جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد

    افزایش قیمت جهانی قراضه فولادی

    شناسه : 76433 10 خرداد 1402 - 14:00
    با توجه به داده های منتشر شده، فعالیت در بازارهای قراضه فولادی جهانی به دلیل افزایش قیمت محصولات فولادی در ترکیه در حال رشد می باشد.
    افزایش قیمت جهانی قراضه فولادی
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، فعالیت در بازارهای قراضه فولادی جهانی به دلیل افزایش قیمت روز آهن آلات در ترکیه  در حال رشد می باشد.

    * بررسی بازار قراضه فولادی جهانی

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، قیمت جهانی قراضه فولادی در هفته منتهی به روز سه شنبه (۳۰ می) در اکثر بازارهای جهانی با افزایش همراه بود.

    فعالان بازار در روز سه شنبه (۳۰ می) اعلام کردند با افزایش فعالیت در بازار داخلی فولاد، فولادسازان مستقر در ترکیه خرید مواد خام را افزایش دادند. این در حالی است که بازار قراضه فولادی ایالات متحده نیز با افزایش قیمت ها در ترکیه حمایت شد.

    به نقل از چندین منبع خبری، باید توجه داشت که بازار قراضه فولادی چین همچنان به رکود ادامه می دهد زیرا عرضه بالای مواد خام و کاهش قیمت فولاد بر تامین کنندگان قراضه فولادی در چین فشار وارد کرده است.

    شکل زیر قیمت قراضه فولادی در بازارهای ترکیه، چین و ایالات متحده را در هفته ۲۲ تا ۲۹ می ۲۰۲۳ نشان می دهد.

    * بررسی قیمت قراضه فولادی در بازار ترکیه

    بررسی ها نشان می دهد قیمت قراضه فولادی نوع HMS 1/2 در ترکیه برای هفته ۲۲ تا ۲۹ می ۲۰۲۳ در محدوده ۳۸۵ دلار در هر تن بود. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی در ترکیه در هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۹ می) در مقایسه با هفته قبل حدود ۲.۷ درصد یا ۱۰ دلار در هر تن افزایش یافت. همچنین باید توجه داشت که سطح قیمت ضایعات آهن ترکیه برای اولین بار در ۷ هفته گذشته افزایش یافت.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۹ می) اعلام کردند در هفته گذشته، بازار قراضه فولادی ترکیه پس از یک دوره طولانی رکود شروع به بهبود کرد و فعالیت فولادسازان در زمینه ذخیره سازی مواد اولیه افزایش یافت. بررسی ها نشان می دهد ذخایر قراضه فولادی توسط تولیدکنندگان فولاد به حداقل رسیده است، بنابراین اکنون کارخانه ‌ها مجبور به انعقاد قرارداد با قیمت‌ های هدف تامین ‌کنندگان برای خرید قراضه فولادی هستند.

    به نقل از برخی تاجران، صادرکنندگان قراضه فولادی مستقر در ترکیه نیز به نوبه خود با مشاهده احیای بازار، بلافاصله قیمت مواد اولیه را افزایش دادند که از قبل پیش بینی شده بود. بررسی ها نشان می دهد اگر در پایان هفته ۱۵ تا ۲۲ می، یک تامین کننده از دریای آدریاتیک، دسته بزرگی از مواد خام را به قیمت ۳۶۶.۵ دلار در هر تن به یک کارخانه ترکیه بفروشد، در این صورت پیشنهادات هفته گذشته از سوی او قبلاً در سطح بالاتر از ۳۷۰ دلار در هر تن پیش بینی شده بود.

    فعالان بازار در روز سه شنبه (۳۰ می) اعلام کردند در حال حاضر، تامین کنندگان قراضه فولادی مستقر در ترکیه همچنان عرضه را متوقف می کنند زیرا می خواهند منتظر باشند تا ترکیه به طور کامل به خرید بازگردد.

    به نقل از چندین منبع خبری، در پایان هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۹ می) فعالیت در بازار ترکیه به رشد خود ادامه خواهد داد. بررسی ها نشان می دهد مواد خام مورد نیاز ترکیه از تامین کنندگانی مانند ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و بریتانیا سفارش داده می شود.

    در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۳۰ می) گزارش دادند در هفته گذشته بسته به کشور صادرکننده، سطح قیمت قراضه فولادی نوع HMS 1/2 وارد شده به ترکیه از ۳۷۸ تا ۳۸۸ دلار در هر تن متغیر بود.

    به نقل از برخی تاجران، عرضه کنندگان قراضه فولادی مستقر در ترکیه با پیش بینی بهبود شرایط بازار پس از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور، قیمت های هدف خود را بیشتر افزایش دادند. بررسی ها نشان می دهد فعالان بازار قراضه فولادی بالتیک را با قیمت بیش از ۳۹۰ دلار در هر تن در هفته گذشته عرضه می کردند.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۹ می) اعلام کردند به گفته فولادسازان مستقر در ترکیه چنین افزایش قیمتی برای قراضه فولادی در شرایط مشکلات اقتصادی کنونی طبیعی نیست. باید توجه داشت که بهبود تقاضای داخلی برای محصولات فولادی ترکیه به این دلیل است که فعالان اقتصادی در حال حاضر قادر به خرید ارز در مبادلات نیستند و در عوض فولاد می خرند زیرا انتظار دارند ارزش لیر کاهش بیشتری پیدا کند.

