فعالان بازار در روز دوشنبه (۶ ژوئن) گزارش دادند که کارخانه های فولاد ترکیه به دلیل فروش ضعیف محصولات فولادی تمام شده و در دسترس بودن بیلت و آهن خام ارزان تر از تأمین کنندگان روسی، از واردات قراضه فولادی دریایی خودداری کردند.
* کوتاه از معاملات در بازار قراضه فولادی دریایی
به گزارش آرتان پرس، آخرین معامله قراضه دریایی ترکیه در اول ژوئن صورت گرفت که در آن یک کارخانه فولادی در منطقه مرمره محموله دریای بالتیک شامل HMS 1&2 (80:20) را به قیمت ۴۳۵ دلار به ازای هر تن در ترکیه رزرو کرد.
در همین حال، تقاضای کلی برای محصولات فولادی طویل ترکیه محدود بود، زیرا بازارهای فولاد در سطح جهان در حال رکود هستند و با کاهش قیمت شمش بیلت روسیه از زمان حمله روسیه به اوکراین، تنها بر فشار نزولی بر قیمت بیلت ترکیه افزوده است.
منابع نیز معتقدند که افزایش در دسترس بودن قراضه فولادی دریایی باعث فشار بر قیمت ها و روند نزولی آن ها شده است.
یک دلال قراضه در ایالات متحده اظهار کرد که ۱۲ تا ۱۵ محموله قراضه فروخته نشده دریایی در ساحل شرقی ایالات متحده موجود است، که احتمالاً به این معنی است که برخی از این محموله ها به زودی با قیمت های پایین در دسترس خواهند بود.
به دلیل محدودیت فروش فولاد و افزایش عرضه، در حال حاضر قیمت ضایعات فولادی تحت فشار بوده و قیمت محصولات قراضه کوتاه دریایی در حال کاهش می باشد.
به گفته منابع، فروش اخیر محموله های قراضه کوتاه دریایی از رومانی و بلغارستان به ترتیب به ۳۷۵ و ۳۹۵ دلار در هر تن cfr رسید و در نتیجه عدم فعالیت جدید معاملاتی، شاخص های روزانه قراضه در ابتدای هفته ثابت ماندند.
* ارزیابی شاخص روزانه قیمت برای قراضه فولادی
به گزارش آرتان پرس، شاخص روزانه قیمت برای قراضه فولادی HMS 1&2 (80:20 ترکیبی)با مبدا اروپای شمالی حدود ۴۲۴.۰۵ دلار در هر تن cfr ترکیه تخمین زده شد، که بدون تغییر بود.
در ۶ ژوئن، شاخص روزانه قیمت برای قراضه فولادی HMS 1&2 (80:20 ترکیبی) با مبدا ایالات متحده نیز در قیمت ۴۳۵.۲۹ دلار در هر تن cfr ترکیه ثابت ماند و پریمیوم مواد با مبدا ایالات متحده نسبت به قراضه اروپایی ۱۱.۲۴ دلار در هر تن ارزیابی شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
ثبت دیدگاه