود بایستی ابتدا سایز و قطر آن را در نظر بگیرید. همچنین باید از تعداد شاخه‌های میلگرد مورد نظر خود و گرید مصرفی آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. گرید میلگرد می‌تواند A1، A2 و یا A3 باشد. نکته مهمی که باید بدانید این است که اغلب کارخانجات سفارشات با تعداد و یا گرید اشتباه را پس نمی‌گیرند و تعویض هم ندارند. از این رو باید حتما شرایط دقیق سفارش رو از کارخانه مورد نظر سوال کنید و در انتخاب محصول نهایت دقت را داشته باشید.

*** استفاده از نظر کارشناسان بخش فروش

برای این منظور فقط کافی است با کارشناس واحد فروش کارخانه مورد نظر تماس گرفته تا بتوانند راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم را برای انتخاب میلگرد متناسب با کاربرد شما را ارائه دهند. این کارشناسان، مشتریان را در انتخاب میلگرد مناسب کاربرد و با قیمت و حجم قابل فروش راهنمایی می‌کنند. همچنین به کمک آنها می‌توان تاریخ و زمان بارگیری محصول را نیز هماهنگ نمود. در صورتی که از خریداران جزء میلگرد هستید، می‌توانید برای مشاوره با کارشناسان فروش شرکت‌های بازرگانی تماس بگیرید.

*** محاسبه وزن میلگرد

قبل از خرید مستقیم میلگرد از کارخانه باید لیست دقیق میلگرد مورد نیاز براساس وزن مصرفی را از مهندسین ناظر بر پروژه دریافت کنید تا هزینه‌های نهایی محصول محاسبه شود. با اطلاع از وزن میلگردهای متناسب با کاربرد مورد نظر خود می‌توانید هزینه حمل و نقل نهایی آن را نیز محاسبه کنید. معمولا خرید میلگرد بصورت مستقیم از کارخانه برای مشتریانی است که بیش از یک تریلی (معادل ۲۴ تن) خرید می‌کنند.

*** زمان تحویل محموله

یکی از نکات مهمی که حین خرید میلگرد از کارخانه باید به آن توجه داشته باشید این است که سفارشات میلگرد از کارخانه بصورت روزانه عرضه نمی‌شوند. بنابراین در هنگام خرید آهن آلات از کارخانه باید به زمان دقیق عرضه و خدمات جانبی آن توجه کنید. بعد از اینکه سفارشات خود را ثبت کردید باید با کد پیگیری دریافت شده در زمان سفارش دهی، سفارشات خود را پیگیری کنید.

*** قوانین فروش برخی از کارخانجات

برخی از تولیدکنندگان میلگرد برای فروش محصولات خود قوانینی دارند. از جمله این قوانین آن است که محصولات خود را بصورت مستقیم به مصرف کننده نهایی ارائه نمی‌دهند. یعنی طرف قرارداد آنها برای فروش میلگرد فقط بنگاه‌های آهن آلات هستند. در این شرایط فقط فروشندگان مجاز می‌توانند خرید مستقیم میلگرد از کارخانه را داشته باشند.

*** معرفی برترین تولیدکنندگان میلگرد ایران

برای خرید مستقیم میلگرد از کارخانه باید با کارخانجات تولیدکننده این محصول آشنایی داشته باشید. در ادامه به معرفی برترین تولیدکنندگان میلگرد ایران می‌پردازیم:

*** شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان

شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان به عنوان اصلی‌ترین تولید کننده میلگرد کشور، در منطقه‌ای معروف به دشت طبس، در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع شده است. اگر شما هم واژه میلگرد ذوبی را شنیده باشید، باید بدانید که میلگرد ذوبی، میلگردی است که کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید می‌کند. میلگردهای تولید شده توسط ذوب آهن اصفهان در دو نوع ساده و آجدار به بازار عرضه می‌شوند و از استاندارد کشور روسیه پیروی می‌کنند.

برای خرید مستقیم میلگرد از کارخانه ذوب آهن باید بدانید که هر بندیل میلگرد اصفهان دارای مشخصاتی اعم از نوع میلگرد، وزن میلگرد، سایز میلگرد، ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی، شماره ذوب و زمان تولید است که روی پلاک‎‌هایی درج می‌شوند. علامت اختصاری میلگرد ذوب آهن با نام ESCO به صورت برجسته روی شاخه‌ها درج شده است.

