شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « فروردین   خرداد »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    ورق های ساختمانی خریدار چندانی نداشتند!

    شناسه : 84268 26 اردیبهشت 1403 - 12:01
    در شرایطی که رکود گریبان‌گیر بسیاری از بازارهای کالایی در کشور شده و بسیاری از حلقه‌های زنجیره آهن و فولاد نیز با چالش رکود مواجه هستند؛ همچنان محصولات پر تقاضا نظیر ورق سرد، ریل آهن و حتی ورق گالوانیزه متقاضی دارند. میزان تولید این محصولات در کشور کمتر از میزان تقاضای صنایع تکمیلی است و همین امر باعث می‌شود تا این محصولات تا حد زیادی از رکود تورمی در امان باشند، چرا که صنایع تکمیلی برای استمرار تولید چاره‌ای جز خرید مواداولیه ندارند.
    ورق های ساختمانی خریدار چندانی نداشتند!
    پ
    پ

    در شرایطی که رکود گریبان‌گیر بسیاری از بازارهای کالایی در کشور شده و بسیاری از حلقه‌های زنجیره آهن و فولاد نیز با چالش رکود مواجه هستند؛ همچنان محصولات پر تقاضای ورق های ساختمانی نظیر ورق سرد، ریل آهن و حتی ورق گالوانیزه متقاضی دارند. میزان تولید این محصولات در کشور کمتر از میزان تقاضای صنایع تکمیلی است و همین امر باعث می‌شود تا این محصولات تا حد زیادی از رکود تورمی در امان باشند، چرا که صنایع تکمیلی برای استمرار تولید چاره‌ای جز خرید مواد اولیه ندارند.

    * ورق های فولادی ساختمانی از رکود قصر در رفت

    به گزارش آرتان پرس، رینگ صنعتی بورس کالای ایران ظرف روز سه ‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ ماه میزبان عرضه‌های متعدد محصولات فولادی نظیر انواع ورق؛ نبشی، ناودانی و ریل راه‌آهن بود. در این روز شرکت ذوب‌آهن اصفهان نسبت به عرضه سلف ۶۲۰ تن ریل راه‌آهن اقدام کرد که کل محصول عرضه شده به فروش رفت.

    بررسی داده‌های رینگ صنعتی بورس کالای ایران از آن حکایت دارد که ظرف روز ۲۵ اردیبهشت‌ ماه بالغ بر ۳۰ هزارو ۷۵۰ تن انواع ورق فولادی شامل ورق سرد، ورق گالوانیزه، ورق قلع‌اندود و ورق رنگی در رینگ صنعتی بورس کالا عرضه شد؛ برای این میزان محصول تقاضایی بالغ بر ۱۷ هزار و ۴۰۰ تن به ثبت رسید و در نهایت نیز ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن محصول که برابر ۵۲ درصد عرضه‌ها بود، در این روز مورد معامله قرار گرفت.

    برخلاف رونق نسبی در رینگ ورق، مقاطع طویل فولادی عرضه شده در این بازار نظیر نبشی و ناودانی با رکود مواجه شدند. به نحوی که از ۱۴ هزار و ۴۴۸ تن نبشی عرضه در این بازار تنها ۸۸۰ تن معادل ۶ درصد عرضه این محصول معامله شد. این در حالی بود که از ۴ هزار و ۲۵۰ تن انواع ناودانی عرضه شده در رینگ فیزیکی حدود هزار و ۵۰۰ تن معادل ۳۵ درصد حجم عرضه معامله شد.

    * ۷۵ درصد ورق سرد معامله شد

    ورق روغنی یا سرد یکی از پرتقاضاترین محصولات فولاد ساختمانی تولیدی در کشور است؛ ظرف روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه بالغ بر ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن ورق سرد با قیمت پایه‌ای برابر ۳۷ هزار و ۱۱۸ تومان در رینگ صنعتی بورس کالا عرضه شد. این عرضه به شکل سلف بود؛ با این وجود متقاضیان از این عرضه‌های سلف استقبال نسبتاً خوبی داشتند و در حالیکه تقاضای ۸ هزار و ۹۰۰ تنی در این بخش به ثبت رسید؛ در نهایت ۷ هزار و ۷۰۰ تن ورق سرد مورد معامله قرار گرفت. به این ترتیب ۷۵ درصد عرضه ورق سرد در رینگ فیزیکی بورس کالا با میانگین قیمت ۳۷ هزار و ۹۶۹ تومان معامله شد.

    * ۵۰ درصد ورق گالوانیزه، بدون مشتری ماند

    واحدهای فولادی تولید کننده ورق های ساختمانی ظرف روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه نسبت به عرضه ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه به شکل سلف در رینگ فیزیکی بورس کالا اقدام کردند؛ این محصولات با قیمت پایه‌ای در بازه ۴۲ هزار تومان تا ۴۷ هزار و ۵۹۰ تومان در رینگ صنعتی بورس کالا عرضه شدند و در نهایت نیز ۸ هزار و ۲۰۰ تن از این محصولات معادل ۵۰ درصد عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت. بنابراین این معاملات از رونق محدودی برخوردار بود.

    این در حالی بود که از ۳هزار تن ورق قلع‌اندود عرضه شده در رینگ صنعتی، تنها ۳۰۰ تن از آن به فروش رفت و تمامی هزار تن ورق رنگی عرضه شده در رینگ صنعتی به شکل سلف نیز بدون مشتری، معامله نشد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.