یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    مقابله بازار آهن و فولاد با رکود

    شناسه : 85147 01 مرداد 1403 - 10:00

    برای مقابله با رکود، برخی از مبادی اقدام به کاهش قیمت و ارائه تخفیفات کرده‌اند. با این حال، این اقدامات نتوانسته است تقاضا را افزایش دهد

    مقابله بازار آهن و فولاد با رکود
    پ
    پ

    بازار آهن و فولاد ایران در حال حاضر به مقابله با رکود پرداخته و با چالش‌های متعددی مواجه است و در یک رکود عمیق قرار دارد. تقاضا به شدت کاهش یافته و این امر باعث شده است که فعالان بازار با مشکلاتی مانند قطعی برق روبرو شوند. در این شرایط، قیمت روز اهن نیز در حال کاهش هستند.

    تاثیر رکود مسکن بر بازار آهن

    شدت رکود در بازار مسکن تاثیر مستقیم و جدی بر بازار آهن و فولاد داشته است. برخلاف انتظارات، در مقابله با این رکود، که انتظار می‌رفت در فصل گرما رونق گیرد، باعث شده است که تقاضا برای آهن آلات به شدت کاهش یابد. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران نیز از سرمایه‌گذاری در این بازار خودداری کرده‌اند و بازار تحت تأثیر رکود قرار گرفته است.

    تلاش برای مقابله با رکود

    برای مقابله با رکود، برخی از مبادی اقدام به کاهش قیمت و ارائه تخفیفات کرده‌اند. با این حال، این اقدامات نتوانسته است تقاضا را افزایش دهد و بازار همچنان در حالت رکود قرار دارد. تولیدکنندگان فولاد نیز با مشکلاتی مانند قطعی برق و مشکلات ارزی مواجه هستند.

    تفاوت در سایر بازارها

    در حالی که بازار آهن و فولاد در حالت رکود است، سایر بازارها نشان‌دهنده تغییراتی هستند. شاخص کل بورس با رشد روبه‌رو شده و قیمت دلار نیز پس از چند هفته نزولی، در کانال ۵۷ هزار تومان قرار گرفته است. قیمت طلا نیز ثابت مانده و از نوسانات بازار فاصله گرفته است.

    تاثیرات رکود بر تالار فولاد

    رکود در بازار فولاد و انتظارات تورمی پایین، باعث کاهش تقاضا و عرضه در تالار صنعتی بورس کالا شده است. قیمت آهن آلات در حال کاهش است و میلگردهای عرضه شده در بازار منتظر افت بیشتر قیمت ارز هستند.

    مشکلات ناشی از قطعی برق

    قطعی برق در ماه تیر، باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای فولادی شده است. این مسئله نه تنها به اقتصاد کشور آسیب رسانده بلکه برای کارخانه‌های فولادی نیز مشکل‌ساز بوده است.

    کاهش معاملات و عرضه

    معاملات میلگرد کاهش یافته و عرضه شمش نیز کمترین میزان در سال را نشان داده است. این موارد نشان‌دهنده وضعیت نامطلوب بازار است و فعالان بازار منتظر پاسخگویی‌های دولتی در زمینه سیاست‌های جدید صنعتی هستند.

    آینده بازار فولاد

    با وجود تعطیلات و مشکلات فنی مانند قطعی برق، پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در حالت نسبی ثبات باقی بمانند. فعالان بازار منتظرند تا ببینند که برنامه‌های دولت جدید برای صنعت فولاد چیست و آیا رونق نسبی در معاملات از ابتدای مردادماه وجود دارد یا خیر.ر

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.