خرید مستقیم میلگرد از کارخانه ذوب آهن
خرید آهن آلات از کارخانه ذوب آهن

*** فولاد خراسان

مجتمع فولاد خراسان از سال ۱۳۸۰ به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در شرق کشور به بهره‌برداری رسید. میلگرد این شرکت با نام تجاری میلگرد نیشابور شناخته می‌شود و یکی از محصولاتی است که به خارج از کشور هم صادر می‌شود. میلگرد خراسان با استانداردهای بین‌المللی در دو نوع ساده، آجدار مارپیچ و آجدار جناقی و در سایزهای ۱۰ تا ۳۲ با گرید A3 تولید می‌شود.

هنگام خرید مستقیم میلگرد از کارخانه فولاد خراسان بایستی بدانید که علامت اختصاری مربوط به این کارخانه بر روی بدنه میلگردهای آن بصورت KSC CO CT حک شده است که بیانگر اصالت این کالا می‌باشد.

خریدمستقیم میلگرد از کارخانه فولاد خراسان
خرید آهن آلات از کارخانه فولاد خراسان

*** کارخانه فولاد میانه

مجتمع فولاد میانه که بیشتر با نام فولاد آذربایجان شناخته می‌شود، کارخانه‌ای است که در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی واقع می‌باشد. شرکت میلگرد میانه در مجاورت خط راه آهن سراسری قرار گرفته است، که این خط ریلی متصل به شبکه راه بین المللی می‌باشد که بارگیری از این کارخانه را بسیار آسان نموده است.

آرم حک شده بر روی میلگرد میانه بصورت FF CT می‌باشد که در هنگام خرید مستقیم میلگرد از کارخانه فولاد میانه باید به این نکته توجه داشت. میلگرد میانه با استاندارد INSO 3132 و با گرید A3 و از سایز ۱۰ الی ۳۲ میلیمتر در دسترس خواهد بود.

خرید مستقیم میلگرد از کارخانه فولاد میانه
خرید آهن آلات از کارخانه فولاد میانه

از سایر تولیدکنندگان میلگرد در ایران می‌توان به کارخانه فولاد کویر کاشان، فولاد آناهیتا گیلان، مجتمع فولاد روهینا جنوب، شرکت فولاد کوثر اهواز، فولاد بافق یزد، مجتمع فولاد شاهین بناب و فولاد ابرکوه یزد اشاره کرد.

*** نحوه خرید میلگرد از بنگاه

برای خرید مستقیم میلگرد از کارخانه باید بصورت عمده بخرید. اما اگر قصد دارید تا حجم کمی از میلگرد را خریداری کنید، بهتر است تا به بنگاه‎‌های فروش آهن آلات سر بزنید. در صورتی که یک شاخه میلگرد بخواهید، می‌توانید از نزدیکترین بنگاه سفارش دهید تا هزینه ارسال آن هم کمتر باشد. مشکل اصلی که هنگام خرید میلگرد از بنگاه وجود دارد این است که حجم زیاد را نمی‌توانید تهیه کنید و تفاوت قیمتی آن از کارخانه بسیار بیشتر خواهد بود. در این مواقع بهتر است گزینه خرید آهن آلات از کارخانه را انتخاب نمایید.

*** نحوه خرید میلگرد از شرکت‌های بازرگانی

شما می‌توانید برای خرید میلگرد از شرکت‌های بازرگانی به شرکت آرتان فولاد ایرانیان مراجعه کنید. این شرکت با اکثر تامین‌کنندگان معتبر آهن آلات در کشور در ارتباط می‌باشد. بطوری که شما می‌توانید از طریق شماره تماس ۷۴۴۱۸۰۰۰-۰۲۱ با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار کرده و خرید مستقیم میلگرد از کارخانه مورد نظر خود را داشته باشید.

*** نتیجه گیری

در این مقاله درباره نحوه خرید مستقیم میلگرد از کارخانه و نکاتی که باید هنگام خرید آنها را رعایت کنید بحث شد. معروفترین تولیدکننده میلگرد کشور کارخانه ذوب آهن اصفهان می‌باشد که با کیفیت ترین محصول را تولید می‌کند. از را‌ه‌های تهیه میلگرد می‌توان به صورت مستقیم از کارخانه، از طریق بنگاه و یا از طریق شرکت‌های بازرگانی اشاره کرد. بورس کالا نیز یکی از راه‌های خرید مستقیم از کارخانه می‌باشد. امیدواریم تا با مطالعه مقاله فوق پاسخ سوال‌هایتان را دریافت کرده باشید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.