    در عین حال برخی منابع خبری گزارش دادند محصولات فولادی خریداری شده در انبارهای تولیدکنندگان نگهداری می شود و به عنوان مواد مورد نیاز خریداران در نظر گرفته نمی شود، بلکه صرفاً برای ذخیره وجوه در برابر استهلاک استفاده می شود.

    * بررسی قیمت قراضه فولادی در بازار ایالات متحده

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۹ می) اعلام کردند در بازار ایالات متحده آمریکا برای هفته ۲۲ تا ۲۹ می ۲۰۲۳، قیمت قراضه فولادی در محدوده ۳۶۰ دلار در هر تن بود. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی در بازار ایالات متحده آمریکا در هفته گذشته حدود ۱.۷ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، قیمت کالاها در ایالات متحده در میان بهبود فعالیت در ترکیه اندکی بهبود یافت، اگرچه اکثر فعالان بازار ایالات متحده بر این باورند که قیمت قراضه فولادی در معاملات ژوئن به کاهش خود ادامه خواهد داد. بررسی ها نشان می دهد علاوه بر بازار ترکیه، هفته گذشته شاهد افزایش تقاضا در تایوان نیز بودیم.

    در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۳۰ می) گزارش دادند در عین حال، علیرغم شرایط آب و هوایی مساعد برای بخش ساخت و ساز، تقاضای قراضه فولادی داخلی ایالات متحده آمریکا برخلاف انتظارات بهبود نمی یابد. بررسی ها نشان می دهد قیمت هر دو نوع کویل نورد گرم فولادی و میلگرد فولادی ایالات متحده آمریکا کاهش می یابد.

    به نقل از چندین منبع خبری، فولادسازان داخلی بر قیمت قراضه فولادی ایالات متحده فشار خواهند آورد. بررسی ها نشان می دهد اکثر فعالان بازار کاهش قیمت ها را بین ۲۰ تا ۴۰ دلار در هر تن پیش بینی می کنند.

    * بررسی قیمت قراضه فولادی در بازار چین

     همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۹ می) اعلام کردند با کاهش قیمت فولاد، قیمت قراضه فولادی در چین در هفته گذشته به کاهش خود ادامه داد. بررسی ها نشان می دهد قیمت قراضه فولادی چین در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۹ می ۲۰۲۳ نسبت به هفته قبل ۳.۱ درصد کاهش داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، عرضه بازار قراضه فولادی چین از تقاضا بیشتر است و همچنان بر قیمت مواد خام فشار وارد می کند. باید توجه داشت که فولادسازان چینی در مورد خرید محتاط هستند زیرا کاهش قیمت فولاد بر عدم اطمینان و کاهش حاشیه سود تولید کنندگان می افزاید.

    در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۳۰ می) گزارش دادند در طول هفته ۱۹ تا ۲۶ می ۲۰۲۳، سطح استفاده از ظرفیت نیروگاه‌ هایی که در کوره‌ های قوس الکتریکی کار می ‌کنند، ۱pp نسبت به هفته قبل کاهش یافته و به ۵۰ درصد رسیده است.

    به نقل از برخی تاجران، میانگین عرضه روزانه قراضه فولادی به شرکت‌ های فولادی کشور چین در هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۹ می) در محدوده ۴۹۰ هزار تن بوده که نسبت به هفته قبل با افزایش ۳۶ درصدی همراه بوده است. این در حالی است که میانگین مصرف روزانه قراضه فولادی در شرکت های فولادی چین در روز دوشنبه (۲۹ می) در محدوده ۴۶۷.۹ هزار تن گزارش شده که نسبت به روز قبل با افزایش ۳.۳ درصدی همراه بوده است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۹ می) اعلام کردند افزایش عرضه مواد اولیه به کارخانه های فولادی چین نشان از تثبیت ذخایر دارد. بررسی ها نشان می دهد با کاهش سریع قیمت فولاد، مصرف مواد اولیه نیز کاهش می یابد. باید توجه داشت که اکثر کارخانه های EAF متحمل ضرر و زیان می شوند، بنابراین ممکن است برخی از آنها به زودی تعمیر و نگهداری شوند. در نتیجه انتظار می رود قیمت قراضه فولادیدر کوتاه مدت به کاهش خود ادامه دهد.

    * بررسی قیمت قراضه فولادی در بازار اوکراین

    اوکراین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ صادرات قراضه فولادی را به ۵۶.۴ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان صادرات قراضه فولادی از اوکراین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ حدود ۷.۹ برابر نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۹ می) اعلام کردند میزان تولید قراضه فولادی در اوکراین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ به ۳۶۶.۶ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان تولید قراضه فولادی در اوکراین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ حدود ۴۰.۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، بررسی ها نشان می دهد عرضه قراضه فولادی به کارخانه های فولادی مستقر در اوکراین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ به ۲۹۲.۸ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان عرضه قراضه فولادی به کارخانه های فولادی مستقر در اوکراین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ حدود ۴۹.۸  درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت داشته است.

    GMK

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.