جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « فروردین   خرداد »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    تمدید ممنوعیت صادرات قراضه فولادی از قزاقستان

    شناسه : 83865 11 اردیبهشت 1403 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، قزاقستان ممنوعیت صادرات قراضه فولادی به کشورهای دیگر را به مدت 6 ماه دیگر تمدید کرد.با توجه به خبرهای منتشر شده، قزاقستان ممنوعیت صادرات قراضه فولادی به کشورهای دیگر را به مدت 6 ماه دیگر تمدید کرد.
    تمدید ممنوعیت صادرات قراضه فولادی از قزاقستان
    پ
    پ

    با توجه به خبرهای منتشر شده، قزاقستان ممنوعیت صادرات قراضه فولادی به کشورهای دیگر را به مدت ۶ ماه دیگر تمدید کرد.

    * بررسی ممنوعیت صادرات قراضه فولادی از قزاقستان

    به گزارش آرتان پرس، کانال تلویزیونی KTK در ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ اعلام کرد وزیر صنعت و ساختمان قزاقستان دستور ممنوعیت صادرات قراضه آهنی و غیر آهنی را به مدت ۶ ماه دیگر امضا کرد. باید توجه داشت که این ممنوعیت برای قراضه فولادی سیاه و پوشش دار اعمال خواهد شد.

    فعالان بازار در روز یکشنبه (۲۹ آوریل) اعلام کردند، ممنوعیت صادرات قراضه فولادی از قزاقستان که طبق دستور قبلی در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام شده بود بار دیگر تمدید شد. باید توجه داشت که این محدودیت برای صادرات قراضه فولادی از قزاقستان اولین بار ۷ سال پیش اعمال شده بود.

    به نقل از چندین منبع خبری، بنابراین ممنوعیت صادرات ضایعات آهن از قزاقستان نشان می دهد که مسئولان کشور از صنعت فولاد داخلی حمایت می کنند. در عین حال، سهم بزرگی از مواد خام قزاقستان هنوز به روسیه حمل می شود، زیرا این کشورها عضو اتحادیه گمرکی اوراسیا (EAEU) هستند، بنابراین ممنوعیت صادرات در این بخش اجرا نمی شود.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند محدودیت‌ های صادراتی برای مس، آلومینیوم، قراضه سرب و سایر مواد خام ثانویه غیرآهنی اعمال خواهد شد. همچنین باید توجه داشت که محدودیت هایی برای صادرات قراضه فولادی از قزاقستان از طریق جاده و دریا اعمال شده است.

    به نقل از برخی تاجران، براساس گزارش وزارت صنعت و ساخت و ساز قزاقستان، کل جمع آوری قراضه فولادی در سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۹ میلیون تن بوده است. این در حالی است که تقاضای بازار داخلی در سال ۲۰۲۳ حدود ۳.۹ میلیون تن گزارش شده است. به این ترتیب ظرفیت شرکت های مصرف کننده قراضه فولادی در سال ۲۰۲۳ به طور متوسط ۳۵ درصد مورد استفاده قرار گرفت.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳، قزاقستان ۲۵ هزار تن قراضه فولادی صادر کرد. این در حالی است که میزان صادرات قراضه فولادی در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۲۵ هزار تن و در سال ۲۰۱۹ حدود یک میلیون تن بود که بیشترین مقدار آن در ۱۰ سال اخیر بوده است. بررسی ها نشان می دهد بزرگترین مصرف کنندگان قراضه فولادی تولید شده در قزاقستان شامل کشورهای اوراسیا، چین، ایران و پاکستان بودند.

    قزاقستان در سال ۲۰۲۳، میزان تولید محصولات فولادی را به ۳.۹۲ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط قزاقستان در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۶.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، میزان تولید محصولات فولادی تخت توسط قزاقستان در سال ۲۰۲۳ حدود ۲.۴۵ میلیون تن گزارش شده است. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی تخت توسط قزاقستان در سال ۲۰۲۳ با کاهش ۳.۶ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.