دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ 25 ذو الحجة 1445 Monday, 1 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    رونق به رینگ مقاطع رسید

    بهبود حجم فروش در بازار آهن و فولاد مقطعی است؟

    شناسه : 84564 19 خرداد 1403 - 13:00
    رینگ مقاطع طویل فولادی در نیمه خردادماه با رونق نسبی همراه شد، به نحوی که ۷۰‌ هزار تن میلگرد با میانگین رقابت ۲ درصدی در رینگ صنعتی بورس‌کالای ایران معامله شد.
    بهبود حجم فروش در بازار آهن و فولاد مقطعی است؟
    پ
    پ

    رینگ مقاطع طویل فولادی در نیمه خردادماه با رونق نسبی همراه شد، به نحوی که ۷۰‌ هزار تن میلگرد با میانگین رقابت ۲ درصدی در رینگ صنعتی بورس‌کالای ایران معامله شد. بازگشت نرخ ارز به مسیر رشد، افت قیمت‌های پایه، تحریک معاملات زنجیره فولاد در حلقه‌‌‌های ابتدایی و میانی زنجیره، قرار گرفتن در فصل سنتی تقاضا و واهمه از کاهش اجباری تولید طی هفته‌‌‌های آینده به دلیل وضع محدودیت برای برق صنایع کشور از جمله دلایل این رونق نسبی بهبود فروش در بازار آهن در رینگ فیزیکی فولاد بود.

    * رونق به رینگ مقاطع رسید

    به گزارش آرتان پرس، در این شرایط رکود سنگین مصرفی حاکم بر بخش ساخت‌‌‌وساز و دشوار شدن شرایط صادرات مانع از آن می‌شود که این رونق ادامه‌‌‌دار شود.

    واحدهای نوردی کشور ظرف روز چهارشنبه شانزدهم خردادماه بالغ بر ۲۴۱‌ هزار تن انواع میلگرد را با قیمت پایه‌‌‌ای در بازه ۲۲‌ هزار و ۹۵۰ تومان تا ۲۳‌ هزار و ۸۵۰ تومان به ازای هر کیلوگرم در رینگ صنعتی بورس‌کالای ایران عرضه کردند که برای این میزان محصول تقاضایی بالغ بر ۱۰۷‌ هزار تن به ثبت رسید و در نهایت ۷۰‌ هزار تن میلگرد با میانگین قیمت ۲۴‌ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم از این محصول معامله شد. به این ترتیب در این روز حدود ۳۰‌ درصد میلگرد عرضه‌ شده در رینگ فیزیکی بورس‌کالا با میانگین رقابت ۲ درصدی به فروش رفت. فروش ۷۰‌ هزار تن میلگرد، در رینگ مقاطع رقم قابل‌توجهی نیست؛ اما این رقم بالاترین میزان بهبود فروش میلگرد در این بازار آهن از ابتدای امسال بوده است. 

    کاهش کف و سقف قیمت پایه عرضه مقاطع طویل فولادی در رینگ صنعتی بورس‌کالا باعث شد تا بخشی از متقاضیان، این محصول را ارزنده ارزیابی کنند و برای خرید آن حاضر به رقابت قیمتی شوند. البته حتی با رقابت قیمتی نیز این محصول در سطح نرخ هفته‌‌‌های قبل به فروش رفت.  رکود در بازار مصرف محصولات طویل فولادی ظرف سال گذشته به میزانی جدی بود که بخشی از نوردکاران به کاهش تولید روی آوردند.

    براساس گزارش انجمن فولاد، سال گذشته بالغ بر ۱۰ میلیون و ۲۹۱‌ هزار تن میلگرد در کشور تولید شد که این رقم نسبت به میزان تولید در سال قبل کاهش یک‌ درصدی داشت. رونق بازار داخلی و صادراتی مقاطع طویل فولادی تنها راه نجات نوردکاران از کاهش بیشتر تولید در سال ‌جاری است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.