دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    پیش‌بینی قیمت دلار پس از مراسم تنفیذ: آیا دلار به کانال ۵۹ هزار تومان خواهد رسید؟

    شناسه : 85212 08 مرداد 1403 - 12:00

    قیمت دلار در روز قبل از مراسم تنفیذ رئیس جدید ایران، در نیمه کانال ۵۸ هزار تومان قرار داشت و در حال نوسان بود.. دلار تهران و هرات مرز مقاومتی ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان را پیش رو دارند. اگر قیمت‌ها بالای این مرزها ثابت بمانند، احتمال ورود دلار به کانال جدید افزایش می‌یابد

    پیش‌بینی قیمت دلار پس از مراسم تنفیذ: آیا دلار به کانال ۵۹ هزار تومان خواهد رسید؟
    پ
    پ

    قیمت دلار در روز قبل از مراسم تنفیذ رئیس جدید ایران، در نیمه کانال ۵۸ هزار تومان قرار داشت و در حال نوسان بود. با شروع هفته سوم، بازار ارز تهران در حاشیه مراسم تنفیذ چهاردهمین رئیس جمهور ایران، مسعود پزشکیان، قرار گرفته است. او پس از اجرای مراسم تنفیذ، دفتر ریاست جمهوری را از محمد مخبر دریافت کرد، در حالی که محمدرضا عارف نیز خیال همه را در مورد گزینه معاون اولی آرام کرد.

    با توجه به شرایط کنونی، سوال اصلی این است که قیمت دلار پس از مراسم تنفیذ چه مسیر جدیدی را طی خواهد کرد؟

    در این زمینه، برخی از بازیگران بازار ارز در معاملات پشت خطی روز یکشنبه شب، حرکت قیمت دلار در بازار سکه و ارز روز دوشنبه ۸ مرداد ماه را از چندین زاویه پیش‌بینی کردند. گروهی با تأکید بر تلاش‌های نهادهای سیاست‌گذار برای کاهش نرخ ارز، بر ادامه نوسان محدود قیمت دلار تاکید داشتند و معتقد بودند که پس از آغاز فعالیت کابینه جدید، قیمت‌ها در سطوح فعلی حفظ خواهند شد.

    با این حال، گروه دیگری اعلام کرد که پس از مراسم تنفیذ، نرخ شاخص ارزی در معاملات بعدی تلاش‌هایی برای ورود به کانال ۵۹ هزار تومانی را نشان داده است.

    گروه سوم نیز با اشاره به اخبار انتخاباتی و تنش‌های نظامی در منطقه غرب آسیا، معتقد شدند که این اخبار می‌توانند سطح انتظارات تورمی در بازار را افزایش دهند.

    علاوه بر این‌ها، انتخابات آینده در آمریکا و احتمال پیروزی نامزدی که علیه ایران موضع گیری دارد، از جمله ریسک‌های بازار تهران در ماه‌های آینده است.

    در کنار تأثیرات سیاسی، قیمت درهم امارات نیز روز شنبه به مرز مهم ۱۶ هزار تومان رسیده است. برخی از بازیگران بازار ارز معتقد بودند که اگر بازارساز در روز دوشنبه به تزریق نقدینگی نکشد و درهم بالاتر از مرز یاد شده نوسان کند، بازار دلار به سمت کاهش قیمت حرکت خواهد کرد.

    در نهایت، دلار تهران و هرات مرز مقاومتی ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان را پیش رو دارند. اگر قیمت‌ها بالای این مرزها ثابت بمانند، احتمال ورود دلار به کانال جدید افزایش می‌یابد. با این حال، اگر درهم و تتر نوسان قابل توجهی نداشته باشند، با توجه به شرایط رکودی و وضعیت بلوکه در چند وقت اخیر، احتمال صعود دلار کاهش می‌یابد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.