شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « فروردین   خرداد »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    رشد تقاضای محصولات فولادی هند در سال ۲۰۲۴

    شناسه : 84300 29 اردیبهشت 1403 - 11:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تقاضا برای محصولات فولادی هند در سال 2024 حدود 8 تا 10 درصد نسبت به سال قبل رشد خواهد داشت.
    رشد تقاضای محصولات فولادی هند در سال ۲۰۲۴
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تقاضا برای محصولات فولادی هند در سال ۲۰۲۴ حدود ۸ تا ۱۰ درصد نسبت به سال قبل رشد خواهد داشت.

    * بررسی میزان تقاضا برای محصولات فولادی هند

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، آقای T.V. Narendran  مدیر عامل تاتا استیل اعلام کرد میزان تقاضا برای محصولات فولادی هند در سال مالی ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ (منتهی به مارس ۲۰۲۵) در مقایسه با سال مالی قبل حداقل ۸ تا ۱۰ درصد رشد خواهد کرد.

    آقای T.V. Narendran  مدیر عامل تاتا استیل اظهار کرد:

    سطح تولید محصولات فولادی در چین با احتساب هرگونه کاهش و حجم صادرات چین همچنان بر قیمت جهانی محصولات فولادی و همچنین قیمت تمام شده آنها در هند تأثیر خواهد گذاشت.

    وی در ادامه تصریح کرد:

    تبدیل هند به یک واردکننده خالص موقتی است. واردات فولاد هند، فولاد با کیفیت یا خاص نبوده و عمدتاً مواد خام می باشد. همچنین حدود ۹۵ درصد از محصولات وارداتی در حال حاضر توسط فولادسازان کشور قابل تولید است. به عقیده من، با توجه به تمام ذخایر سنگ آهن کارخانه ما و ظرفیت تولیدی که در حال راه اندازی است، اگر هند در درازمدت به عنوان واردکننده خالص فولاد باقی بماند، شرم آور خواهد بود.

    فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۴ می) اعلام کردند هند در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ حدود ۸.۳ میلیون تن محصول فولادی نورد شده وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی نورد شده به هند در مدت ذکر شده حدود ۳۸.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. بدین ترتیب این کشور تبدیل به وارد کننده خالص محصولات فولادی نورد شده گشت.

    به نقل از چندین منبع خبری، میزان صادرات محصولات فولادی از کشور هند در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ به ۷.۵ میلیون تن رسید که با رشد ۱۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.

    بررسی ها نشان می دهد میزان مصرف محصولات فولادی در کشور هند در سال  مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ به ۱۳۶ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان مصرف محصولات فولادی ذکر شده در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ با ۱۳.۴ درصد افزایش نسبت به سال مالی قبل همراه بوده است. باید توجه داشت که افزایش میزان مصرف محصولات فولادی در کشور هند نشان دهنده تقاضای قوی برای این محصولات است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند کارخانه های فولادی مستقر در هند خواستار مداخله دولت و اقدامات حفاظتی در برابر افزایش شدید واردات هستند. با این حال باید توجه داشت که وزارت فولاد فدرال با استناد به تقاضای قوی داخلی در برابر درخواست ها برای محدودیت ها مقاومت می کند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.