سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اردیبهشت ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « فروردین   خرداد »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد

    کاهش قیمت سنگ آهن چین

    شناسه : 75945 19 اردیبهشت 1402 - 14:00
    با توجه به نگرانی های مجدد بحران بانکی ایالات متحده و عوامل بنیادی ضعیف در چین، قیمت سنگ آهن در هفته گذشته کاهش یافت.
    کاهش قیمت سنگ آهن چین
    پ
    پ

    با توجه به نگرانی های مجدد بحران بانکی ایالات متحده و عوامل بنیادی ضعیف در چین، قیمت سنگ آهن در هفته گذشته کاهش یافت.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، معاملات آتی سنگ آهن در بورس سنگاپور و بورس کالای دالیان در روز جمعه (۵ می) افزایش یافت که به دلیل نگرانی های مجدد از بحران بانکی در ایالات متحده و نگرانی های مداوم از کاهش تقاضا در بحبوحه کاهش تولید توسط برخی از فولادسازان مستقر در چین کاهش یافت.

    به نقل از چندین منبع خبری، قیمت سنگ آهن مقداری جایگاه از دست رفته را به دست آوردند، اما پس از تجدید پایین ترین سطح پنج ماهه در صبح روز جمعه (۵ می) در معاملات بعد از ظهر با زیان پایان یافتند.

    در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۸ می) اعلام کردند سهام بانک‌ های منطقه‌ ای ایالات متحده پس از فروپاشی First Republic Bank، سومین وام ‌دهنده متوسط که در دو ماه اخیر ورشکست شده است، این هفته سقوط خود را از سر گرفت.

    تحلیل گران بانک ANZ در یادداشتی اعلام کردند آشفتگی مداوم در بانک‌ های منطقه ‌ای ایالات متحده همچنان بر سرفصل ‌ها و بازارها تسلط داشت.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۸ می) گزارش دادند داده های شرکت مشاوره Mysteel نشان داد که تقاضای سنگ آهن با کاهش تولید روزانه فلز داغ در میان ۲۴۷ کارخانه فولاد مورد بررسی افت کرد. بررسی ها نشان می دهد میزان محصولات فولادی تولید شده در کارخانه های مورد بررسی در هفته منتهی به روز جمعه (۵ می) به ۲.۴۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که که میزان محصولات فولادی تولید شده در این کشور در هفته منتهی به روز جمعه (۵ می) با کاهش ۱.۳ درصدی نسبت به هفته قبل همراه بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، قیمت سنگ آهن مربوط به ماه ژوئن در بورس سنگاپور به پایین ترین سطح خود در پنج ماه اخیر در محدوده ۹۴.۲ دلار در هر تن در جلسه صبح روز جمعه رسید. این در حالی است که قیمت سنگ آهن مربوط به ماه ژوئن در بورس سنگاپور تا ساعت ۷:۱۵ به وقت گرینویچ به ۹۸ دلار در هر تن رسید که نسبت به روز قبل با کاهش ۱.۴۵ درصدی همراه بوده است.

    در این میان معامله گران ر روز دوشنبه (۸ می) اعلام کردند بیشترین قرارداد سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان (DCE) به پایین ترین سطح پنج ماهه خود در صبح روز جمعه (۵ می) رسید که برابر ۶۷۵.۵ یوان در هر تن بود. این در حالی است که معاملات سنگ آهن در پایان روز جمعه به ۶۹۷.۵ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۰۰.۹۳ دلار در هر تن می باشد. همچنین باید توجه داشت که معاملات سنگ آهن در روز جمعه با کاهش ۰.۹۹ درصدی نسبت به روز قبل همراه بوده است.

    تحلیل گران Sinosteel Futures در یادداشتی اظهار کردند که برخی کارخانه های مستقر در چین قصد داشتند تعمیر و نگهداری تجهیزات را در میان کاهش حاشیه سود افزایش دهند، که در کوتاه مدت تقاضا برای سنگ آهن را محدودتر می کند.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۸ می) اعلام کردند ما انتظار داریم که ذخایر در بندرگاه های سنگ آهن به تدریج وارد چرخه افزایش شوند.

     وب سایت خبری Mysteel در گزارشی اعلام کرد که ۲۱ کوره بلند (BFs) در ماه می در حال تعمیر و نگهداری می باشند که ظرفیت تولید فولاد را ۷۸۰۰۰ تن در روز کاهش می دهند. همچنین بررسی ها نشان می دهد ۹  کوره بلند نیز در طول ماه می تولید خود را از سر گرفته و ظرفیت تولید را ۳۲۰۰۰ تن در روز افزایش می دهند.

    به نقل از برخی تاجران، قیمت میلگرد فولادی چین در روز دوشنبه (۸ می) در بورس آتی شانگهای به ۳۶۲۲ یوان در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت این محصول حدود ۰.۵۲ درصد نسبت به روز قبل کاهش یافت. همچنین بررسی ها نشان می دهد قیمت کویل نورد گرم فولادی نیز در چین در هفته گذشته ۰.۳۸ درصد افت کرد. در این میان باید توجه داشت که قیمت فولاد ضد زنگ نیز در هفته گذشته با کاهش ۰.۱ درصدی همراه بوده است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۸ می) گزارش دادند سایر مواد مورد استفاده در تولید فولاد روند معکوس داشتند. به عبارت دیگر در هفته گذشته قیمت زغال کک با افزایش ۱.۳۱ درصدی و قیمت کک با افزایش ۱.۶۴ درصدی نسبت به هفته قبل همراه بود.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.